Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Wyślij mi tego pdf a na maila. Poczytam bo coś nie kumam jak dysza główna podaje paliwo dopiero od 1500 obr i nie ma "przejścia", może dowiem się więcej. Nie ukrywam, że specjalistą od weberów DCOE nie jestem. Z zasady w podobnych gaźnikach pracuje układ biegu jałowego, układ przejściowy i główny. Wzbogacanie mieszanki przy przejściu w SU HS i HIF sterowane jest podciśnieniem i hamowaniem ruchu tłoka do góry (stopień gęstości oleju w amortyzatorze wpływa na zwiększenie dawki paliwa). W konwencjonalnych gaźnikach służy do tego celu pompka przyspieszająca membranowa lub tłoczkowa.
Może wypowiedzą się koledzy, którzy mieli, czy mają zainstalowane webery w swoich autach.
Może wypowiedzą się koledzy, którzy mieli, czy mają zainstalowane webery w swoich autach.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
istotna kwestia to poziom plywakow
co do tego co rymek pisze o dzialaniu dysz - ma racje - gaznik jest tak skonstruowany ze przy pewnych podcisnieniach mieszanka paliwowa jest zasysana z roznych dziur - i to jest wlasnie etap dzialania poszczegolnych dysz
co do tego co rymek pisze o dzialaniu dysz - ma racje - gaznik jest tak skonstruowany ze przy pewnych podcisnieniach mieszanka paliwowa jest zasysana z roznych dziur - i to jest wlasnie etap dzialania poszczegolnych dysz
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
wlasnie dlatego przesiadlem sie na webera z hifa ... wiecej mozliwosci ustawienia i 3 niezalezne uklady ktore mozna dostroic dokladnie plus natychmiastowa reakcja na pedal w podlodze a nie z opoznieniem jak zawsze w su/hifach ... plik ponizej
- Załączniki
-
- Weber_DCOE_Tuning_White_Paper.zip
- inne podejscie do kalibracji DCOE
- (161.44 KiB) Pobrany 196 razy
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
chyba sie wkońcu udało wstępnie ustawić potworka, nie gaśnie, troszkę falują wolne obroty ale to już dałem żyć innym bo weekend, a on do cichych nie należy
potwierdziły się moje przypuszczenia, że wciąż zaubogo jest ... niby wszystko ok ale jak sie delikatnie wciska gaz podczas jazdy na niskich obrotach np z 3ki to trochę się dusi (wtedy pompka nie wstrzykuje paliwa) ... mam teraz 60F9 i to już jest mega dużo, czyli albo on tak ma albo gdzieś coś jest nie tak (przedmuchy na pierścieniach?)
gdy wcisnę gwałtownie, problemy się kończą i idzie mega dobrze - powiem szczerze, że zdecydowanie bardziej niż oczekiwałem
muszę przemyśleć jeszcze dlaczego aż tak dużo na wolnych potrzebuje ... może jakieś sugestie/rady bo już prawie zdurniałem do końca
teraz jest:
idle - 60F9
32mm
4.5
f16
145 jet
175 air corrector
potwierdziły się moje przypuszczenia, że wciąż zaubogo jest ... niby wszystko ok ale jak sie delikatnie wciska gaz podczas jazdy na niskich obrotach np z 3ki to trochę się dusi (wtedy pompka nie wstrzykuje paliwa) ... mam teraz 60F9 i to już jest mega dużo, czyli albo on tak ma albo gdzieś coś jest nie tak (przedmuchy na pierścieniach?)
gdy wcisnę gwałtownie, problemy się kończą i idzie mega dobrze - powiem szczerze, że zdecydowanie bardziej niż oczekiwałem
muszę przemyśleć jeszcze dlaczego aż tak dużo na wolnych potrzebuje ... może jakieś sugestie/rady bo już prawie zdurniałem do końca
teraz jest:
idle - 60F9
32mm
4.5
f16
145 jet
175 air corrector
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Przeczytałem pobieżnie Pdf dot. regulacji. Wszystko OK, tylko podstawą jakichkolwiek działań jest tu pomiar AFR w czasie rzeczywistym. Czy dysponujesz sprzętem do tych pomiarów z sondą szerokopasmową ?
Nie sadzę by prostymi metodami prób i doświadczeń czy subiektywnego odczucia "lepiej / gorzej" dało się to dokładnie dostroić dodając jeszcze do tego brak doświadczenia.
Próbuj dalej może Ci się uda. I jeszcze jedna uwaga - dobrze dostrojony SU HS czy HIF nie ma żadnych problemów z wchodzeniem na obroty. Wciskasz pedał i koła się kręcą bez żadnego dławienia. Jakieś 20 lat temu byłem negatywnie nastawiony do tych gaźników i próbowałem stosować inne Solex / Weber ( nie DCOE) itp. Były problemy z SU bo gaźniki były stare rozkalibrowane i nie wiedziałem jak je regulować. W miarę upływu czasu jednak zmieniłem zdanie i potwierdzam opinię, że dobrze dostrojony SU daje radę. Jest prosty i skuteczny.
Nie sadzę by prostymi metodami prób i doświadczeń czy subiektywnego odczucia "lepiej / gorzej" dało się to dokładnie dostroić dodając jeszcze do tego brak doświadczenia.
