Strona 6 z 10

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 20 lip 2010, 11:20
autor: flapjck1
nie widzi mi sie pompa wody malo wydajna, ona moze ciec ale nie to ze wydatek ma slaby

masz plaster pod kopulka termostatu?, wogole termostat jest wlozony?

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 20 lip 2010, 11:30
autor: Chudy1970
Tak termostat jest włozony. Plaster pod termostatem????

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 20 lip 2010, 11:52
autor: humin
flap ma pewnie na myśli tzw. blanking sleeve , czyli wstawka zamiast termostatu

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 20 lip 2010, 13:13
autor: Chudy1970
Zamówilem ten patent zamiast termostatu. Zobaczymy za 2 tyg jak to zadziała.

Wojtek

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 06 wrz 2010, 22:51
autor: Chudy1970
Ciagle mam problem z temperatura silnika. Po raz 3-ci wyszla uszczelka glowicy a w zasadzie dwie bo mam dystans. Mam uszcelke dolna (od bloku) dystans odprezajacy, druga uszczelke ( od strony glowicy). Pierwszym razem padla ta od strony bloku drugim od strony glowicy. W miescie temp osiaga max 85 stopni na autostradzie leci w okolice 95-100 przy predkosci 120 km. Termostatu juz nie mam. Auto poza tym jest dramatycznie glosne z powodu skrzyni o prostych zebach ale to da sie zniesc.

Ma ktos jakis pomysl o co chodzi?? Chlodnice mam 3 rdzeniowa. Gdzie w tej ukladance jest bład.

Wojtek

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 06 wrz 2010, 23:19
autor: monsterk
Musisz go przede wszystkim wrzucić na hamownie do kumatych ludzi i posprawdzać rózne parametry, musisz zacząć od AFRu a skończyć na regulacji zapłonu, możliwe że problem lezy po stronie zapłonu, u mnie np powyżej 6000obr bezsensu było pakowanie sprężarką ładunku gdyż silnik tracił sprawność( nie chciał się już opróżniać) dodatkowy problem to duży wzrost temp. oleju przy wyższych prędkościach i stąd grzanie całego silnika- z tego co pamiętam to ty masz chłodnicę zamontowaną na silniku, a zapewniam cię że tam oleju nie zchłodzisz
ja przeleciałem swoim miniakiem 1000km i żaden problem nie wystąpił przy doładowaniu 1 bara a miałem 120KM i 170Nm

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 06 wrz 2010, 23:33
autor: Chudy1970
Zeby postawic go na hamownie to musze przejechac przynajmniej 30 km bez wypluwania uszczelek. Teraz zamowilem stalowe. Silnik jest odprezony max ma dystans mozliwie najwiekszy od jonspeed czyli 9 cc. Mechanika mam na prawde bardzo dobrego to nie jest pierwsze auto ktore robi. Gaznik jest koszmarem. Dobra teraz sprawdze wszystko na hamowni i zobaczymy.

Dzieki za pomoc.

Wojtek

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 06 wrz 2010, 23:41
autor: Saint
Tak na marginesie, do jakiego stopnia sprężania chłopaki zeszliście?

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 07 wrz 2010, 00:04
autor: Chudy1970
Kompressor dostajesz z jonspeed z kolkiem o ktorym nie wiesz nic. Teraz mam grubszy dystans bo 9 cc zamiast 6 cc.Pytali mnie czego chce przy pierwszym zamowieniu. Problemem jest temperatura silnika. Jednym z pomyslow mechanik jest to ze sruby glowicy "naciagnely sie" i dlatego znowu mamy problem z glowica. Bedzie szlifowana po raz kolejny.

``wojtek

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 07 wrz 2010, 07:45
autor: monsterk
u mnie jest 7.6:1

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 07 wrz 2010, 18:48
autor: Saint
Jak to "z kółkiem o którym nic nie wiesz" ? Średnice kółka można zmierzyć, średnice koła pasowego na wale tez, pojemność kompresora na jeden obrót koła także jest łatwo dostępna, więc znając kilka podstawowych danych silnika można sobie obliczyć z jakimś tam przybliżeniem ciśnienie doładowania (sam to liczyłem kilka razy, co z tego okaże się prawdą, to może kiedyś zobaczymy :razz: ) Dodatkowy wiatrak elektryczny się załącza?

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 07 wrz 2010, 19:15
autor: flapjck1
chudy: u ciebie bez watpienia problemem jest sklad mieszanki - przyczyna albo w gazniku albo w zaplonie - pewne jak 2+2

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 08 wrz 2010, 10:06
autor: Chudy1970
Saint dodatkowy wiatrak elektryczny włącza sie przy 95 stopniach. Wiatrak ten na pasku jest wydajniejszy. Co ciekawe auto nie grzeje sie w miescie tylko po przekroczeniu 110 km/h.

flap tak auto wymaga na pewno jeszcze regulacji gaznika i zaplonu.

Teraz czekam na "mocniejsze" uszczelki pod glowice i nowe śruby.

Wojtek

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 08 wrz 2010, 12:13
autor: monsterk
mocniejsze uszczelki nie załatwią sprawy

Re: Mini Cooper 1,3 spi

: 08 wrz 2010, 16:27
autor: flapjck1
wytrzyma uszczelka poplynie tlok :P