Strona 6 z 7

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 02 cze 2017, 21:14
autor: mtzecik
Kurcze Panowie, czytam ten temat i trochę na razie nie rozumiem swojego miniaka i w 100 % nie znam jego historii serwisowej. na blacie mam 180k km, auto prawie 2 lata u mnie, ani razu nie musiałem dolewać oleju (zmiana zawsze co 6k km) a na bagnecie zawsze max. auto 3 lata temu przyjechało z DE. Śmiga równo w całym zakresie obrotów... strasznie jestem ciekawy co sie dzieje w głowicy i zaworach... ;)

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 03 cze 2017, 20:49
autor: Saguaro
mtzecik pisze:Kurcze Panowie, czytam ten temat i trochę na razie nie rozumiem swojego miniaka i w 100 % nie znam jego historii serwisowej. na blacie mam 180k km, auto prawie 2 lata u mnie, ani razu nie musiałem dolewać oleju (zmiana zawsze co 6k km) a na bagnecie zawsze max. auto 3 lata temu przyjechało z DE. Śmiga równo w całym zakresie obrotów... strasznie jestem ciekawy co sie dzieje w głowicy i zaworach... ;)
Kurna to tylko się cieszyć :) ja już nie wiem co jest normą, bo normą powinno być właśnie że auto nie żre oleju :D :D u mnie tak łyka 0.5 litra na 2000km, i zobaczę czy zrobienie pułapki na tylnej odmie pokaże, czy to to, bo wtedy te pół litra powinno zapełnić właśnie półlitrową puszkę oil catch tank :D

Udzieliłem się też w temacie "dymek z wydechu" ale napiszę też tu takie przemyslenie:
leję 5w30 castrola bo niby taki ma być :D, może by jak kolega Drail podpowiedział strzelić płukankę i zmienić parametry na 5w40 i Motul bo u niego spalanie oleju po takim zabiegu spadło. ja w poniedziałek sobie zmienie, pojeżdzę i dam znać czy jest poprawa :)

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 18 cze 2017, 23:46
autor: Niebo
jak to czyszczenie łupinami przebiega? bo łupiny nie są wodorozupuszczalne i przedostanie się ich do cylindra gwarantuje zatarcie. Jak temu się zapobiega? na zdjęciach widać uniesione zawory...

druga sprawa, dwa oil catch tanki da radę zamontować? jest sens? auto do zabawy i na ulicę

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 19 cze 2017, 06:20
autor: ganwilk
Wszystkie te silniki mają brać olej nie bez powodu normy są jakie są tak samo jak wszystkie silniki TSI biorą olej. Oczywiście zdarzą się przypadki że nie bierze ale konstrukcja silnika sprawia że jak nie biorą to zaczną i o ile nie jest to branie takie że co tankowanie trzeba dolewać :) to nie powinniśmy się tym specjalnie przejmować. A co do czyszczenia zaworów polecam zrobić to samemu wolny weekend 50 zł kilka browarków i mamy zawory jak nowe. ( opisałem to w osobnym temacie)

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 20 paź 2017, 23:39
autor: czyszczeniezaworow
Niebo pisze:jak to czyszczenie łupinami przebiega? bo łupiny nie są wodorozupuszczalne i przedostanie się ich do cylindra gwarantuje zatarcie.
Nic do silnika się nie dostaje. Jeżeli nawet ziarnko wpadnie to w momencie odpalenia silnika zostaje ono spalone.

Dla ciekawości takie zdjęcie, silnik ma oryginalny przebieg 78tyś salon PL. facepalm

Po czyszczeniu jest różnica :D

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 30 wrz 2018, 02:59
autor: czyszczeniezaworow
Ten to najmniejszy przebieg jaki udało mi się czyścić. 29tyś. Salon Polska.

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 30 wrz 2018, 15:41
autor: Plewson
Powiedz mi w ile to czyscisz i za ile? Jestem z Wrocka ale moze bylbym przy okazji w Wawie

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 30 wrz 2018, 21:52
autor: STi77
Dzwoniłem, pytałem. W ubiegłym roku czyszczenie MINI kosztowało 800 pln.

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 01 paź 2018, 00:32
autor: czyszczeniezaworow
Plewson pisze:Powiedz mi w ile to czyscisz i za ile? Jestem z Wrocka ale moze bylbym przy okazji w Wawie
Poszło PW

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 16 lis 2018, 16:52
autor: Gibki Staruszek

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 08 gru 2019, 15:29
autor: czyszczeniezaworow
Ostra zima idzie!! Aż zawory pomroziło!!! :lol:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 09 maja 2021, 22:45
autor: Adamos
Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 10 maja 2021, 15:21
autor: Kreinto
Adamos pisze:Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?
Jest, dzwoniłem kilka dni temu. Będę się umawiał po wymianie rozrządu bo silnik z nieznaną historią i 160tys. przebiegu.

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 10 maja 2021, 19:44
autor: Adamos
Kreinto pisze:
Adamos pisze:Dzień dobry, czy nadal prowadzona jest usługa czyszczenia zaworów?
Jest, dzwoniłem kilka dni temu. Będę się umawiał po wymianie rozrządu bo silnik z nieznaną historią i 160tys. przebiegu.

Dziękuję. Umawiam się. :D

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

: 16 maja 2021, 11:34
autor: Adamos
orangina pisze:W MCS R56 są dwie odmy.
Jedna od strony pasażera. Przewód w którym jest podciśnienie jest połączony bezpośrednio z kolektorem ssącym.Odma działa kiedy silnik nie jest obciążony.
Druga z przodu od strony kierowcy. Gumowy przewód jest połączony z wejściem do turbo. Odma działa kiedy silnik jest pod obciążeniem - przyspieszasz.
W tej chwili mam puszkę od properfekt założoną na odmę od strony pasażera. W moim przypadku takie rozwiązanie lepiej się sprawdza gdyż większość przebiegu robię po mieście i 90% syfu wychodzi tylną odma.
Jak dotąd wylewam z puszki średnio 50 ml syfu / 1000 km. Nie jest to czysty olej ale olej z wodą.
Jeśli chcesz założyć OCT na odmę prowadzącą do turbo to średnica wyjścia odmy wynosi 20 mm, wejście do turbo po zdjęciu oryginalnego przewodu ma średnicę 25 mm.
Chciałbym podpytać jak po latach, kilometrach oceniacie zastosowanie oil catcha? Jestem posiadaczem Mini Coopera S r56 z 2007 r i jestem żywotnie zainteresowany rozwiązaniami poprawy cyrkulacji oleju. I takie pytanie- czy do wymiany uszczelniaczy zaworowych potrzebne jest wyjęcie głowicy, rozrządu i czy po tym wymagana jest regulacja vanosa? Nie jestem mechanikiem, pytam bo chyba czeka mnie ta robota.

Czyszczenie zaworów przy pomocy łupin orzecha przebiegało u mnie bardzo sprawnie. Po- silnik nie faluje, obroty są stabilne, silnik pracuje bardziej „jedwabiście”.