Strona 7 z 15
Re: Opony...
: 02 lis 2009, 16:53
autor: live4adrenaline
ok thX ...ale czy zamontowanie felgi 56,6 bedzie jakimkolwiek problemem ??? i jescze jedno..czy do MCS da zalozyc sie felgi 15 ??
Re: Opony...
: 03 lis 2009, 10:59
autor: icemac
live4adrenaline pisze:ok thX ...ale czy zamontowanie felgi 56,6 bedzie jakimkolwiek problemem ???
alez oczywiście - przy różnicy 0,6mm koło NA PEWNO Ci odpadnie, a jeśli nie uda mu się to będzie biło, aż odpadnie ...
P.S.
wybaczcie nie mogłem
TERAZ NA POWAŻNIE
czy 15" będzie pasowała to zależy od:
- wielkości tarcz
- zacisków
- offsetu felgi
Re: Opony...
: 03 lis 2009, 15:58
autor: wowa525
Ja u siebie mam 15 i wszystko jest o'k
Re: Opony...
: 03 lis 2009, 18:12
autor: live4adrenaline
byly jakies roznice w srednicy przednich tarcz pomiedzy wersja z 2004 a 2006 ??
Pozdr,
Re: Opony...
: 03 lis 2009, 18:51
autor: gisioo
Nie bylo!
Standardowe to 276mm chyba ze masz od JCW 294mm to nie zalozysz 15"
Re: Opony...
: 09 lis 2009, 17:32
autor: Phantomas
chcę kupić zimówki Kleber KRISALP HP 205/50 R16. Czy ktoś może coś doradzić? Rozmiar, powinien być chyba ok?! Opona na alufelgi do R50.
Proszę o opinie

Re: Opony...
: 11 lis 2009, 11:41
autor: macra
ale w czym ci trzeba doradzić? w doborze rozmiaru czy opony? jeśli opony to moją ulubioną zimówką jest dunlop SP winter sport 3D

Re: Opony...
: 11 lis 2009, 17:49
autor: Phantomas
macra pisze:ale w czym ci trzeba doradzić? w doborze rozmiaru czy opony? jeśli opony to moją ulubioną zimówką jest dunlop SP winter sport 3D

hmm... w doborze rozmiaru opony proszę o pomoc:) O samej oponie też możecie mi powiedzieć - czemu akurat DUNLOP? czy te DUNLOPy są z systemem Run Flat czy nie?
I ciekawi mnie czy MINI R50 fabrycznie był wyposażony w oponki Run Flat?? bo idąc za informacjami n/w zaczynam mieć obawy....
Opony Run Flat najczęściej montowane są jako pierwsze wyposażenie samochodów wysokiej klasy. W przypadku utraty ciśnienia na trasie, jadąc po polskich drogach, napotkamy spore utrudnienia. Najpierw trzeba znaleźć serwis, do którego musimy dojechać przez najbliższych 80 kilometrów. Nie może to być jednak pierwszy lepszy serwis. Serwis taki musi być wyposażony w odpowiednie montażownice umożliwiające obsługę opon Run Flat. Badania przeprowadzone w Niemczech pokazują, że najczęstszą przyczyną wypadku przy zastosowanych oponach typu Run Flat, jest ich niewłaściwy montaż. A jak pokazuje praktyka, wciąż mało jest takich serwisów. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca pojawiają się kolejne utrudnienia. Opony Run Flat w większości przypadków nie nadają się do dalszej eksploatacji (wyjątek: opony z systemem Pax Michelin), co oznacza zakup nowej. Opony Run Flat są średnio o 50 procent droższe od tradycyjnych. Z uwagi na ich wysoką cenę, niewiele warsztatów posiada je na swoich stanach magazynowych, w związku z czym, nasz problem nie zostanie rozwiązany ?od reki?.
Kolejna wada to wyższe zużycie paliwa, które wiąże się z ich większą wagą. Opony Run Flat charakteryzują się dużą sztywnością. Oznacza to niski komfort jazdy, co na polskich drogach nabiera szczególnego znaczenia.
Problem pojawia się też w przypadku gdy chcemy wymienić opony Run Flat na tradycyjne. Samochody fabrycznie wyposażone w Run Flaty mają bowiem zmienioną charakterystykę zawieszenia. Zmiana na opony tradycyjne może oznaczać pojawienie się drgań podczas prowadzenia i luzów w układzie kierowniczym.
źródło: http://www.opony.com.pl/encyklopedia/97 ... _wady.html
Więc R50 miał fabrycznie oponę Run Flat czy nie? Czy mogę sobie dowolnie wybierać oponę, czy nie?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Re: Opony...
: 11 lis 2009, 17:58
autor: macra
przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz jeździć na runflatach czy na zwykłych.. czy jest dla ciebie za twardo?
gdzieś kiedyś widziałem instrukcję montażu podwieszanego kosza na dojazdówkę do mini ONE i Coopera. Do "s" się nie da, bo ma wydechy po obu stronach.
pozatym zastanów się gdzie tym autem jeździsz i kiedy ostatnio przebiłeś oponę
na pewno zwykłe opony będą tańsze raz że w zakupie, dwa w montażu. Prawdopodobieństwo spierniczenia czegoś (tj uszkodzenia, zarysowania felgi) przez zakład wulkanizacyjny w przypadku opon RSC jest większe. Na pewno nie polecam sezonowej zmiany samych opon jak ma się runflaty. Łatwiej i taniej mieć dwa komplety felg wtedy
co do dunlopów 3D to po prostu świetnie mi się na nich jeździ (zarówno na suchym jak i mokrym i na śniegu, nie jest też bardzo głośną zimówką jak opony z niższej półki) a przy tym bieżnik nie znika tak szybko.
Re: Opony...
: 26 kwie 2010, 22:46
autor: Olo
Odswierzajac temat
Co powiecie o wsadzeniu felg do Mini S 18x8:
http://www.felgi.pl/felga/250,3120/felg ... _lip.htmlx
Na oponach Yokohama S.drive AS01 225/35R18
Czy bedzie duza roznica pomiedzy 215 a 225 niby to tylko 1 cm wiecej lub mniej zalezy jak sie patrzy.
Firma Arden na felgi 18x8 wrzuca opony 205/40/18 zas Hamann jak i Schnitzer wrzucaja od 205/40/17 az wlasnie do 18x7.5 lub 18x8 na oponach 215/35/18 lub na 225/35/18. Jak z oporem toczenie to wyglada? Czy ktos z was jezdzi na takiej kombinacji i jak sie to sprawuje na naszych drogach. Nie ukrywam ze jezdze bardzo dynamicznie i agresywnie wiec a jak wiadomo im szersza opona tym lepsze trzymanie na zakretach. Jak wiadomo chdozi tez o trwalosc rantow w felgach pomijajac fakt ze yokohamy jak i toyo posiadaja opaski chroniace felge.
Re: Opony...
: 26 kwie 2010, 23:54
autor: pididi
Jeśli mówisz o R53, to 18stki są w moim odczuciu za duże.
Mając na uwadze chociaż resztki komfortu brałbym 17", +/- 7,5 szerokości, z oponą 215/40 np. Potenza RE50A, T1R czy Yokohama Parada.
Jak masz na uwadze ranty, to przy oponie 205/45 na feldze 7,5 żaden pasek ochronny Cię nie uratuje (2 razy dawałem do polerowania rant

