Strona 5 z 7

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 08 paź 2015, 09:16
autor: markfive
Luomo pisze:... po wyłączeniu silnika kluczykiem dwa razy stuknęły zawory, tak jakby nie do końca zgasł. Przypuszczam, że wina leży po stronie stacyjki.
Wina leży najprawdopodobniej po stronie regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Po przejechaniu około 600 - 800 km gdy silnik wstępnie się dotrze trzeba przeregulować zapłon i gaźnik.
@ Pytanie do Flapa - jaki uzyskałeś CR w tym silniku po zmianie / modyfikacji głowicy ? Jeżeli regulacja zapłonu nie pomoże ( w przypadku wysokiego CR) trzeba będzie przejść na paliwo 98
W przyszłości dobrze byłoby zmienić aparat zapłonowy na bezstykowy z modułem.

PS: Szkoda, że przed odbiorem samochodu nie miałem możliwości kontrolnego sprawdzenia u Artura ustawienia zapłonu i regulacji gaźnika.

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 08 paź 2015, 10:33
autor: Luomo
markfive pisze:
Luomo pisze:... po wyłączeniu silnika kluczykiem dwa razy stuknęły zawory, tak jakby nie do końca zgasł. Przypuszczam, że wina leży po stronie stacyjki.
Wina leży najprawdopodobniej po stronie regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Po przejechaniu około 600 - 800 km gdy silnik wstępnie się dotrze trzeba przeregulować zapłon i gaźnik.
@ Pytanie do Flapa - jaki uzyskałeś CR w tym silniku po zmianie / modyfikacji głowicy ? Jeżeli regulacja zapłonu nie pomoże ( w przypadku wysokiego CR) trzeba będzie przejść na paliwo 98
W przyszłości dobrze byłoby zmienić aparat zapłonowy na bezstykowy z modułem.

PS: Szkoda, że przed odbiorem samochodu nie miałem możliwości kontrolnego sprawdzenia u Artura ustawienia zapłonu i regulacji gaźnika.
O aparacie wiem i będę próbował kupić coś takiego http://minispares.com/product/Classic/E ... aldon.aspx Ponieważ na wiosnę jestem umówiony z Arturem na małe poprawki to może udałoby się zgrać także regulację tego co napisałeś powyżej? Pozdr.!

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 08 paź 2015, 12:55
autor: flapjck1
jak ma samozaplon po zgaszeniu silnika to trzeba swiece wymienic na zimniejsze najprawdopodobniej


Co do CR to dosc wysokie bylo, musze odszukac notatki, aczkolwiek na 95 powinno latac

Marku co dzialales w ramach regulacji?

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 08 paź 2015, 20:33
autor: markfive
flapjck1 pisze:...Marku co dzialales w ramach regulacji?
Moim zadaniem było uruchomienie dostarczonego przez Ciebie silnika, zamontowanego do samochodu przez Artura.
Cytuję info z tym związane przesłane do Luomo na jego zapytanie dot. problemu z gaźnikiem:
"Problem nie dotyczył samego gaźnika, tylko jego zamocowania. W miniaku bardzo często występuje problem z odległością gaźnika od przegrody. Są różne kolektory, różnych producentów, inne są kąty nachylenia mocowania i wymaga to dostosowania do sytuacji. Konkretnie chodzi o to, że po wstępnym zamocowaniu gaźnik opierał się o przegrodę. Dostosowałem mocowanie i podstawę mocowania linek oraz dźwignię przepustnicy tak by zachować właściwy dystans od przegrody. Po zamontowaniu uruchomiłem silnik i ten problem został rozwiązany.
Z mojej strony to wszystko. Umówiłem się z Arturem, że po zakończeniu wszystkich innych prac przy samochodzie ostatecznie sprawdzę regulacje gaźnika gdy będzie można samochodem wyjechać na drogę."

Tak więc w ramach "regulacji" wiele nie działałem bo poza uruchomieniem silnika nie brałem udziału w dalszych pracach, a o odbiorze samochodu dowiedziałem się z forum. :wink:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 08 paź 2015, 22:39
autor: flapjck1
Aaa to wiele tlumaczy
Artkowi przywiozlem silnik skrecony z osprzetem ale co innego regulacja gaznika na silniku poza buda a co innego w jezdzacym aucie

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 09 paź 2015, 10:34
autor: markfive
Luomo pisze:...O aparacie wiem i będę próbował kupić coś takiego http://minispares.com/product/Classic/E ... aldon.aspx Ponieważ na wiosnę jestem umówiony z Arturem na małe poprawki to może udałoby się zgrać także regulację tego co napisałeś powyżej? Pozdr.!
Ten aparat nie rozwiązuje głównego problemu jakim jest sam klasyczny układ stykowy. Obecnie dostępne zestawy - styki i kondensator moim zdaniem już absolutnie nie zapewniają ani trwałości i niezawodności na chociażby najniższym poziomie, a także nie zapewniają wystarczająco mocnej iskry w całym zakresie obrotów silnika.
Wstrzymaj się z zakupem. W kilku silnikach testowałem już zmodyfikowane aparaty 59D4 z modułem i układ taki jest oceniany bardzo pozytywnie przez ludzi którzy z tym ode mnie wyjechali. Bazą jest aparat zamontowany aktualnie na silniku. Maksymalny kąt wyprzedzenia regulatora dostosowuję do stopnia sprężania i wałka. Do zastosowań drogowych może być konieczna zmiana regulatora podciśnieniowego. W aparacie nie ma styków ani kondensatora. Moduł jest niewidoczny z zewnątrz i połączony bezpośrednio z cewką.
Jeżeli decydujesz się wyłącznie na zakup nowego aparatu to bardziej odpowiedni będzie 65DM4

