Mini Cooper 1,3 spi

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Pojawił sie kolejny problem. Musze miec inny aparat zapłonowy. Lepiej kupic podcisnieniowy ( tak mi sie wydaje) czy bez podcisnienia. Aldon czy ktos poleca cos innego? Kiedys moj mini to było spi teraz bedzie na gazniku. Komputera nie bedzie wiec stary aparat nie zadziala.

Wojtek
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Saint »

Piernicz to, skoro chcesz go doładowywać, to idź w programowalny zapłon. Chociażby podstawa z Uno- czujnik położenia wału, cewka, komputer i pierścień zębaty na wał, do tego jakieś SMTP czy EcuMaster, czy inna świnka sterująca tylko zapłon, i nie masz problemu z ustawianiem zapłonu.
Zawodowy Szyderca
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Czyli co proponujesz? Teraz to moj mechanik chce mojego mini poskladac i zdjac go z ramy tak szybko jak sie da. Kolejny jest Saab.To co mam zrobić?

Wojtek
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Konrad K_2 »

tak jak jest u mnie w gtt czujnik polozenia walu elektroniczne cewka bez kompa
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: markfive »

Chudy1970 pisze:Musze miec inny aparat zapłonowy. Lepiej kupic podcisnieniowy ( tak mi sie wydaje) czy bez podcisnienia. Aldon czy ktos poleca cos innego? Kiedys moj mini to było spi teraz bedzie na gazniku. Komputera nie bedzie wiec stary aparat nie zadziala.


Do uruchomienia tego silnika w zupełności wystarczy aparat zapłonowy Lucasa z podciśnieniowym regulatorem i modułem ( aparat dla gaźnika HIF44 nr kat Mini Spares AUU1536) plus cewka do tego aparatu ( jak dla gaźnikowego Coopera, Metro czy Rovera serii 100 gaźnikowego). Układ połączony bez balast rezystora czyli bez przewodu oporowego - bezposredni + zapłon.

Zapłon programowalny wymaga zamontowania dodatkowych elementów sterowania. Dla instalacji gaźnikowej odpowiedni jest system megajolt. (Wiecej info znajdziesz na stronie producenta tego systemu)

Lub tu Megajolt ECUs for Austin/Rover/Mini engines wybierz z menu - engine management systems i dalej Rover Mini

Samo stwierdzenie - "idź w zapłon programowalny" jest teoretycznie słuszną wskazówką ale prawdopodobnie nie rozwiazuje Twojego problemu na dziś.
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Saint »

markfive pisze:Samo stwierdzenie - "idź w zapłon programowalny" jest teoretycznie słuszną wskazówką ale prawdopodobnie nie rozwiazuje Twojego problemu na dziś.


Dlategoż rozwinięcie mojej myśli, mam nadzieje że obszerne i wystarczające poszło na PW :wink:
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Konrad K_2 »

jaka na to maska?
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Wygląda na to źe się zamknie a jak nie to ją przeklepiemy:-)))

Wojtek
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: monsterk »

Jak wyglądają postępy i w tym temacie, bo coś w tych kompresorach z gażnikami jakaś cisza występuje
Awatar użytkownika
matriw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 158
Rejestracja: 10 sie 2006, 10:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: TM

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: matriw »

widze ze Michał chce się pochwalić lub podzielić wiedzą z montażu dmuchawki :D
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Wnetrze konczymy skldać. Reszte wiazki trzeba jeszcze upleść, aparat zaplpnowy załozyc i bedziemy odpalać. Mam nadzieje ze w przyszlym tyg bedzie jezdzil.

Wojtek
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

No wiec poskładany uruchomiony, dostrojony i działa. Jezdzi jak szalony, głosny jest niemiłosiernie a skrzynia o prostych zębach wyje potwornie.

Jedyny problem to grzanie sie. Zamówiłem nowa pompe wody i inny wiatrak mam nadzieje ze pomoźe.

Na razie mechanik pojechal na urlop i prace wstrzymane do 2.08.

Ale jezdzi sie bardzo fajnie mimo ze tylko 2 dni pojezdzilem.

Tak ze 2-gi mini z kompressorem tez daje rade.

Wojtek
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: flapjck1 »

szerokopasmowka sprawdzony? moze grzeje sie bo za uboga mieszanka?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Wręcz przeciwnie mieszanka jest troche za bogata. Wedlug mechanika pompa wody jest za malo wydajna. Chlodnice mam 4 rdzeniowa wszystkie rury sa nowe, silnik był dokładnie umyty z okazji remontu. Temperatura oleju jest raptem 60 stopni a woda 110. Wczesniej bylo jeszcze gorzej ale inaczej polozylismy węźe do nagrzewnicy i temp spadla o jakies 10 stopni.

Wojtek
ODPOWIEDZ