Strona 1 z 1

stukot i swist ... mini 2007

: 26 cze 2012, 20:48
autor: hal9k
Witajcie,

Mam pytanie, może ktoś z was będzie wiedział zanim pojade do serwisu :/

kupiłem mini cooperka z 2007 roku 1.6, benzyna... używany ...
ostatnio jadąc autostradą szczelił pasek od alternatora ... wymienilem w serwisie BMW ... niby ok ale... przy uruchamianiu silnika słysze dziwny świst/zgrzyt :/ nie mam pojęcia co to może być ...

dodatkowo słychać jakiś stukot na cylindrach? czyżby kończyły się wtryski? ogólnie muszę powiedzieć, że jak na 120km nie zachwyca zrywnością... czy to może być związane z wtryskami??? ogólnie dwóch mechaników sparwdzało samochód i stwierdzili, że jest ok ... ale to uruchamianie silnika i stukot, rytmiczny jakby w dieslu ... mnie martwią ... komputer nei zgłasza żadnych problemów poza zasilaniem ale to związane było z brakiem ładowania na alternatorze - zerwany pasek ... jakieś pomysły?

będę wdzięczny za wszelką pomoc

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 26 cze 2012, 23:47
autor: KamiCK
Witam...

Dawno dawno temu maiłem podobny problem, na wolnych obrotach było słychać metaliczny świst... czasami stuki gdzieś z przodu... przeważnie przy zwalnianiu albo tak jak mówiłem wcześniej na biegu jałowym... pod maską z przodu czasami albo stuk albo brzęczenie...

byłem u mech powiedział że jest ok... jak później się okazało nie było ok... też zerwał mi się pasek a właściwie spadł powodem tego były wyrobione jakieś rolki (łożyska, napinacze) i jedno z nich po prostu się rozleciało...

i tak brzęczało piszczało aż padło... gdyby pierwszy mech to wykrył zaoszczędziłby mi sporo czasu...

koszt wymiany paska i tego czegoś niewielki... ale metaliczny dźwięk jak ręką odjął...

komputer też niczego nie pokazywał po prostu zmęczenie materiału...

czy Tobie przy okazji wymiany paska wymieniali też te wszystkie napinacze czy tylko założyli nowy pasek... bo tu odpowiedź już sama wyjdzie...

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 26 cze 2012, 23:53
autor: hal9k
Wymienili sam pasek, stwierdzili, ze napinac jest ok ... :/ oprócz napinacza mam jeszcze problem z rytmicznej stukotem, którego natężenie wzrasta wraz ze zwiększeniem obrotów... Mój mechaniki mówi, ze to wtryski po prostu działają :/ mi sie wydaje, ze działają za głośno zobaczymy co powie serwis BMW w przyszłym tygodniu odwiedze, bo teraz po prostu nie mam czasu :/

Co do zgrzytu, swistu, pewnie ten napinacza i rolki szlag trafia ... Zobaczymy... Dzięki za odpowiedz!

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 26 cze 2012, 23:57
autor: morris super
witam,a moze stuka hydrallika na zaworach,sprawdz olej.

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 27 cze 2012, 00:01
autor: hal9k
Wymienione wszystkie płyny 3 tyg temu... Ale poproszę mechanika o zwrócenie uwagi ... Dzięki.

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 27 cze 2012, 00:04
autor: KamiCK
Wiesz nie jestem mech i na tych sprawach słabo sie znam, mówię jak było z moim miniakiem świsty, zgrzyty, stuki też myślałem że to coś w silniku... też rytmicznie stukało tak jak łożysko przeskakiwało...

na szczęście to były te rolki.... łącznie z robocizną w 400 zł można zamknąć temat...

a jeśli wtryski to już pewnie poważniejsza sprawa...

albo tak jak wyżej olej... tego napewno musisz pilnować żeby nie robić tego co ja teraz czyli wymiana całej głowicy...

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 27 cze 2012, 00:42
autor: wilkuw
prace wtryskow i owszem slychac ale ciezko nazwac to stukiem. Kazdy sensowny mechanik powinien ocenic czy w aucie pojawaiaj sie dziwne odglosy pracy silnika.

Co do swistow "paska" slychac je zawsze zimny/cieply ? Generalnie zdjac pasek zakrecic rolkami i sluchac czy ktoras wydaje sie zbyt glosna :)

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 03 lip 2012, 21:04
autor: hal9k
no wiec na 90% cos jest z napinaczem, cos tam swiszczy i zgrzyta, slychac wyrazny szmer ... zwlaszcza rano jak odpalam silnik ... stukot nadal wystepuje, turkocze jak diesel ... szybkie pytanie, polecicie kogos od mini poza aso w poznaniu? co prawda jest umowiony na piatek, ale szkoda 700 :PPP ;) dziwnie sie czuje, irytuje mnie to wszystko, jelsi sie okaze, ze rzeczywiscie cos jest kopniete w aucie to ... jutro bede wiedzial czy ma szanse w sadzie - nie odpuszcze ... moj prawnik juz sie tym zajmuje ... jak mi szmelc sprzedali to idziemy na wojne ;) no i powiem, ze na 100% nie kupie juz samochodu uzywanego :D szkoda nerwow ;)

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 03 lip 2012, 21:45
autor: Crisu
jak zamierzacz sądować sie to na moje pozostaje serwis,

a mogą przecież powiedzieć że to usterka eksploatacyjna i wymyślić tysiąc innych

przyczyn, z naprawami u "obcych" włącznie ;)


z innych niż serwis to ja zmierzam odwiedzić Woytech (Koninko),

specjalizuje się w mini i bmw - może ci zdiagnozują chociaż tak na szybko.

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 03 lip 2012, 23:20
autor: wilkuw
niech ktos tego poslucha, napinacz w mini to nie hiper super hi tech z nasa :) ktos kto robi auta powinien dojsc :) ew zdjac pasek i zobaczyc czy problem znikinie , bedzie wiadomo wtedy gdzie go szukac, niestety napinacz to jest czesc eksploatacyjna , wiec nie wiem czemu tu sie dziwic i oburzac... no ew glupocie mechnikow ktorzy zalozyli pasek i nie slyszeli (o ile tak jest) ze cos na pasku halasuje

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 04 lip 2012, 08:39
autor: Gibki Staruszek
[quote="hal9k"]... cos tam swiszczy i zgrzyta...[quote]

może to być napinacz paska, może też rolka alternatora , ale tak samo może szumieć łożysko na pompie klimy ... łatwo to sprawdzić ... wystarczy załączyć klimę i zobaczyć/posłuchać czy zgrzyta nadal .

Re: stukot i swist ... mini 2007

: 29 lis 2012, 11:39
autor: zoy
Gibki Staruszek pisze:
hal9k pisze:... cos tam swiszczy i zgrzyta...

może to być napinacz paska, może też rolka alternatora , ale tak samo może szumieć łożysko na pompie klimy ... łatwo to sprawdzić ... wystarczy załączyć klimę i zobaczyć/posłuchać czy zgrzyta nadal .
ja obstawiam w 100% ze jest to napinacz łańcucha rozrządu, wszystkie miniaki od 2007 maja problem z napinaczem. Objawia się to tak ze przy zimnym silniku pojawiają sie zgrzyty, tarcie itd. Jeśli objaw ustępuje po rozgrzaniu oleju jest to napinacz.
Sam usterka został rozpoznany przez BMW/Mini i obecnie stosuje się inny napinacz.
ps. jeśli macie powyższe objawy, jak najszybciej wymieńcie napinacz, jak pęknie niestety może dojść do przeskoczenia łańcucha rozrządu i mamy miazgę w silniku.