Strona 5 z 7
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 02 maja 2017, 10:29
autor: Carlos_Wawa
Witam,
mam pytanie. Po czyszczeniu zaworów metodą piaskowania łupinami orzechów i po przejechaniu ok. 150 km pojawił się błąd - żółta ikona silnika (po przekątnej jedna część czarna). Czy powinienem dokonać jakieś kalibracji? Silnik pracuje płynnie, ale ze względu na ten błąd nie cisnę, bo nie wiem jak bardzo istotny jest to błąd i czy w ogóle łączyć go z tym czyszczeniem. Jakieś porady?
Mini R56 S (125kW)
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 02 maja 2017, 10:58
autor: Saguaro
Carlos_Wawa pisze:Witam,
mam pytanie. Po czyszczeniu zaworów metodą piaskowania łupinami orzechów i po przejechaniu ok. 150 km pojawił się błąd - żółta ikona silnika (po przekątnej jedna część czarna). Czy powinienem dokonać jakieś kalibracji? Silnik pracuje płynnie, ale ze względu na ten błąd nie cisnę, bo nie wiem jak bardzo istotny jest to błąd i czy w ogóle łączyć go z tym czyszczeniem. Jakieś porady?
Mini R56 S (125kW)
Proponuję podpiąć pod komputer bo błąd może dotyczyć wszystkiego i niekoniecznie może mieć związek z czyszczeniem
jest to tzw. check engine i bez kompa ani rusz.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 14 maja 2017, 13:56
autor: marynasz
W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 15 maja 2017, 11:03
autor: Inferno
marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 15 maja 2017, 12:17
autor: orangina
Inferno pisze:marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.
W R56 MCS niema zaworu egr.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 15 maja 2017, 13:00
autor: Inferno
orangina pisze:Inferno pisze:marynasz pisze:W pierwszym poscie kolega od czyszczenia pisze że główną przyczyną osadzania się nagaru jest recyrkulacja spalin. Nasuwa mi sie pytanie co będzie jak po czyszczeniu kolektora/zaworów EGR zostanie zablokowany ewentualnie rurka recyrkulacji zaślepiona? Spadek mocy, wyższe spalanie?
Chyba trzeba wtedy napisać nowe mapy dla ECU bo inaczej to będzie jakiś check engine wyświetlał. Ale przebieg mocy powinien się zmienić bo w niskich i w średnich obrotach dostanie mieszankę bez spalin. Moc maksymalna nie powinna się zmienić bo EGR jak jedziesz na maksa jest zamknięty. Spalanie - nie mam pojęcia. W niektórych silnikach powoli odchodzi się od tego rozwiązania bo z nim same problemy.
W R56 MCS niema zaworu egr.
I super!
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść."
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 17 maja 2017, 10:53
autor: orangina
Inferno pisze:orangina pisze:Inferno pisze:
W R56 MCS niema zaworu egr.
I super!
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść."
Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 17 maja 2017, 23:40
autor: Inferno
orangina pisze:Inferno pisze:orangina pisze:
I super!
Fajny cytat znalazłem "Mój mechanik powiedział mi kiedyś, że to jest w ogóle niepotrzebne, tu cytuję : to tak jakbym ja panu kazał 10% pańskiego gówna zjeść."
Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.
A nie można tego jakimś "łapaczem oleju" załatwić ?
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 18 maja 2017, 10:54
autor: Saguaro
Inferno pisze:orangina pisze:Inferno pisze:
Trafne porównianie. Niestety w N14b16 jest coś gorszego od EGR a mianowicie ułomna konstrukcja odmy, która powoduje, że przepustnica jest na bieżąco zasilana mgiełką olejową.
A nie można tego jakimś "łapaczem oleju" załatwić ?
to oczywiście, że oil catch tank złapie co potrzeba
zrobiłem go na przedniej odmie dla testu i już widzę w zbiorniczku troszkę syfu, więc teraz będę czyscił kanały i zakladam drugi na tył. zbiorniczek ma miarkę więc dobrze widać gdy coś uzbiera
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 18 maja 2017, 11:13
autor: Inferno
Jakie zbiorniki kupiłeś ? Ciekaw jestem czy trzeba ciąć przewody?
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 18 maja 2017, 12:14
autor: Saguaro
do przedniej odmy nie trzeba ciąć przewodów bo zastępujesz je swoimi. W tylnej trzeba przeciąć przewód bo on ma wtyczki wchodzące na klik z obu stron
ja już do któregoś auta z kolei kupuje polskie zbiorniki od firmy Properfekt. W tym przypadku mają takie jak trzeba, bo Fi przewodu jest 20mm więc wejścia do zbiornika są również 20mm, dzięki czemu nie robimy żadnych przewężeń. Tak to wygląda:
a tak wygląda sam zbiornik:
Nie jest w środku pusty jak chinole, ma przegrody, siatkę wyłapującą grubsze tematy. Ogólnie polecam
zaraz idę mierzyć średnicę przewodu tylnej odmy, bo jest chyba węższa i chcę sprawdzić czy wejdzie mi w przewód 20mm aby taki sam zbiornik tam założyć. Jeszcze miejsce tylko znajdę na niego
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 18 maja 2017, 15:33
autor: Inferno
Zajebiste, poszukam , popatrzę
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 31 maja 2017, 09:00
autor: Saguaro
panowie, którędy najszybciej wepchnąć kamerkę inspekcyjną celem oględzin? Nie miałem czasu jeszcze czyścić zaworów, ale kamerka jest to bym zrobił oględzinki
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 31 maja 2017, 17:24
autor: Inferno
Saguaro pisze:panowie, którędy najszybciej wepchnąć kamerkę inspekcyjną celem oględzin? Nie miałem czasu jeszcze czyścić zaworów, ale kamerka jest to bym zrobił oględzinki
Właśnie napisałem w drugim temacie post żebyś tutaj zapytał
Jak popatrzyłem na kolektor ssący to tam jakaś zaślepka z prawej strony jest - może tędy droga....
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 02 cze 2017, 20:29
autor: treash
Ok, fajna sprawa ten Oil Catch Tank zrobiłbym u siebie..mam pytanko..no może kilka nawet:)
- czy sam montowałeś wszystko,
- czy trzeba dodatkowe otwory wiercić,
- ile cała sprawa wygląda kosztowo
..będę wdzięczny za podpowiedzi.
PS. a z ciekawości gdzie kupić taką osłonę turbiny i ile taka stoi? Pytam bo mi plastik na masce deformuje od ciepła.