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 09 paź 2015, 10:58
autor: Luomo
markfive pisze:
Luomo pisze:...O aparacie wiem i będę próbował kupić coś takiego http://minispares.com/product/Classic/E ... aldon.aspx Ponieważ na wiosnę jestem umówiony z Arturem na małe poprawki to może udałoby się zgrać także regulację tego co napisałeś powyżej? Pozdr.!
Ten aparat nie rozwiązuje głównego problemu jakim jest sam klasyczny układ stykowy. Obecnie dostępne zestawy - styki i kondensator moim zdaniem już absolutnie nie zapewniają ani trwałości i niezawodności na chociażby najniższym poziomie, a także nie zapewniają wystarczająco mocnej iskry w całym zakresie obrotów silnika.
Wstrzymaj się z zakupem. W kilku silnikach testowałem już zmodyfikowane aparaty 59D4 z modułem i układ taki jest oceniany bardzo pozytywnie przez ludzi którzy z tym ode mnie wyjechali. Bazą jest aparat zamontowany aktualnie na silniku. Maksymalny kąt wyprzedzenia regulatora dostosowuję do stopnia sprężania i wałka. Do zastosowań drogowych może być konieczna zmiana regulatora podciśnieniowego. W aparacie nie ma styków ani kondensatora. Moduł jest niewidoczny z zewnątrz i połączony bezpośrednio z cewką.
Jeżeli decydujesz się wyłącznie na zakup nowego aparatu to bardziej odpowiedni będzie 65DM4
Tak jak pisałeś powyżej, wstrzymam się z zakupem i po dotarciu będziemy regulować :) Pozdr.!

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 09 paź 2015, 17:47
autor: Gibki Staruszek
bardzo fajnie wyszedł :D ... co to za kolor ? pepper white ? troche wysoko stoi i bez pasów faktycznie chyba będzie lepiej :wink: daj jakieś fotki środka :)

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 09 paź 2015, 18:56
autor: flapjck1
a mialo byc super nisko z podcinaniem nadkoli wlacznie :)

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 09 paź 2015, 20:06
autor: Gibki Staruszek
flapjck1 pisze:a mialo byc super nisko z podcinaniem nadkoli wlacznie :)
tak będzie u mnie :lol:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 09 paź 2015, 23:32
autor: pszemax
Kazdy ma byc inny.
Kazdy ma byc piekny.=)

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 09 paź 2015, 23:46
autor: BeMoL
pszemax pisze:Kazdy ma byc inny.
Kazdy ma byc piekny.=)
Święte słowa :idea:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 10 paź 2015, 14:37
autor: lilek
markfive pisze:
Luomo pisze:...O aparacie wiem i będę próbował kupić coś takiego http://minispares.com/product/Classic/E ... aldon.aspx Ponieważ na wiosnę jestem umówiony z Arturem na małe poprawki to może udałoby się zgrać także regulację tego co napisałeś powyżej? Pozdr.!
Ten aparat nie rozwiązuje głównego problemu jakim jest sam klasyczny układ stykowy. Obecnie dostępne zestawy - styki i kondensator moim zdaniem już absolutnie nie zapewniają ani trwałości i niezawodności na chociażby najniższym poziomie, a także nie zapewniają wystarczająco mocnej iskry w całym zakresie obrotów silnika.
Wstrzymaj się z zakupem. W kilku silnikach testowałem już zmodyfikowane aparaty 59D4 z modułem i układ taki jest oceniany bardzo pozytywnie przez ludzi którzy z tym ode mnie wyjechali. Bazą jest aparat zamontowany aktualnie na silniku. Maksymalny kąt wyprzedzenia regulatora dostosowuję do stopnia sprężania i wałka. Do zastosowań drogowych może być konieczna zmiana regulatora podciśnieniowego. W aparacie nie ma styków ani kondensatora. Moduł jest niewidoczny z zewnątrz i połączony bezpośrednio z cewką.
Jeżeli decydujesz się wyłącznie na zakup nowego aparatu to bardziej odpowiedni będzie 65DM4
Potwierdzam słowa Marka, który zamontował u mnie taki zestaw zapłonu i sprawował się naprawdę dobrze więc mogę naprawdę polecić :)

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 12 paź 2015, 08:26
autor: Luomo
Gibki Staruszek pisze:bardzo fajnie wyszedł :D ... co to za kolor ? pepper white ? troche wysoko stoi i bez pasów faktycznie chyba będzie lepiej :wink: daj jakieś fotki środka :)
Old english white z lat 60". Na razie stoi dość wysoko, chociaż w realu nie wygląda źle. Gruchy się trochę ubiją i będzie gites :wink: Jakby co to go obniżę trochę hilowami. Pasy są spoko, naprawdę, no i na razie zostają :) Pozdrawiam!

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

: 12 paź 2015, 08:28
autor: Luomo
flapjck1 pisze:a mialo byc super nisko z podcinaniem nadkoli wlacznie :)
Dokładnie, miały być nadkola, błotniki miały być podcinane, felgi 6x10, itd., itd. :D Stanęło na tym co jest i jestem bardzo zadowolony z rezultatu :D Pozdr.!