gaz

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: maniujr »

póki co wrażenia bardzo ok, ale pojadę na hamownię i sprawdzę na Pb i LPG.

chodzi płynnie, gładko, normalnie jedzie. wkręca się i zapierd.... więc chyba ok ;)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: flapjck1 »

jak bedziesz sprawdzal to sprawdz czy komp przy pelnym obciazeniu nie dopina paliwa do gazu zeby dobrze chodzilo :P

bo tak sie dzieje w moim 110 konnym dupowozie jak jade ostro, a parownik niby tez do okolo 200 koni mial starczyc :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: maniujr »

taki miał być "plan awaryjny", ale reduktor niby daje rady. w sumie sprawdzę. standardowy niby jest do 180KM i dlatego dołożyłem kilka setek, aby dali mocniejszy, bo mam w głowie plan na zmniejszenie kółka kompresora i strojenie.
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: hello »

z tą butlą to trochę popłynąłeś, widziałem w sieci Coopery z mniejszymi, to jeszcze zostaje kawałek bagażnika wtedy, a tu masakra, nie ma po co klapy nawet otwierać :roll:
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: maniujr »

hello pisze:z tą butlą to trochę popłynąłeś, widziałem w sieci Coopery z mniejszymi, to jeszcze zostaje kawałek bagażnika wtedy, a tu masakra, nie ma po co klapy nawet otwierać :roll:
butla ma 50litrów, wchodzi 40. przy moich 120km dziennie przy mniejszej butli co drugi dzień bym musiał tankować...

a kilka rzeczy idzie tam jeszcze zmieścić, szału nie ma, ale nigdy nie było. do wożenia dużych gabarytów mam sejko van ;)
hz10

Re: gaz

Post autor: hz10 »

czytałem na niemieckich forach że lubią padać głowice na lpg i konieczny jest lubryfikant.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: maniujr »

hz10 pisze:czytałem na niemieckich forach że lubią padać głowice na lpg i konieczny jest lubryfikant.
masz gdzieś linka ?
hz10

Re: gaz

Post autor: hz10 »

niestety nie, było to jakiś czas temu ale fraza szukana w google to "r53 lpg" o ile dobrze pamiętam.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: maniujr »

hz10 pisze:niestety nie, było to jakiś czas temu ale fraza szukana w google to "r53 lpg" o ile dobrze pamiętam.
coś tam poszukałem. standardowy bełkot, że mini nie zaleca, bo może się co wypali, że projektowane pod gasoline itd.
często padało słowo "might happen" i najlepsze było, że wzrośnie waga auta, co wpłynie na komfort i prowadzenie ;)
hz10

Re: gaz

Post autor: hz10 »

dokładnie to ale w jednym z postów jest link do tematu w którym ktoś opisał że silnik stracił kompresje po 40 tyś i że na gzie był ustawiony tylko do tyś. nie żebym negował montaż gazu bo w moim też wyląduje :razz:
hz10

Re: gaz

Post autor: hz10 »

czemu nie ma edycji postów ?? chodziło mi o 4 tyś obrotów i przełączał z powrotem na bene
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: maniujr »

hz10 pisze: chodziło mi o 4 tyś obrotów i przełączał z powrotem na bene
a to chyba kwestia instalacji, nie auta... mnie ostrzegali, że przy tych mocach, jak reduktor nie wydoi, to mogą ustawić tak, że powyżej 5krpm będzie dolewał kilka% benzyny, ale omieliśmy to zakładając większy (droższy i wydajniejszy niby) reduktor.
hz10

Re: gaz

Post autor: hz10 »

gazownicy często zakładając większy reduktor myślą że będzie stabilniejsze ciśnienie w silnikach doładowanych co niestety nie jest prawdą. wine spadków ciśnienia ponosi gówniane zasilanie w gaz a mianowicie wielozawór w butli oraz zawór odcinający przed reduktorem. są one tak skonstruowane że mają niecałe :roll: 1.5 mm średnicy wewnątrz facepalm dopiero te pod 8mm miedź mają 3mm co i tak do dużych mocy jest do dupy. mam punto z silnikiem generującym około 300 ps z gazem i wszystko musiałem przerabiać ( rozwiercać ) aby ciśnienie nie spadało. :cool:
Slovakia

Re: gaz

Post autor: Slovakia »

Witam

Reduktor to Genius MAX?
Gdzie zakładałeś instalacje?
Jaka cena jeśli mozna wiedzieć?
Spalanie w normie?
kospi

Re: gaz

Post autor: kospi »

Panowie,

mam gaz w swoim Mini S i chodzi idealnie, jak by nie gong który informuje o końcu gazu i przełączeniu się na benzynę to nawet bym nie wiedział na czym jadę w danej chwili.
Problem butli i bagażnika? No cóż coś za coś, mam 40 litrów butlę z tym że średnica duża za to jest dość krótka i pół bagażnika zostaje jeszcze.
Instalacja jest Staga, dobre wtryskiwacze i naprawdę chodzi miodzio :)
Polecam :)
ODPOWIEDZ