Strona 5 z 9

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 09 gru 2015, 17:44
autor: hillman
korki tłoka do press fit........
A tu ma kijowy palnik ale mniej więcej tak to wygląda..
https://www.youtube.com/watch?v=0fztFE2N8n0
https://www.youtube.com/watch?v=dlfQGr9h544
https://www.youtube.com/watch?v=EB8V0RAeHYw

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 10 gru 2015, 18:42
autor: markfive
Czy możesz wyjaśnić co te "korki tłoka" press fit mają współnego z wyciskaniem i wciskaniem sworzni do główki korbowodu ? :)
Kiedyś takie ( lub podobne ) korki / zatyczki teflonowe do sworzni stosowane były do tłoków ze sworzniami pływającymi. Ponieważ zdarzało się, że zabezpieczenia sworzni w tłoku wypadały z rowka i sworzeń rysował gładź cylindra, był to sposób na unikniecie tego typu uszkodzeń.
Sposób osadzenia sworznia "na stałe" w główce korbowodu czyli press fit jest na tyle skuteczny, że tego typu dodatkowe zabezpieczenia nie są potrzebne / nie spotkałem się z tym by ktoś je stosował.
Co do pokazanych sposobów wyciskania sworzni, kiedyś stosowałem podobny do pierwszego przykładu czyli za pomocą specjalnego dopasowanego ściągacza śrubowego. Głównie chodziło mi o to by nie uszkodzić samego tłoka. Wiele sposobów "siłowych" kończy się deformacją lub uszkodzeniem powierzchni tłoka. Na ogół gdy tłoki wymieniane są na nowe nikt się starymi nie przejmuje i traktuje je jako złom. W praktyce używane oryginalne tłoki jeżeli nie są zdeformowane / uszkodzone, są często lepsze jakościowo od nowych zamienników i mogą być z powodzeniem zastosowane przy naprawach polegających na tulejowaniu bloku. Nie zawsze oczywiście udaje się "odzyskać" komplet tłoków z jednego silnika.

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 11 gru 2015, 08:42
autor: hillman
Masz racje.... dam sobie spokój z tymi korkami jako przerost formy nad treścią.. :wink:

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 13 gru 2015, 10:28
autor: hillman
Witam.
Dźwigienka zaworowa 1-27. Fosforowana na czarno. Panewka pod wałek chromowany twardo i szlifowany.
Panewka z kanałem olejowym na środku , z góry wiercony kanałek olejowy do zroszenia zaworów. 0.25.
Przylgnia do zaworów szlifowana na pryzmacie 90 stopni. Panewka z pręta z brązu fosforowego. Wszystko robione na obrabiarce CNC. Tymi ręcami :wink:
Foto dość nie dokładne ale zbliżenie trudno mi zrobić....
Darek.

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 13 gru 2015, 12:16
autor: flapjck1
A nie myslales zeby zrobic panewke offsetowo?

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 13 gru 2015, 12:41
autor: hillman
Można... mam kilka kompletów to i pomyślę. Bo sprawa jest prosta do wykonania.
Ale 1-27 to chyba wypośrodkowanie kompromisu między wydajnością a trwałością.. Co by się nie rozsypało po dziesięciu tysiącach. :shock: Zwłaszcza jak się inwestuje w cały rozrząd góry. A i wałek rozrządu mam oryginalny z stajni JC z lat sześćdziesiątych. Sygnowany i prawie nowy, sprawdzę numery katalogowe bo nie chcę bujać.. zrobię foto i zamieszczę jakie były stare fabryczne i stosowanych przez mody JC.

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 19 gru 2015, 15:37
autor: hillman
jeszcze.......

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 20 gru 2015, 10:08
autor: hillman
Jeszcze.........

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 20 gru 2015, 10:10
autor: hillman
jeszcze...

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 06 sty 2016, 11:48
autor: hillman
jeszcze... trzy i cztery synchro...

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 06 sty 2016, 12:38
autor: hillman
jeszcze...

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 06 sty 2016, 12:40
autor: hillman
jeszcze.........

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 06 sty 2016, 14:57
autor: Minis
witaj,
a posiadasz może puszkę filtrów powietrza ?

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 06 sty 2016, 17:50
autor: hillman
Minis pisze:witaj,
a posiadasz może puszkę filtrów powietrza ?
Tak, jutro zrobię fotki.......

Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.

: 07 sty 2016, 17:52
autor: hillman
jeszcze.....