Strona 5 z 10
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 31 mar 2010, 22:31
autor: Chudy1970
Pojawił sie kolejny problem. Musze miec inny aparat zapłonowy. Lepiej kupic podcisnieniowy ( tak mi sie wydaje) czy bez podcisnienia. Aldon czy ktos poleca cos innego? Kiedys moj mini to było spi teraz bedzie na gazniku. Komputera nie bedzie wiec stary aparat nie zadziala.
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 31 mar 2010, 23:21
autor: Saint
Piernicz to, skoro chcesz go doładowywać, to idź w programowalny zapłon. Chociażby podstawa z Uno- czujnik położenia wału, cewka, komputer i pierścień zębaty na wał, do tego jakieś SMTP czy EcuMaster, czy inna świnka sterująca tylko zapłon, i nie masz problemu z ustawianiem zapłonu.
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 31 mar 2010, 23:36
autor: Chudy1970
Czyli co proponujesz? Teraz to moj mechanik chce mojego mini poskladac i zdjac go z ramy tak szybko jak sie da. Kolejny jest Saab.To co mam zrobić?
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 01 kwie 2010, 00:01
autor: Konrad K_2
tak jak jest u mnie w gtt czujnik polozenia walu elektroniczne cewka bez kompa
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 02 kwie 2010, 09:38
autor: markfive
Chudy1970 pisze:Musze miec inny aparat zapłonowy. Lepiej kupic podcisnieniowy ( tak mi sie wydaje) czy bez podcisnienia. Aldon czy ktos poleca cos innego? Kiedys moj mini to było spi teraz bedzie na gazniku. Komputera nie bedzie wiec stary aparat nie zadziala.
Do uruchomienia tego silnika w zupełności wystarczy aparat zapłonowy Lucasa z podciśnieniowym regulatorem i modułem ( aparat dla gaźnika HIF44 nr kat Mini Spares AUU1536) plus cewka do tego aparatu ( jak dla gaźnikowego Coopera, Metro czy Rovera serii 100 gaźnikowego). Układ połączony bez balast rezystora czyli bez przewodu oporowego - bezposredni + zapłon.
Zapłon programowalny wymaga zamontowania dodatkowych elementów sterowania. Dla instalacji gaźnikowej odpowiedni jest system megajolt. (Wiecej info znajdziesz na stronie producenta tego systemu)
Lub tu
Megajolt ECUs for Austin/Rover/Mini engines wybierz z menu - engine management systems i dalej Rover Mini
Samo stwierdzenie - "idź w zapłon programowalny" jest teoretycznie słuszną wskazówką ale prawdopodobnie nie rozwiazuje Twojego problemu na dziś.
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 02 kwie 2010, 12:24
autor: Saint
markfive pisze:Samo stwierdzenie - "idź w zapłon programowalny" jest teoretycznie słuszną wskazówką ale prawdopodobnie nie rozwiazuje Twojego problemu na dziś.
Dlategoż rozwinięcie mojej myśli, mam nadzieje że obszerne i wystarczające poszło na PW
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 21 kwie 2010, 19:37
autor: Chudy1970
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 22 kwie 2010, 14:54
autor: Konrad K_2
jaka na to maska?
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 23 kwie 2010, 18:35
autor: Chudy1970
Wygląda na to źe się zamknie a jak nie to ją przeklepiemy:-)))
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 27 cze 2010, 21:33
autor: monsterk
Jak wyglądają postępy i w tym temacie, bo coś w tych kompresorach z gażnikami jakaś cisza występuje
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 27 cze 2010, 23:24
autor: matriw
widze ze Michał chce się pochwalić lub podzielić wiedzą z montażu dmuchawki
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 28 cze 2010, 08:53
autor: Chudy1970
Wnetrze konczymy skldać. Reszte wiazki trzeba jeszcze upleść, aparat zaplpnowy załozyc i bedziemy odpalać. Mam nadzieje ze w przyszlym tyg bedzie jezdzil.
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 19 lip 2010, 14:24
autor: Chudy1970
No wiec poskładany uruchomiony, dostrojony i działa. Jezdzi jak szalony, głosny jest niemiłosiernie a skrzynia o prostych zębach wyje potwornie.
Jedyny problem to grzanie sie. Zamówiłem nowa pompe wody i inny wiatrak mam nadzieje ze pomoźe.
Na razie mechanik pojechal na urlop i prace wstrzymane do 2.08.
Ale jezdzi sie bardzo fajnie mimo ze tylko 2 dni pojezdzilem.
Tak ze 2-gi mini z kompressorem tez daje rade.
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 19 lip 2010, 17:06
autor: flapjck1
szerokopasmowka sprawdzony? moze grzeje sie bo za uboga mieszanka?
Re: Mini Cooper 1,3 spi
: 20 lip 2010, 09:09
autor: Chudy1970
Wręcz przeciwnie mieszanka jest troche za bogata. Wedlug mechanika pompa wody jest za malo wydajna. Chlodnice mam 4 rdzeniowa wszystkie rury sa nowe, silnik był dokładnie umyty z okazji remontu. Temperatura oleju jest raptem 60 stopni a woda 110. Wczesniej bylo jeszcze gorzej ale inaczej polozylismy węźe do nagrzewnicy i temp spadla o jakies 10 stopni.
Wojtek