Strona 60 z 80
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 25 maja 2014, 01:20
autor: flapjck1
wydluzyles FD ? czemu?
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 25 maja 2014, 08:50
autor: Gibki Staruszek
nie ... raczej zmniejszyłem ... nie mierzyłem ale chyba z 4,4 na 4,2 . Tam jest 2-3 zęby mniej, w każdym razie te nowe koło ma średnicę mniejszą około 1cm. Więc będzie się szybciej obracało przy tych samych obrotach silnika a jak tak to koła się będą szybciej kręcić. Głównie chodziło mi o 5 bieg bo przy 100km/h silnik ma wysokie obroty i zaczyna sporo palić.
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 25 maja 2014, 11:29
autor: flapjck1
no owszem, zmniejszyles FD czyli wydluzyles FD
wszystko się zgadza
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 25 maja 2014, 12:26
autor: Gibki Staruszek
aaa ... no wydłużyłem ... ale wiesz co chciałem uzyskać ? mam nadzieje ,że to sobie dobrze rozkminiłem ? Większość ludzi w hondach robi odwrotnie czyli skraca biegi , ja musiałem nadrobić straty w wielkości felgi ... mam nadzieje ,że wyjdzie chociaż tak jak bym miał założone wcześniej 13'' i łożyska sie nie posypią bo ogien z rury napewno pójdzie ....
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 25 maja 2014, 13:20
autor: Sadam
a czemu nie wziąłeś od razu skrzyni z FD 3,250 - seryjne miniakowe 3,1 to fajne przełożenie godzące przyspieszenie i autostradę, przy Twoim silniku było by ekstra, do tego czwórka jest 1:1 (prawie) a piątka 0,7 - lepsza trakcja i dłuższe biegi, zrobiłbyś remont i temat załatwiony skrzynie z d15b8 lub z1 chodzą na allegro za 200-400zł
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 25 maja 2014, 14:45
autor: Gibki Staruszek
moja jest linkowa a tamte hydrauliki i z tego co wiem nie spasujesz już tego bez tokarek i super majstra.Ludzie nie łączą tych skrzyń. Doczytałem ,że w crx FD jest 3.888 a miałem chyba 4,2 wiec chyba będzie gut.
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 25 maja 2014, 20:32
autor: Sadam
mówisz o sterowaniu sprzęgła?
oryginalnie miałeś hydraulikę, także problemu by nie było, ale jak zdążyłeś przerobić na linkę to faktycznie
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 25 maja 2014, 22:06
autor: Gibki Staruszek
nie ... odwrotnie . Skrzynia jest od IV gena , była i jest na linkę . Do tego jest na mniejszych łożyskach i wyjścia na przeguby wewnętrzne są mniejsze więc też nie mogłem zmieniać dyfra bo robić znowu półosie to mi się nie uśmiecha
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 26 maja 2014, 09:05
autor: Sadam
a no to wiele wyjaśnia, ja w domyśle zawsze mam V gen.
nie mniej dla potomnych to warto od razu pomyśleć o skrzynkach z FD 3,25:1
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 26 maja 2014, 11:05
autor: Gibki Staruszek
dla potomnych swapowiczów to powiem ,że odrazu pakować 13'' koła.
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 26 maja 2014, 11:07
autor: flapjck1
stop stop
opona 175/50/13 jest NIZSZA!!!!!!! od opony 165/70/10 czy 165/60/12, a bardzo zblizona do 165/55/12
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 26 maja 2014, 11:32
autor: Sadam
to tylko 0,5% ale za to 10mm szerokości
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 26 maja 2014, 12:30
autor: Gibki Staruszek
no to założyć balony 175/70 ,175/80, 185/80
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 28 maja 2014, 21:54
autor: Gibki Staruszek
Mały po testach ... wszystko dobrze ... tak jak się spodziewałem auto straciło trochę kopa nie szarpie tak gwałtownie , biegi się wydłużyły i piątka jest "normalna''
. Przy okazji skasowałem luzy na sworzniach , przesmarowałem zawieszenie .
Zdziwiłem się,że w sumie nie przejechałem zbyt wiele kilometrów od remontu a już były spore luzy na sworzniach ... może dlatego ,że większość przebiegu robię po mieście a w Kamieniu mamy drogi przypominające kratery na księżycu. Jestem ciekaw po ilu kilometrach Wy kasujecie luzy ?
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 28 maja 2014, 23:05
autor: monsterk
No to ja w pomarańczy zrobiłem 28 tysi km i sworzni nie tykałem