)
Re: Opony...
: 27 kwie 2010, 10:17
autor: Olo
Tylko ze te 17 cali wyglada marnie malo na Miniaku bo auto ma nadkola duze niestety. A obnizenie go bedzie golem do wlasnej bramki ze wzgledu na drogi w naszym kraju bo wszystko bedzie bilo i stukalo pewnie. A i tak zawieszenie mam sportowe. Jesli chodzi o twardosc to sie tym nie przejmuje bo lubie twarde auta. Mini jest tez twarde na oponach RunFlat ktore sa usztywaniane po bokach i dodatkowo utwardza to samochod.
Re: Opony...
: 28 kwie 2010, 01:05
autor: pepe_b
17-ście cali wygląda optymalnie w Miniaku, przy 18-to calowej feldze opona jest bardzo niska i dla mnie wygląda to nieproporcjonalnie, pomijam nasze dziurawe drogi i komfort. Chwilę jeździłem na oponach 215/45R17 - wyglądało to świetnie, szersza, wypełnione nadkola - ale niestety czasem przycierały z tyłu na wybojach

podkusiło mnie po lekturze różnych wątków na jakimś forum i teraz jestem w plecy, a opony szukają nabywcy na allegro

Jeśli chodzi o opory toczenia, to pogorszyło się zarówno przyspieszenie jak i hamowanie - było za to troszkę bardziej komfortowo (P Zero Nero). Teraz założyłem też P Zero Nero, w poprawnym rozmiarze 205/45R17 i jest ok. Opony są ciche, bardziej komfortowe niż runflaty i odnoszę wrażenie, że lepiej trzymają niż euforia.
Re: Opony...
: 28 kwie 2010, 21:52
autor: Olo
Mysle tez nad wrzuceniem na felge 18x8 Oponki 205/40/18 tak jak zrobila firma Arden ktora stuningowala miniaka i wyspuscila za skromen 249tys PLN
Link do felg z oponkami
http://www.arden.de/aade/produkt.php?pr ... 1363d34696
A tutaj miniak w calej okazalosci:
http://www.arden.de/aade/highlight_7.ph ... 2363d34696
Re: Opony...
: 29 kwie 2010, 00:11
autor: pididi
Mogłeś napisać, o jaki model chodzi, ja pisałem w odniesienie do kompresorowego MCSa, tj. R53.
W R56 18" wyglądają tak jak 17" w R53 (bo auto urosło i zrobiło się masywniejsze), więc jak najbardziej takie 18 to dobre rozwiązanie, przynajmniej optycznie.
Co do rozmiarów to nie pomogę, nie mam nawet pojęcia, jaki rozmiar jest w standardzie w nowszym modelu
