Mini Mayfair by mum666
Moderator: flapjck1
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Używając danych znalezionych w sieci, czyli:
stopień sprężania dla 99H/D81 10,3:1 i pojemność komór spalania dla CAM4810 25,5ccm, dla 12G202 26,1ccm i kilku jakichś tam dziwnych kalkulatorów, wyszło mi, że muszę splanować głowicę o jakieś 0,3mm ale nie jestem pewien...
chyba zrobię testy organoleptyczne z jakimś płynem, naleję do CAM4810, potem strzykawką przeleję do 12G202 i zmierzę suwmiarką ile trzeba ściąć. Jak to czytam to ale na nic lepszego raczej nie wpadnę, chyba, że skomplikowane obliczenia matematyczne
stopień sprężania dla 99H/D81 10,3:1 i pojemność komór spalania dla CAM4810 25,5ccm, dla 12G202 26,1ccm i kilku jakichś tam dziwnych kalkulatorów, wyszło mi, że muszę splanować głowicę o jakieś 0,3mm ale nie jestem pewien...
chyba zrobię testy organoleptyczne z jakimś płynem, naleję do CAM4810, potem strzykawką przeleję do 12G202 i zmierzę suwmiarką ile trzeba ściąć. Jak to czytam to ale na nic lepszego raczej nie wpadnę, chyba, że skomplikowane obliczenia matematyczne
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Re: Mini Mayfair by mum666
oryginalna pompa robi klup..... klup..... klup..... i jak jest sprawna jej nie słychać.flapjck1 pisze:piotr: nie wiesz co mowisz halas jest inny ale jest
Przy odpalaniu troszkę terkocze........
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Czy ten blok się jeszcze do czegoś nadaje? Czy szukać nowego?
http://www.flickr.com/photos/62445624@N ... 097521308/
http://www.flickr.com/photos/62445624@N ... 097521308/
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
opiluj ten uszczerbek na gładko i nie rob sobie problemów z tym więcej
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Pękła też obudowa skrzyni przy ściąganiu bloku, na rogu przyssała się do uszczelki tak mocno, że 2cm kawałek powędrował do góry razem z blokiem. Nie wiem jak to się stało bo sprawdzałem wszystko dokładnie, ale się stało. Czeka mnie spawanie tego i nie wiem czy profilaktycznie nie wyjąć wszystkiego ze skrzyni i nie zawieźć samej obudowy do spawania żeby nie "przytrafił" się kolejny fuckup.
Ten samochód mnie nienawidzi chyba
Ten samochód mnie nienawidzi chyba
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Jeżeli chodzi o blok to faktycznie można by to tak zostawić, pod warunkiem, że stan gładzi cylindrów, tłoków i pierścieni jest zadowalający. Koniecznie trzeby by zastosować uszczelkę "okutą miedzią" a nie najtańszą jednowarstwową. Tylko mam poważne wątpliwości czy stan gładzi i pierścieni jest faktycznie dobry. Radykalnie załatwiło by problem tulejowanie bloku, dopasowanie tłoków i nowe pierścienie.
Czy sprawdziłeś stan wału i panewek (szczególnie głównych) ?
Co do skrzyni to nie rozumiem wątpliwości czy ją rozbierać. Nawet gdyby obudowa nie była uszkodzona skrzynia powinna być rozebrana, dokładnie oczyszczona i po weryfikacji części złożona. Prawdopodobnie niektóre części będą wymagać wymiany nawet pomimo pozornego dotychczasowgo dobrego działania skrzyni.
Czy sprawdziłeś stan wału i panewek (szczególnie głównych) ?