Próbuj dalej może Ci się uda. I jeszcze jedna uwaga - dobrze dostrojony SU HS czy HIF nie ma żadnych problemów z wchodzeniem na obroty. Wciskasz pedał i koła się kręcą bez żadnego dławienia. Jakieś 20 lat temu byłem negatywnie nastawiony do tych gaźników i próbowałem stosować inne Solex / Weber ( nie DCOE) itp. Były problemy z SU bo gaźniki były stare rozkalibrowane i nie wiedziałem jak je regulować. W miarę upływu czasu jednak zmieniłem zdanie i potwierdzam opinię, że dobrze dostrojony SU daje radę. Jest prosty i skuteczny.
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
AFRa na stałe jeszcze nie ma ale idzie i będzie niedługo zainstalowany to wtedy życie stanie się prostrze
odnośnie HIFa i SU - one zawsze mają opóźnienie choćby nie wiem co się robiło - podciśnieniowy tłok - można pozbyć się spreżynek zupełnie ale potem cyrki z kalibracją są ... miałem i taki i taki - HIF moim zdaniem to perfekcyjny gaźnik i daje radę - ale porównując z weberem teraz nie cofne się już ! zdecydowanie bardziej odpowiada mi reakcja na gaz - prawdziwa pompka to zupełnie co innego niż podciśnieniowo symulowana
odnośnie HIFa i SU - one zawsze mają opóźnienie choćby nie wiem co się robiło - podciśnieniowy tłok - można pozbyć się spreżynek zupełnie ale potem cyrki z kalibracją są ... miałem i taki i taki - HIF moim zdaniem to perfekcyjny gaźnik i daje radę - ale porównując z weberem teraz nie cofne się już ! zdecydowanie bardziej odpowiada mi reakcja na gaz - prawdziwa pompka to zupełnie co innego niż podciśnieniowo symulowana
jedna walka wygrana
kolejny dzien zabawy (a raczej przemyslen po przerwie) i problem rozwiazany ...
wczesniej udalo mi sie ustawic glowny system i jest 135 F16 i air 175 (idealnie od okolo 3000 tys w gore i piekny kolorek swiec)
problem to wolne obroty i przejscie do tych ~3000 obr. ... no i znalazlem przyczyne - zly jet holder czyli srubka w ktorej siedzi dysza wolnych obr i przejscia ... gosciu od ktorego kupilem webera we fr popie... kompletnie a ja nie sadzilem ze to moze byc od innego webera (tzw emission) !!
wkrecilem wkladajac dysze tak okolo 1 mm tylko w holder i sie okazalo ze nie dociska jej do gniazda czyli paliwo leje sie litrami
musze zamowic 2 odpowiednie i powinno byc cacy
ciekawostka, tak samo sie dusil jak ubogo gdy mocno bogato ...
wczesniej udalo mi sie ustawic glowny system i jest 135 F16 i air 175 (idealnie od okolo 3000 tys w gore i piekny kolorek swiec)
problem to wolne obroty i przejscie do tych ~3000 obr. ... no i znalazlem przyczyne - zly jet holder czyli srubka w ktorej siedzi dysza wolnych obr i przejscia ... gosciu od ktorego kupilem webera we fr popie... kompletnie a ja nie sadzilem ze to moze byc od innego webera (tzw emission) !!
wkrecilem wkladajac dysze tak okolo 1 mm tylko w holder i sie okazalo ze nie dociska jej do gniazda czyli paliwo leje sie litrami
musze zamowic 2 odpowiednie i powinno byc cacy
ciekawostka, tak samo sie dusil jak ubogo gdy mocno bogato ...
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Weber ogarnięty bo i ja w pl
Tak jak myślałem była zła śrubka trzymająca dyszę wolnych obrotów ...
Jest teraz idealnie i ładnie równo pracuje w całym zakresie ... jeszcze tylko dopracować muszę przejście pomiedzy głownym a jałowym obwodem (około 1500-2000 tys obr) chwilowo poszła zamiast 50F9 dysza 55F9 ale czekam na paczuszkę z korektorami powietrza mniejszymi niż to co mam (175 teraz ale powinno być troszkę mniej...)
Metoda prób i błedów doszedłem do optymalnego spalania i jest teraz:
Idle: 55F9 (ale lepiej chodzi na wolnych na 50F9)
Jet: 140
Emulsion: F16
32mm
Air: 175 (165 lub 155 do sprawdzenia niedługo)
Zdecydowanie głośniej i gwałtowniej się wkręca niż HIF44 i lepiej się zbiera
Jeśli chodzi o spalanie to raczej więcej ale jeszcze dalej sie nie wybierałem a to może być niespodzianka
Tak jak myślałem była zła śrubka trzymająca dyszę wolnych obrotów ...
Jest teraz idealnie i ładnie równo pracuje w całym zakresie ... jeszcze tylko dopracować muszę przejście pomiedzy głownym a jałowym obwodem (około 1500-2000 tys obr) chwilowo poszła zamiast 50F9 dysza 55F9 ale czekam na paczuszkę z korektorami powietrza mniejszymi niż to co mam (175 teraz ale powinno być troszkę mniej...)
Metoda prób i błedów doszedłem do optymalnego spalania i jest teraz:
Idle: 55F9 (ale lepiej chodzi na wolnych na 50F9)
Jet: 140
Emulsion: F16
32mm
Air: 175 (165 lub 155 do sprawdzenia niedługo)
Zdecydowanie głośniej i gwałtowniej się wkręca niż HIF44 i lepiej się zbiera
Jeśli chodzi o spalanie to raczej więcej ale jeszcze dalej sie nie wybierałem a to może być niespodzianka
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Wracam do miniakowych potyczek (po zyciowych zmianach..) ... czas zabrac sie za motor i dokonczyc dziela oraz zrobic bude - pytanie tylko gdzie? najchetnie Wroclaw i okolice polecicie cos?