Strona 5 z 9

Re: Mini Mayfair by mum666

: 18 kwie 2013, 14:18
autor: mum666
Używając danych znalezionych w sieci, czyli:

stopień sprężania dla 99H/D81 10,3:1 i pojemność komór spalania dla CAM4810 25,5ccm, dla 12G202 26,1ccm i kilku jakichś tam dziwnych kalkulatorów, wyszło mi, że muszę splanować głowicę o jakieś 0,3mm ale nie jestem pewien...

chyba zrobię testy organoleptyczne z jakimś płynem, naleję do CAM4810, potem strzykawką przeleję do 12G202 i zmierzę suwmiarką ile trzeba ściąć. Jak to czytam to facepalm ale na nic lepszego raczej nie wpadnę, chyba, że skomplikowane obliczenia matematyczne ;)

Re: Mini Mayfair by mum666

: 18 kwie 2013, 14:49
autor: hillman
flapjck1 pisze:piotr: nie wiesz co mowisz :P halas jest inny ale jest :D
oryginalna pompa robi klup..... klup..... klup..... i jak jest sprawna jej nie słychać.
Przy odpalaniu troszkę terkocze........

Re: Mini Mayfair by mum666

: 16 sie 2013, 21:59
autor: mum666
Czy ten blok się jeszcze do czegoś nadaje? Czy szukać nowego?

http://www.flickr.com/photos/62445624@N ... 097521308/

Re: Mini Mayfair by mum666

: 16 sie 2013, 22:07
autor: flapjck1
opiluj ten uszczerbek na gładko i nie rob sobie problemów z tym więcej :)

Re: Mini Mayfair by mum666

: 16 sie 2013, 22:36
autor: mum666
Pękła też obudowa skrzyni przy ściąganiu bloku, na rogu przyssała się do uszczelki tak mocno, że 2cm kawałek powędrował do góry razem z blokiem. Nie wiem jak to się stało bo sprawdzałem wszystko dokładnie, ale się stało. Czeka mnie spawanie tego i nie wiem czy profilaktycznie nie wyjąć wszystkiego ze skrzyni i nie zawieźć samej obudowy do spawania żeby nie "przytrafił" się kolejny fuckup.

Ten samochód mnie nienawidzi chyba :roll:

Re: Mini Mayfair by mum666

: 17 sie 2013, 08:33
autor: markfive
Jeżeli chodzi o blok to faktycznie można by to tak zostawić, pod warunkiem, że stan gładzi cylindrów, tłoków i pierścieni jest zadowalający. Koniecznie trzeby by zastosować uszczelkę "okutą miedzią" a nie najtańszą jednowarstwową. Tylko mam poważne wątpliwości czy stan gładzi i pierścieni jest faktycznie dobry. Radykalnie załatwiło by problem tulejowanie bloku, dopasowanie tłoków i nowe pierścienie.
Czy sprawdziłeś stan wału i panewek (szczególnie głównych) ?
Co do skrzyni to nie rozumiem wątpliwości czy ją rozbierać. :smile: Nawet gdyby obudowa nie była uszkodzona skrzynia powinna być rozebrana, dokładnie oczyszczona i po weryfikacji części złożona. Prawdopodobnie niektóre części będą wymagać wymiany nawet pomimo pozornego dotychczasowgo dobrego działania skrzyni.

Re: Mini Mayfair by mum666

: 17 sie 2013, 09:01
autor: markfive
Mniej więcej tak przeciętnie wygląda skrzynia przed rozbiórką, wyjęte z niej części i skrzynia przygotowana do montażu. Pozostawianie skrzyni w takim stanie jak jest ( bez rozbiórki, czyszczenia i weryfikacji części ) przy okazji remontu samego silnika jest ryzykowne. Na dnie skrzyni gromadzą się różne zanieczyszczenia w tym także opiłki które mogą spowodować uszkodzenie np. nowych panewek wału. Rozbierałem co najmniej kilkadziesiąt takich skrzyń i nie zdarzyło się by nie było potrzeby wymiany na nowe co najmniej kilku części :smile:

Re: Mini Mayfair by mum666

: 27 sie 2013, 03:11
autor: wojtek44
Moja dziewczyna też ma Mini chociaż nie ukrywam że lubię jej "ukraść" maluszka :)

Re: Mini Mayfair by mum666

: 07 wrz 2013, 12:39
autor: mum666
wojtek44 pisze:Moja dziewczyna też ma Mini chociaż nie ukrywam że lubię jej "ukraść" maluszka :)
Ja tego czarnego pryszcza nienawidzę z wzajemnością :razz:

Re: Mini Mayfair by mum666

: 07 wrz 2013, 13:37
autor: flapjck1
oho! uczucie sie wykrystalizowalo :)

Re: Mini Mayfair by mum666

: 21 wrz 2015, 22:26
autor: mum666
Podjąłby sie ktoś odbudowy silnika i wsadzenia go? Dowiozę samochód w każde miejsce w Polsce, poprosze o PW to szczegółowo opisze obecną sytuację zainteresowanym.

Re: Mini Mayfair by mum666

: 22 wrz 2015, 07:42
autor: Sadam
Jeśli dobre Kunowice wygooglowałem, to do mnie masz najbliżej.

Re: Mini Mayfair by mum666

: 22 wrz 2015, 11:02
autor: mum666
Jesteś chętny się tego podjąć? W Polsce będę pewnie w grudniu i wtedy bym mógł to ogarnąć.

Ta litrówka jest rozebrana do rosołu, blok ma wżer taki jaki widać, głowica z dziurą w zaworze i druga po remoncie ale od 1100. Nie wiem w jakim stanie jest skrzynia ale chciałbym się jej przy okazji przyjrzeć. Mam kolektor dolotowy i wydechowy, dokupiłbym wydech żeby zrobić stage1.
Gaźnik też raczej trzeba odbudować albo przynajmniej wyczyścić. Do zrobienia jeszcze są hamulce z tyłu, reszta "powinna" być ok ale to już byśmy sie dogadywali jakbyś coś odkrył.

Re: Mini Mayfair by mum666

: 22 wrz 2015, 11:18
autor: Sadam
Akurat w tysiączce nawet z dziurami w bloku i wywiniętymi korbami by mnie silnik nie przestraszył, mam kolejne 5 albo lepiej na podmianki :lol: poskładać możemy co tam tylko masz/chcesz, byle sensownie działało, a termin grudniowy to nawet lepiej, bo pracy trochę mamy.

Szczegóły co do silnika i reszty auta oczywiście po bliskich oględzinach.

Re: Mini Mayfair by mum666

: 04 paź 2015, 19:38
autor: mum666
Jeżeli znajdzie się chętny i zdecydowany kupiec to zapraszam, samochód ze wszystkimi częściami (w tym nowa głowica, kolektory wydechowy i dolotowy) oraz kompletem kół zimowych za 6000 do zabrania lawetą.