Strona 5 z 9
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 09 gru 2015, 17:44
autor: hillman
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 10 gru 2015, 18:42
autor: markfive
Czy możesz wyjaśnić co te "korki tłoka" press fit mają współnego z wyciskaniem i wciskaniem sworzni do główki korbowodu ?
Kiedyś takie ( lub podobne ) korki / zatyczki teflonowe
do sworzni stosowane były do tłoków ze sworzniami pływającymi. Ponieważ zdarzało się, że zabezpieczenia sworzni w tłoku wypadały z rowka i sworzeń rysował gładź cylindra, był to sposób na unikniecie tego typu uszkodzeń.
Sposób osadzenia sworznia "na stałe" w główce korbowodu czyli press fit jest na tyle skuteczny, że tego typu dodatkowe zabezpieczenia nie są potrzebne / nie spotkałem się z tym by ktoś je stosował.
Co do pokazanych sposobów wyciskania sworzni, kiedyś stosowałem podobny do pierwszego przykładu czyli za pomocą specjalnego dopasowanego ściągacza śrubowego. Głównie chodziło mi o to by nie uszkodzić samego tłoka. Wiele sposobów "siłowych" kończy się deformacją lub uszkodzeniem powierzchni tłoka. Na ogół gdy tłoki wymieniane są na nowe nikt się starymi nie przejmuje i traktuje je jako złom. W praktyce używane oryginalne tłoki jeżeli nie są zdeformowane / uszkodzone, są często lepsze jakościowo od nowych zamienników i mogą być z powodzeniem zastosowane przy naprawach polegających na tulejowaniu bloku. Nie zawsze oczywiście udaje się "odzyskać" komplet tłoków z jednego silnika.
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 11 gru 2015, 08:42
autor: hillman
Masz racje.... dam sobie spokój z tymi korkami jako przerost formy nad treścią..
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 13 gru 2015, 10:28
autor: hillman
Witam.
Dźwigienka zaworowa 1-27. Fosforowana na czarno. Panewka pod wałek chromowany twardo i szlifowany.
Panewka z kanałem olejowym na środku , z góry wiercony kanałek olejowy do zroszenia zaworów. 0.25.
Przylgnia do zaworów szlifowana na pryzmacie 90 stopni. Panewka z pręta z brązu fosforowego. Wszystko robione na obrabiarce CNC. Tymi ręcami
Foto dość nie dokładne ale zbliżenie trudno mi zrobić....
Darek.
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 13 gru 2015, 12:16
autor: flapjck1
A nie myslales zeby zrobic panewke offsetowo?
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 13 gru 2015, 12:41
autor: hillman
Można... mam kilka kompletów to i pomyślę. Bo sprawa jest prosta do wykonania.
Ale 1-27 to chyba wypośrodkowanie kompromisu między wydajnością a trwałością.. Co by się nie rozsypało po dziesięciu tysiącach.
Zwłaszcza jak się inwestuje w cały rozrząd góry. A i wałek rozrządu mam oryginalny z stajni JC z lat sześćdziesiątych. Sygnowany i prawie nowy, sprawdzę numery katalogowe bo nie chcę bujać.. zrobię foto i zamieszczę jakie były stare fabryczne i stosowanych przez mody JC.
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 19 gru 2015, 15:37
autor: hillman
jeszcze.......
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 20 gru 2015, 10:08
autor: hillman
Jeszcze.........
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 20 gru 2015, 10:10
autor: hillman
jeszcze...
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 06 sty 2016, 11:48
autor: hillman
jeszcze... trzy i cztery synchro...
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 06 sty 2016, 12:38
autor: hillman
jeszcze...
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 06 sty 2016, 12:40
autor: hillman
jeszcze.........
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 06 sty 2016, 14:57
autor: Minis
witaj,
a posiadasz może puszkę filtrów powietrza ?
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 06 sty 2016, 17:50
autor: hillman
Minis pisze:witaj,
a posiadasz może puszkę filtrów powietrza ?
Tak, jutro zrobię fotki.......
Re: Austin Cooper mk.1. 1966 rok.
: 07 sty 2016, 17:52
autor: hillman
jeszcze.....