Totalna przeróbka mini i swap
: 01 paź 2012, 22:43
Na wstępie witam wszystkich miłośników mini
Trafiłem tutaj nie przypadkiem. Mini to marzenie mojej narzeczonej. Od kiedy zobaczyła włoską robotę jako jeszcze mała dziewczynka, zamarzyło się jej to auto. Ostatnio wpadł mi do głowy pewien pomysł. Mam nadzieję, że nie wzbudzę niechęci tym, że chciałbym tak "popsuć" oryginalne mini.
Ale przechodząc do meritum. To auto ma duszę, ale z tego co poczytałem to nie grzeszy bezawaryjnością i dostępnością części zamiennych. Miałoby służyć głównie do jazdy po mieście jako drugie w rodzinie, ale jeździłaby nim kobieta, więc musiałoby być w miarę mało awaryjne żebym nie musiał co chwilę interweniować na mieście
No i jak to kobieta, nie obyło się bez życzeń specjalnych. Jako że niedawno przerobiłem swojego diesla w manualu na V6 w benzynie i automacie, oboje polubiliśmy skrzynie AT.
Kolejne życzenie to klima.
Takie zestawienie w mini nie było oferowane...
Wpadł mi do głowy pomysł totalnego swapa z innego auta. Nie znam niestety konstrukcji mini, nie wiem jak rozwiązane jest zawieszenie, silnik itd. Na szybko przeanalizowałem rynek aut małolitrażowych z AT i klimą. No i tak pomyślałem nad nissanem micrą.
Porównując parametry wychodzi na to, że jest troszkę szerszy i dłuższy od mini. Długość nie ma znaczenia, ale szerokość już tak.
Micra z 97 roku:
Wymiary zewnętrzne
Długość 3746 mm
Szerokość 1595 mm
Wysokość 1430 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1805 mm
Rozstaw osi 2360 mm
Rozstaw kół - przód 1360 mm
Rozstaw kół - tył 1325 mm
Interesowałby mnie silnik 1.4 z klimą i skrzynią AT.
Zdaję sobie sprawę, że to spore wyzwanie technologiczno konstrukcyjne. Chciałbym zaadoptować silnik z kompletnym zawieszeniem z przodu i z tyłu.
Z przodu najwygodniej byłoby zrobić ramę z mocowaniem sanek silnika i zawieszenia. Półosie chciałbym zachować z micry, więc rozstaw byłby trochę szerszy niż w mini.
Jeśli chodzi o pytania. To poszukuję zdjęć i danych technicznych mini MKV-MKVII.
Interesuje mnie budowa i wymiary silnika ze skrzynią biegów, a także wymiary komory silnika. Z tego co widzę to jest tam bardzo ciasno :/ To jest tak naprawdę najsłabszy punkt projektu. Jeśli okaże się, że jest za mało miejsca na silnik i dwie chłodnice, to przedłużanie przodu nie wchodzi w grę...
Ew może ktoś zna precedensowe swapy z innego auta, które można w miarę łatwo i bez większej rzeźby wykonać?
Trafiłem tutaj nie przypadkiem. Mini to marzenie mojej narzeczonej. Od kiedy zobaczyła włoską robotę jako jeszcze mała dziewczynka, zamarzyło się jej to auto. Ostatnio wpadł mi do głowy pewien pomysł. Mam nadzieję, że nie wzbudzę niechęci tym, że chciałbym tak "popsuć" oryginalne mini.
Ale przechodząc do meritum. To auto ma duszę, ale z tego co poczytałem to nie grzeszy bezawaryjnością i dostępnością części zamiennych. Miałoby służyć głównie do jazdy po mieście jako drugie w rodzinie, ale jeździłaby nim kobieta, więc musiałoby być w miarę mało awaryjne żebym nie musiał co chwilę interweniować na mieście
No i jak to kobieta, nie obyło się bez życzeń specjalnych. Jako że niedawno przerobiłem swojego diesla w manualu na V6 w benzynie i automacie, oboje polubiliśmy skrzynie AT.
Kolejne życzenie to klima.
Takie zestawienie w mini nie było oferowane...
Wpadł mi do głowy pomysł totalnego swapa z innego auta. Nie znam niestety konstrukcji mini, nie wiem jak rozwiązane jest zawieszenie, silnik itd. Na szybko przeanalizowałem rynek aut małolitrażowych z AT i klimą. No i tak pomyślałem nad nissanem micrą.
Porównując parametry wychodzi na to, że jest troszkę szerszy i dłuższy od mini. Długość nie ma znaczenia, ale szerokość już tak.
Micra z 97 roku:
Wymiary zewnętrzne
Długość 3746 mm
Szerokość 1595 mm
Wysokość 1430 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1805 mm
Rozstaw osi 2360 mm
Rozstaw kół - przód 1360 mm
Rozstaw kół - tył 1325 mm
Interesowałby mnie silnik 1.4 z klimą i skrzynią AT.
Zdaję sobie sprawę, że to spore wyzwanie technologiczno konstrukcyjne. Chciałbym zaadoptować silnik z kompletnym zawieszeniem z przodu i z tyłu.
Z przodu najwygodniej byłoby zrobić ramę z mocowaniem sanek silnika i zawieszenia. Półosie chciałbym zachować z micry, więc rozstaw byłby trochę szerszy niż w mini.
Jeśli chodzi o pytania. To poszukuję zdjęć i danych technicznych mini MKV-MKVII.
Interesuje mnie budowa i wymiary silnika ze skrzynią biegów, a także wymiary komory silnika. Z tego co widzę to jest tam bardzo ciasno :/ To jest tak naprawdę najsłabszy punkt projektu. Jeśli okaże się, że jest za mało miejsca na silnik i dwie chłodnice, to przedłużanie przodu nie wchodzi w grę...
Ew może ktoś zna precedensowe swapy z innego auta, które można w miarę łatwo i bez większej rzeźby wykonać?