Co do skrzyni to nie rozumiem wątpliwości czy ją rozbierać. Nawet gdyby obudowa nie była uszkodzona skrzynia powinna być rozebrana, dokładnie oczyszczona i po weryfikacji części złożona. Prawdopodobnie niektóre części będą wymagać wymiany nawet pomimo pozornego dotychczasowgo dobrego działania skrzyni.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Mniej więcej tak przeciętnie wygląda skrzynia przed rozbiórką, wyjęte z niej części i skrzynia przygotowana do montażu. Pozostawianie skrzyni w takim stanie jak jest ( bez rozbiórki, czyszczenia i weryfikacji części ) przy okazji remontu samego silnika jest ryzykowne. Na dnie skrzyni gromadzą się różne zanieczyszczenia w tym także opiłki które mogą spowodować uszkodzenie np. nowych panewek wału. Rozbierałem co najmniej kilkadziesiąt takich skrzyń i nie zdarzyło się by nie było potrzeby wymiany na nowe co najmniej kilku części
- Załączniki
-
- skrzynia 3.jpg (125.5 KiB) Przejrzano 2535 razy
-
- skrzynia 2.jpg (119.52 KiB) Przejrzano 2535 razy
-
- skrzynia 1.jpg (129.35 KiB) Przejrzano 2535 razy
Re: Mini Mayfair by mum666
Moja dziewczyna też ma Mini chociaż nie ukrywam że lubię jej "ukraść" maluszka
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Ja tego czarnego pryszcza nienawidzę z wzajemnościąwojtek44 pisze:Moja dziewczyna też ma Mini chociaż nie ukrywam że lubię jej "ukraść" maluszka
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2013, 12:40 przez mum666, łącznie zmieniany 1 raz.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
oho! uczucie sie wykrystalizowalo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Podjąłby sie ktoś odbudowy silnika i wsadzenia go? Dowiozę samochód w każde miejsce w Polsce, poprosze o PW to szczegółowo opisze obecną sytuację zainteresowanym.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Jeśli dobre Kunowice wygooglowałem, to do mnie masz najbliżej.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Jesteś chętny się tego podjąć? W Polsce będę pewnie w grudniu i wtedy bym mógł to ogarnąć.
Ta litrówka jest rozebrana do rosołu, blok ma wżer taki jaki widać, głowica z dziurą w zaworze i druga po remoncie ale od 1100. Nie wiem w jakim stanie jest skrzynia ale chciałbym się jej przy okazji przyjrzeć. Mam kolektor dolotowy i wydechowy, dokupiłbym wydech żeby zrobić stage1.
Gaźnik też raczej trzeba odbudować albo przynajmniej wyczyścić. Do zrobienia jeszcze są hamulce z tyłu, reszta "powinna" być ok ale to już byśmy sie dogadywali jakbyś coś odkrył.
Ta litrówka jest rozebrana do rosołu, blok ma wżer taki jaki widać, głowica z dziurą w zaworze i druga po remoncie ale od 1100. Nie wiem w jakim stanie jest skrzynia ale chciałbym się jej przy okazji przyjrzeć. Mam kolektor dolotowy i wydechowy, dokupiłbym wydech żeby zrobić stage1.
Gaźnik też raczej trzeba odbudować albo przynajmniej wyczyścić. Do zrobienia jeszcze są hamulce z tyłu, reszta "powinna" być ok ale to już byśmy sie dogadywali jakbyś coś odkrył.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Akurat w tysiączce nawet z dziurami w bloku i wywiniętymi korbami by mnie silnik nie przestraszył, mam kolejne 5 albo lepiej na podmianki poskładać możemy co tam tylko masz/chcesz, byle sensownie działało, a termin grudniowy to nawet lepiej, bo pracy trochę mamy.
Szczegóły co do silnika i reszty auta oczywiście po bliskich oględzinach.
Szczegóły co do silnika i reszty auta oczywiście po bliskich oględzinach.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Jeżeli znajdzie się chętny i zdecydowany kupiec to zapraszam, samochód ze wszystkimi częściami (w tym nowa głowica, kolektory wydechowy i dolotowy) oraz kompletem kół zimowych za 6000 do zabrania lawetą.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce