mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: Gibki Staruszek »

koła będą 13" ? tak ? a chcesz nisko go posadzić ? Problem może byś nie tyle w szerokości nadkoli co ich kształcie ... tzn. ja mam group 5 o łukowatym kształcie i o ile ten kształt ładnie maskuje szczelinę opona-błotnik to rant jest bardzo nisko i gdybym chciał jeszcze troche dać w dół zawieszenie to przy skręcie by tarło . Dlatego pisałem o "miglia" bo tam idzie bardziej płasko.
ArturC
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:54
Posiadane auto:
Lokalizacja: WĘGRÓW

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: ArturC »

sprzegło przerobione z pompą od hondy serwo zapięte pedały przerobione i zamontowane i teraz biegi tylko zastanawiam się ale drążek zmiany biegów z hondy . chyba do przeróbki . co o tym myslicie? i jeszcze jedno pytanie ile mozna podciąć ranty błotników pod nadkola sportspack?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2014, 21:44 przez ArturC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: Gibki Staruszek »

ja mam drążek z hondy , robiłem go najpierw a potem wydech o którym trzeba pamiętać ... ranty tnij ile możesz :mrgreen: ... sprawdź czy nie trą o wewnętrzną część ścianki przy maksymalnych skrętach bo tam jest mało miejsca, kwestia jakie masz ET . pstryknij jakieś foto :wink:
ArturC
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:54
Posiadane auto:
Lokalizacja: WĘGRÓW

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: ArturC »

ok wrzuce fotki. nakładki przykręca się do błotnika na wierzchu a od spodu też?
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 07:36 przez ArturC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: Gibki Staruszek »

seryjnie są nitowane , ja mam przykręcone tradycyjnie na wylot z wierzchu śruba a nakrętka od tyłu , miedzy nadkolem a błotnikiem jest jeszcze uszczelka. Warto poszukać śrubek z nierdzewki.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 09:13 przez Gibki Staruszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: Konrad K_2 »

i nakrętki samokontrujące
ArturC
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:54
Posiadane auto:
Lokalizacja: WĘGRÓW

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: ArturC »

biegi zrobione wydech tez gotowy. w tygodniu wypada go zapalić jak starczy czasu
ArturC
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:54
Posiadane auto:
Lokalizacja: WĘGRÓW

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: ArturC »

poduszki silnika przód i tył zrobione, alternator odwrócony i zamontowany .
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: Gibki Staruszek »

ArturC pisze:... alternator odwrócony i zamontowany .
pamietaj , ze kable przy altku tez trzeba odwrocic ... :wink:
ArturC
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:54
Posiadane auto:
Lokalizacja: WĘGRÓW

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: ArturC »

w sobote na krótko silnik zapalił i teraz będe musiał sie zabrać za elektryke . kolego gibki rozjaśnij co robiłeś z podłączeniem alternatora bo jeszcze nie zgłębiłem tematu a szkoda czasu marnować
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2014, 06:34 przez ArturC, łącznie zmieniany 1 raz.
ArturC
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:54
Posiadane auto:
Lokalizacja: WĘGRÓW

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: ArturC »

wczoraj wózek przedni opuścił miniaka. pozapinam przewody wodne , zrobie troche porządku z elektryka i położę przewody hamulcowe . powoli przygotuje go do jazdy testowej. bo po pierwszym odpaleniu silnika jestem ciekaw pierwszej jazdy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: Gibki Staruszek »

ArturC pisze:w sobote na krótko silnik zapalił i teraz będe musiał sie zabrać za elektryke . kolego gibki rozjaśnij co robiłeś z podłączeniem alternatora bo jeszcze nie zgłębiłem tematu a szkoda czasu marnować
jeśli ustawisz altka tak,że kręci w drugą stronę to trzeba zamienić + - na wyjściu . zależy wszystko jak go zamontujesz.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: Gibki Staruszek »

... pomyłka ... alternator wytwarza prąd zmienny więc nie trzeba zmieniać biegunów ... właśnie się skonsultowałem z elektrykiem :oops:
ArturC
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:54
Posiadane auto:
Lokalizacja: WĘGRÓW

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: ArturC »

dzięki kolego . czyli podłączenie zostaje tak jak było. wózek zamontowany już w miniaku w poniedziałek pokombinuje z pompą paliwa i może do soboty pierwsza przejażdżka . zobaczymy,,,,,
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: mini 90r zaku odbudow swap na 1,6 vtec

Post autor: Gibki Staruszek »

nie wiem czy pisałem ... warto usztywnić miejsce mocowania kolumny kierowniczej . Daj albo szerokie blachy albo jakąś szynę albo to i to :mrgreen: ... ja tego nie zrobiłem i żałuję ... przy mocnym wdepnięciu i skręceniu auto ucieka na boki. Ścianka grodziowa jest w mini miękka i koła szarpią przekładnią a ona wygina się ze ściana grodziowa. Auto szaleje. Niebezpieczne zwłaszcza przy wyprzedzaniu i redukcji biegu. Mnie to jeszcze czeka ... :neutral:
ODPOWIEDZ