Mini Cooper 1,3 spi
Moderator: flapjck1
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Pojawił sie kolejny problem. Musze miec inny aparat zapłonowy. Lepiej kupic podcisnieniowy ( tak mi sie wydaje) czy bez podcisnienia. Aldon czy ktos poleca cos innego? Kiedys moj mini to było spi teraz bedzie na gazniku. Komputera nie bedzie wiec stary aparat nie zadziala.
Wojtek
Wojtek
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Piernicz to, skoro chcesz go doładowywać, to idź w programowalny zapłon. Chociażby podstawa z Uno- czujnik położenia wału, cewka, komputer i pierścień zębaty na wał, do tego jakieś SMTP czy EcuMaster, czy inna świnka sterująca tylko zapłon, i nie masz problemu z ustawianiem zapłonu.
Zawodowy Szyderca
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Czyli co proponujesz? Teraz to moj mechanik chce mojego mini poskladac i zdjac go z ramy tak szybko jak sie da. Kolejny jest Saab.To co mam zrobić?
Wojtek
Wojtek
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
tak jak jest u mnie w gtt czujnik polozenia walu elektroniczne cewka bez kompa
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Chudy1970 pisze:Musze miec inny aparat zapłonowy. Lepiej kupic podcisnieniowy ( tak mi sie wydaje) czy bez podcisnienia. Aldon czy ktos poleca cos innego? Kiedys moj mini to było spi teraz bedzie na gazniku. Komputera nie bedzie wiec stary aparat nie zadziala.
Do uruchomienia tego silnika w zupełności wystarczy aparat zapłonowy Lucasa z podciśnieniowym regulatorem i modułem ( aparat dla gaźnika HIF44 nr kat Mini Spares AUU1536) plus cewka do tego aparatu ( jak dla gaźnikowego Coopera, Metro czy Rovera serii 100 gaźnikowego). Układ połączony bez balast rezystora czyli bez przewodu oporowego - bezposredni + zapłon.
Zapłon programowalny wymaga zamontowania dodatkowych elementów sterowania. Dla instalacji gaźnikowej odpowiedni jest system megajolt. (Wiecej info znajdziesz na stronie producenta tego systemu)
Lub tu Megajolt ECUs for Austin/Rover/Mini engines wybierz z menu - engine management systems i dalej Rover Mini
Samo stwierdzenie - "idź w zapłon programowalny" jest teoretycznie słuszną wskazówką ale prawdopodobnie nie rozwiazuje Twojego problemu na dziś.
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
markfive pisze:Samo stwierdzenie - "idź w zapłon programowalny" jest teoretycznie słuszną wskazówką ale prawdopodobnie nie rozwiazuje Twojego problemu na dziś.
Dlategoż rozwinięcie mojej myśli, mam nadzieje że obszerne i wystarczające poszło na PW
Zawodowy Szyderca
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Wygląda na to źe się zamknie a jak nie to ją przeklepiemy:-)))
Wojtek
Wojtek
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Jak wyglądają postępy i w tym temacie, bo coś w tych kompresorach z gażnikami jakaś cisza występuje
Re: Mini Cooper 1,3 spi
widze ze Michał chce się pochwalić lub podzielić wiedzą z montażu dmuchawki
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Wnetrze konczymy skldać. Reszte wiazki trzeba jeszcze upleść, aparat zaplpnowy załozyc i bedziemy odpalać. Mam nadzieje ze w przyszlym tyg bedzie jezdzil.
Wojtek
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
No wiec poskładany uruchomiony, dostrojony i działa. Jezdzi jak szalony, głosny jest niemiłosiernie a skrzynia o prostych zębach wyje potwornie.
Jedyny problem to grzanie sie. Zamówiłem nowa pompe wody i inny wiatrak mam nadzieje ze pomoźe.
Na razie mechanik pojechal na urlop i prace wstrzymane do 2.08.
Ale jezdzi sie bardzo fajnie mimo ze tylko 2 dni pojezdzilem.
Tak ze 2-gi mini z kompressorem tez daje rade.
Wojtek
Jedyny problem to grzanie sie. Zamówiłem nowa pompe wody i inny wiatrak mam nadzieje ze pomoźe.
Na razie mechanik pojechal na urlop i prace wstrzymane do 2.08.
Ale jezdzi sie bardzo fajnie mimo ze tylko 2 dni pojezdzilem.
Tak ze 2-gi mini z kompressorem tez daje rade.
Wojtek
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
szerokopasmowka sprawdzony? moze grzeje sie bo za uboga mieszanka?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Wręcz przeciwnie mieszanka jest troche za bogata. Wedlug mechanika pompa wody jest za malo wydajna. Chlodnice mam 4 rdzeniowa wszystkie rury sa nowe, silnik był dokładnie umyty z okazji remontu. Temperatura oleju jest raptem 60 stopni a woda 110. Wczesniej bylo jeszcze gorzej ale inaczej polozylismy węźe do nagrzewnicy i temp spadla o jakies 10 stopni.
Wojtek
Wojtek