Strona 1 z 3

Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 25 lip 2012, 23:46
autor: Szolders
Czy ktoś się orientuje w jakich Roverach korek od zbiorniczka jest taki sam jak w Mini?

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 25 lip 2012, 23:50
autor: flapjck1
200/400/600/800
25/45/75

:P

wszystkich :D
polonez z roverowskim motorem tez :D

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 25 lip 2012, 23:59
autor: Szolders
Dzięki, tak mi się właśnie wydawało, ale wolałem się upewnić ;)

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 26 lip 2012, 21:10
autor: se7ven
Z Fiata Seicento lub Cienkiego (nie pamiętam dokładnie) też pasuje.

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 26 lip 2012, 22:24
autor: Szolders
Koles w intercarsie po prostu znalazl do mini...i jest dobry. Natomiast jak szukal termostatu to znalazl taki za ...350zl :P

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 16:59
autor: Bochen
odgrzewam trochę kotleta ale mam takie pytanie: wie ktoś jakie ciśnienie wytrzymuje korek w mpiku? czy nieszczelny korek powoduje szybsze wrzenie płynu, przez co nie osiąga on temperatury w której włącza się elektryczny wiatrak?

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 18:08
autor: flapjck1
bodajże 1,1 bara, jak najbardziej za niskie ciśnienie może powodować wrzenie zanim wlaczy się wentylator ( bodajże 108*C ), tak samo zwykla woda ma podobno nieco nizsza temp wrzenia niż odpowiedni plyn glikolowy

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 18:09
autor: Gibki Staruszek
to co opisałeś to nie wina korka tylko padła uszczelka pod głowicą ( cylinder/kanały wodne ) ... silnik pompuje ci kompresję/powietrze do kanałów wodnych i robi ciśnienie w całym układzie chłodzenia a dalej płyn wywala korkiem bo tam jest przewidziane dla bezpieczeństwa.
ps. tylko się nie wieszaj ... :razz:

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 18:39
autor: se7ven
Ciekawą teorię napisałeś. Jak korek nie trzyma to temp. wrzenia cieczy się obniża. Dodatkowo w MPI często psuje się sterowanie wentylatora. Jeżeli korek + sterowanie razem są uszkodzone to momentalnie się gotuje na postoju.
Uszczelka rzadko pada jak blok i głowica są splanowane.

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 18:40
autor: flapjck1
dobrze ze to nie roverowa k-seria :)

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 19:20
autor: se7ven
O tej serii krążą legendy (często bujdy). Jak jest dobrze auto serwisowane to HGF nie grozi :wink:

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 19:25
autor: flapjck1
eeee pomyślmy, ile ja aut miałem z tym legendarnym motorem? 4 w sumie? :P

plus 2 w piwnicy :D

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 21:39
autor: monsterk
Miałem przypadek ze nowy termostat otwieram sie za późno i gotował silnik a wentylator nie chciał sie włączyć

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 22:56
autor: Bochen
to będzie mój kolejny długi post... zawracam dupę, wiem ale nie mogę już sobie poradzić.

po kolei:

wiatrak chlodnicy u mnie chodził bardzo często, myslalem ze tak jest standardowo z uwagi na to ze miejsca mało pod maską i się całość grzeje

miałem ostatnio problem z obrotami i gazem, poprawiłem masy, zalozylem plecionkę od malucha, sprawdziłem podcisnienia, wyczyscilem czujniki, silniczek krokowy etc. auto sprawia wrazenie jakby mu to pomogło - obroty stabilne i opadają jak powinny

po powyższej zabawie przestał włączać się wentylator i auto zaczęło wysrywać płyn chłodniczy górą tj. korkiem

postawiłem na problem z elektryką więc sprawdziłem wszystkie połączenia i prąd dochodzi kolejno do poszczególnych podzespołów

1 obwód: aku -> bezpiecznik główny pod maską -> bezpiecznik w kabinie -> przekaźnik (wejscie 30)

2 obwód: czujnik temperatury -> komputer (sprawdzałem po zagrzaniu wartość oporu na czujniku i na kablach wchodzących do kompa. Niewiadomą jest kabel który z kompa wysyła sygnał do przekaźnika na obwód 85-86, żeby prąd poszedł na styk 87 i dalej do wentylatora bo nie wiem jak to sprawdzić w sumie

połączenie wentylator - przekaźnik okej. sam wentylator też działa bo podpinałem go na krótko. na wszystkich kablach mniej więcej takie napięcie jak daje akumulator więc styki czyste i bez oporów

kolejna kwestia - korek. uznałem ze może to być kwestia nieszczelnego korka który nie pozwala zbudować się ciśnieniu w układzie, przez co temperatura wrzenia borygo jest za niska i zaczyna się ono gotować zanim wentylator się załączy (105 stopni C). temp wrzenia borygo (chyba przy cisnieniu atmosferycznym) to 107 stopni.

kupiłem dzisiaj korek roverowski, taki żółty z zaworkiem bo gość w sklepie nie miał identycznego jak w mini.

założyłem - auto nadal się gotuje i wysrywa górą płyn. po zagotowaniu sprawdziłem opór na czujniku temperatury i miernik wskazuje około 100. czujnik zwiera styki chyba przy wartości około 30 - 40 więc troche brakuje do teoretycznego zwarcia kabelków a auto już się gotuje.

na marginesie - jak jest gorący to wskaźnik temperatury wychodzi poza skalę, a z nagrzewnicy idzie na nogi nadal chłodne powietrze! termostat? (w maju założyłem nowy i czujnik też).

co do uszczelki pod głowicą to wątpie - nie dymi na biało, nie ma oleju w płynie, nie ma płynu na bagnecie, nie smierdzi olejem ze zbiorniczka, nie ma majonezu pod korkiem oleju.

proszę, pomóżcie bo mi się już pomysły skończyły i mam wrażenie że już wykorzystałem wszystkie możliwości.

pozostaje podpiecie pod komputer, ale co mi po tym jak obsługuje go typ który tylko umie błędy kasować a merytorycznie pewnie jest słaby...

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

: 17 wrz 2013, 22:59
autor: Bochen
aha zapomniałem dodać - to że wcześniej chodził wiatrak bardzo często wskazuje moim zdaniem na to ze komputer puszczał tryb awaryjny z ciągłym chodzeniem wiatraka. jak poprawiałem masy i styki przy okazji naprawy obrotów to wydaje mi się, że przypadkowo naprawiłem problem połączenia elektrycznego układu chłodzenia, przez co wszystko teraz działa tak jak powinno, z tym wyjątkiem ze cisnienie wywala płyn.

jak auto chodzi i zdejmę wtyczkę z czujnika temperatury to wentylator się nie włącza.