Strona 7 z 14

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 02 gru 2009, 18:29
autor: Sadam
a ja teraz na 100% głowy nie dam, ale jak w jakimś MPI grzebałem to widziałem tam 2 wtyczki, takie same, tylko nie pamiętam czy to te wpinane w czujnik czy już do wentylatora, ale chyba te pierwsze

nie mam niestety teraz gdzie podejrzeć i się upewnić

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 02 gru 2009, 19:20
autor: se7ven
Wtyczka i czujnik jest jeden w obudowie termostatu. U mnie poleciał obwód w ECU odpowiedzialny za sterowanie wentylatorem dlatego poszła przeróbka. Czujnik temp. pozostał na swoim miejscu podpięty do ECU bo bez niego komp. nie pracował by normalnie.

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 02 gru 2009, 19:27
autor: Sadam
czujnik oczywiście, że jeden, ale jedna wtyczka zostaje niepodpięta właśnie

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 02 gru 2009, 23:24
autor: Szolders
Tak, w MPi wisi jedna wtyczka, też taka brązowa jak ta która sie podłącza do czujnika temp, zwykle jest zaklinowana za klaksonem, żeby zbytnio nie dyndała:P Ktoś kiedyś na forum napisał, ze to jest pozostałość po zasilaniu dodatkowego wentylatora montowanego w błotniku w SPi, bo wiązki są prawie takie same dla S i MPi. Podobno nawet można je zamieniać i wszystko dalej będzie działać.

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 03 gru 2009, 00:54
autor: Sadam
to może warto prześledzić gdzie ta kostka idzie i jakie ma kabelki i wpiąć na próbę

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 03 gru 2009, 01:38
autor: Szolders
Nawet juz wiem, gdzie to wyczytałem...na samym początku tego właśnie wątku (3 strona)

Jednak z tego co widze na świeżo na zdjęciu to ta kostka jest taka sama jak podłączenie klaksonu a nie czujnika temperatury...więc chyba nie ma nawet co szukać, jak ona dalej biegnie.

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 04 gru 2009, 00:47
autor: Bochen
spróbuję coś pokombinować.. dziekuje za odpowiedzi

martwi mnie ten wskaźnik temperatury, w ogole nie macie pomysłu czym to moze byc spowodowane?

a co do bezpiecznika - przecież na innych bezpiecznikach też jest prąd cały czas, np od swiateł a jednak się nie grzeją tak jak ten od wentylatora

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 04 gru 2009, 08:44
autor: Maciej
Ja w ogóle mam problemy z układem chłodzenia ale takie niedogrzanie na twardym to miałem przy dużych stratach płynu, nie ubywa Ci go czasem?

Maciek.

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 04 gru 2009, 10:14
autor: Bochen
nie ubywa mi płyn. Wskaznikzawsze pokazuje polowe! Według wskazań, zagrzanie się do temperatury 'połowa skali' zajmuje mu jakieś piec minut! :/

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 11 mar 2010, 19:15
autor: Bochen
nadal nie rozwiązałem problemu temperatury i działania wentylatora. juz mi rece opadaja jak przy 2 stopniach wlacza mi sie wiatr :/

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 11 mar 2010, 19:24
autor: se7ven
Czytałeś kilka postów wyżej co napisałem? Być może jest to ten sam problem.

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 09 kwie 2010, 15:48
autor: Bochen
podpiąłem dzisiaj mini pod diagnostyke - wyszło że jest błąd z wiatrakiem. gosc skasował błędy, potem sprawdzalismy działanie i niby wszystko było okej. przy 104 stopniach wlaczal sie wiatrak, i chłodził do około 90. no i wsztstko fajnie - zapłaciłem, wyjechałem i dupa - znowu to samo. dostane kurwicy z tym samochodem. w poniedzialek wybebesze wiązkę, jak znam zycie to juz nigdy nie odpali po tym zabiegu.

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 09 kwie 2010, 16:15
autor: humin
wywal wtrysk wstaw gaźnik :)

mi pisali to samo aż się zdecydowałem :D

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 09 kwie 2010, 17:47
autor: flapjck1
:lol:


good idea :D

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

: 09 kwie 2010, 22:44
autor: markfive
Zamiana wtrysku na gaźnik nie załatwi żadnego problemu z wentylatorem . Poza tym jest to bardziej skomplikowane od wymiany czujnika paliwa w baku czy założenia nie podłączonych do instalacji halogenów :smile: i wiąże się ze sporymi dodatkowymi kosztami.
W obecnej sytuacji proponował bym zastosowanie modyfikacji opisywanej wcześniej przez Se7vena - wstawienie w obwód układu na wężu chłodnicy kawałka rury z wspawanym gniazdem na typowy dostępny czujnik wentylatora elektr. i połączenie go z instalacją niezależnie od tego co jest, oczywiście z zastosowaniem przekaźnika. Szczegóły radzę omówić poza forum z Se7venem by nie toczyć jałowych dyskusji na ten temat pytając po kolei o każdy kabelek, miejsce wpięcia, z czego to zrobić i jak podłączyć.

Pomysły z przebudową instalacji paliwowej na gaźnikową radzę odsunąć na razie w czasie bo auto to zapewne potrzebować będzie jeszcze wielu innych napraw o których w miarę upływu czasu nieuchronnie dowiaduje sie każdy użytkownik miniaka :smile: