Strona 1 z 2
Jaki olej ??
: 12 lip 2012, 10:51
autor: pajor
Jaki olej zalecacie do klasycznej tysiaczki ??
Gulf Multi G 15W50 zalecaja do starszych typow silnikow.
Co Wy polecacie ??
Re: Jaki olej ??
: 12 lip 2012, 10:57
autor: flapjck1
miljion razy bylo
tylko i wylacznie midland performance 20w50
a reszta niech se pisze co chce
Re: Jaki olej ??
: 12 lip 2012, 11:03
autor: Gibki Staruszek
•http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic.php?t=31&highlight=olej
•http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic.php?t=3127&highlight=olej
jak chcesz to czytaj ...ale flap to streścił wcześniej
Re: Jaki olej ??
: 12 lip 2012, 11:30
autor: pajor
flapjck1 pisze:miljion razy bylo
tylko i wylacznie midland performance 20w50
a reszta niech se pisze co chce
Ok. Przyjalem do wiadomosci. Kupuje ten olej
dzieki
Re: Jaki olej ??
: 12 lip 2012, 12:38
autor: Beny
Quaqerstate performance 20w50 też bardzo dobry olej
Re: Jaki olej ??
: 12 lip 2012, 17:17
autor: se7ven
flapjck1 pisze:tylko i wylacznie midland performance 20w50
Dostałeś beczkę za reklamę?
Każdy jest dobry pod warunkiem częstej wymiany (leję półsyntetyk 10W-60 i uważam, że przy mocno wysilonym zespole zdaje egzamin)
Re: Jaki olej ??
: 12 lip 2012, 21:06
autor: profesorr
a ja leję MILLERS MINI OIL 20W50 i nie długo zamawiam jakby ktoś chciał
Jaki olej do silnika klasycznego mini
: 13 lip 2012, 09:01
autor: markfive
Do silników / zespołów napędowych zmodyfikowanych do sportu, mocno wysilonych, używanych sporadycznie i bez wymagania jak największej trwałości i osiągnięcia wysokiego przebiegu - można lać nawet full syntetyk.
Do silników/ zespołów napędowych do codziennego użytkowania i ewentualnie jakichś klubowych zawodów bez ciśnienia na wynik za wszelka cenę (nawet kosztem szybszego zużycia silnika i przekładni), tylko i wyłącznie mineralny olej 20W50
Seryjny silnik po wlaniu syntetyka nie stanie się silnikiem lepszym czy mocniejszym. Główną przyczyna koniecznosci jazdy na mineralnym 20W50 jest fakt połączenia silnika, skrzyni biegów i przekładni głównej w jednym bloku i wspólne smarowanie jednym olejem.
Wymiana oleju i filtra max po 8 tys km lub raz w roku na wiosnę przy przebiegach niższych.
Re: Jaki olej ??
: 13 lip 2012, 09:15
autor: magda1991
flapjck1 pisze:miljion razy bylo
tylko i wylacznie midland performance 20w50
a reszta niech se pisze co chce
Witam Panowie wiem , ze bylo milion razy ale dla mnie to czarna magia. W poniedzialek kupilam austina 1000 z 1991 roku mam olej Liqui 110 LY 20 / 50 lany w MINI DOCTOR w Krakowie co to za olej ? Moge wymienic smialo na ten midland performance????? Plisss musze wymienic juz !
Re: Jaki olej ??
: 13 lip 2012, 09:34
autor: humin
magda1991 pisze:flapjck1 pisze:miljion razy bylo
tylko i wylacznie midland performance 20w50
a reszta niech se pisze co chce
Witam Panowie wiem , ze bylo milion razy ale dla mnie to czarna magia. W poniedzialek kupilam austina 1000 z 1991 roku mam olej Liqui 110 LY 20 / 50 lany w MINI DOCTOR w Krakowie co to za olej ? Moge wymienic smialo na ten midland performance????? Plisss musze wymienic juz !
tak możesz i to już
Re: Jaki olej ??
: 13 lip 2012, 15:46
autor: magda1991
Wilekie dzieki zamawiam wiec ten .
Re: Jaki olej ??
: 29 lip 2012, 03:17
autor: przygoda
Panowie a powiedzcie mi jak spuszcze cały stary olej to ile Litrów mam nalać do silnika żeby bylo ok ?
wymiana oleju w silniku klasycznego mini
: 29 lip 2012, 09:01
autor: markfive
Potrzeba 5 litrów oleju. Po spuszczeniu oleju z silnika / skrzyni ( jeden wspólny olej - jeden korek na dole po lewej poniżej rozrusznika), odkręcasz również filtr oleju w którym jest zazwyczaj około 0,25 litra. Zakładasz nowy filtr oleju ( w silnikach gaźnikowych i SPI można przed przykręceniem napełnić go olejem ), zakręcasz korek spustowy ( z nową nie wygniecioną podkładką miedzianą) i wlewasz do silnika powoli ( nie wszystko na raz bo się przeleje przez wlew) 4 litry oleju. Po około 15 minutach uruchamiasz silnik i nie zwiększasz obrotów powyżej 2 tys dotąd aż zgaśnie lampka cisnienia oleju (koloru pomarańczowego). Po zatrzymaniu silnika i około 30 minutach sprawdzasz poziom oleju na miarce. W razie potrzeby dolewasz do poziomu nie wyższego jak max na miarce. Najkorzystniej jest utrzymywać stan oleju mniej więcej na połowie między min i max.
Sprawdzać poziom oleju dość często szczególnie w przypadku niedawnego zakupu samochodu. Te silniki zużywają olej, często występują również wycieki, szczególnie w okolicy wybieraka skrzyni biegów i półosi napędowych.
Można tolerować dolewki max do 0,25 litra na 100 km. Powyżej tej wielkości zespół napędowy należy rozebrać i ustalić przyczynę problemu. Na ogół konieczny jest wtedy remont (głównie blok, tłoki, pierścienie, prowadnice zaworów w głowicy) i wymiana wszystkich uszczelnień.
P S Rozwinąłem temat, bo jak widać na forum jest sporo nowych posiadaczy klasyków którym ta wiedza może się przydać.
Re: Jaki olej ??
: 29 lip 2012, 21:19
autor: SAMMMPŻ Rado
co prawda - to prawda, miło poczytać. Jasno i dobrze podane info nawet dla słabo ogarniających temat.
Re: Jaki olej ??
: 29 lip 2012, 22:13
autor: przygoda
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź
mam nadzieje ze innym tez sie przyda.