Sprintex
Sprintex
Czy ktoś słyszał o kompresorze Sprintex?
http://www.sprintex.com.au/sprintex/sup ... -cooper-s/
Na rożnych forach czytałem ze dzięki niemu mozna uzyskać w Miniaku 270-300km.
Czy w takim razie wystarczy wymienić tylko kompresor czy jeszcze inne rzeczy bo orginaly nie wytrzymają?
http://www.sprintex.com.au/sprintex/sup ... -cooper-s/
Na rożnych forach czytałem ze dzięki niemu mozna uzyskać w Miniaku 270-300km.
Czy w takim razie wystarczy wymienić tylko kompresor czy jeszcze inne rzeczy bo orginaly nie wytrzymają?
-
- Super użytkownik
- Posty: 1613
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Sprintex
Czytałem same superlatywy o wyrobach Sprintexa, więc myślę, że można zaryzykowaćIceMan pisze:Czy ktoś słyszał o kompresorze Sprintex?
http://www.sprintex.com.au/sprintex/sup ... -cooper-s/
Na rożnych forach czytałem ze dzięki niemu mozna uzyskać w Miniaku 270-300km.
Czy w takim razie wystarczy wymienić tylko kompresor czy jeszcze inne rzeczy bo orginaly nie wytrzymają?

- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1443
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Sprintex
Wszystko wytrzyma ale do czasu aż........?
Chcesz podnieść drastycznie moc - to niestety kosztuje.
Chcesz podnieść drastycznie moc - to niestety kosztuje.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Super użytkownik
- Posty: 1613
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Sprintex
Myślę Piotrze, że IceMan sobie zdaje z tego sprawę. Po co pisać rzeczy oczywiste?se7ven pisze:Wszystko wytrzyma ale do czasu aż........?
Chcesz podnieść drastycznie moc - to niestety kosztuje.
Sam ten kompresor kosztuje ca. USD 3k a mody które już zostały przeprowadzone też nie były "mało-cenne".
Z tego co się orientowałem to do 300KM wnętrzności silnika w MINI R53 wytrzymują... potem krucho.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Sprintex
Sprintex to chyba najnowsze rozwiązanie dla R53, głównym problemem było/jest bardzo mocne grzanie powietrza! Ogólnie do zestawów autorstwa RMW z Rotrexem nie ma podejścia...
btw jak ktoś celuje w 270KM to żadna z w/w opcji nie ma sensu, bo tyle pokaże zestaw z wałkiem Catcamsa/Newmana i po obróbce głowicy głowicy z większymi zaworami np TPR-2...
300KM na seryjnej sprężarce M45 też już zostało złamane
btw jak ktoś celuje w 270KM to żadna z w/w opcji nie ma sensu, bo tyle pokaże zestaw z wałkiem Catcamsa/Newmana i po obróbce głowicy głowicy z większymi zaworami np TPR-2...
300KM na seryjnej sprężarce M45 też już zostało złamane

static
Re: Sprintex
Jak się dowiadywałem Rotrex nie ma dedykowanych cześci do Mini, a sprintex właśnie taki jest.pididi pisze:Sprintex to chyba najnowsze rozwiązanie dla R53, głównym problemem było/jest bardzo mocne grzanie powietrza! Ogólnie do zestawów autorstwa RMW z Rotrexem nie ma podejścia...
btw jak ktoś celuje w 270KM to żadna z w/w opcji nie ma sensu, bo tyle pokaże zestaw z wałkiem Catcamsa/Newmana i po obróbce głowicy głowicy z większymi zaworami np TPR-2...
300KM na seryjnej sprężarce M45 też już zostało złamane
Dla mnie sprintex ma sens w momencie kiedy nie będę musiał ruszać wałków i głowicy.
Chodzi mi o to Panowie żeby trochę z tego seryjnego silnika zostało


Ja z dnia na dzień myśle o jakiś nowych przeróbkach, a jeszcze mam obok siebie podpowiadacza Miniaka który o jakimś nitro wspomina

A gdzie tu zachowanie umiaru, przecież w końcu mnie ta moja druga połówka zbije bo to przecież jej samochód, a już teraz krzywo na mnie patrzy

No nic w środę pierwszy test Miniaca na Ułężu, a więc trzymajcie kciuki.
Któryś z Was się wybiera???
Re: Sprintex
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że im więcej kunia z 1,6 tym mu bliżejAleXander pisze:Myślę Piotrze, że IceMan sobie zdaje z tego sprawę. Po co pisać rzeczy oczywiste?se7ven pisze:Wszystko wytrzyma ale do czasu aż........?
Chcesz podnieść drastycznie moc - to niestety kosztuje.
Sam ten kompresor kosztuje ca. USD 3k a mody które już zostały przeprowadzone też nie były "mało-cenne".
Z tego co się orientowałem to do 300KM wnętrzności silnika w MINI R53 wytrzymują... potem krucho.

Ale dzięki za przestrogę będę pamiętał

Alex pisałem Ci odnośnie przerywania mojego Mini przy przyspieszaniu w innym poście ale jak widać nie zauważyłeś tego, myślisz że to świece???
Zamówiłem teraz świece Denso żeby jak najszybciej wymienic przed tym Ułężem.
Jaki olej lejecie to swoich Miniaków???
Ja teraz zamówiłem Motul Competition- podobno rewelacja
-
- Super użytkownik
- Posty: 1613
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Sprintex
Sorry faktycznie przegapiłem
mój błąd... mogą to być świece skoro Kuba tak diagnozuje albo już na aktualnym etapie tak Ci się IC grzeje, że DET3 cofa zapłon?
Motul Competition jeśli dobrze kojarzę, jest OK. Ja jeździłem na Agip 10W60 i nic nie stukało nic nie pukało i bardzo dobrze wytrzymywał 2 lata upalania ;]

Motul Competition jeśli dobrze kojarzę, jest OK. Ja jeździłem na Agip 10W60 i nic nie stukało nic nie pukało i bardzo dobrze wytrzymywał 2 lata upalania ;]
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Sprintex
Nie ma kitu Rotrexa ale są kity z Rotrexem, choć dla 250-270KM szkoda pieniędzy, bo te zestawy osiągają znacznie więcej (nie ma seryjnym silniku). Sprintex też najlepiej założyć na auto zmodyfikowane, bo przyrost z 226 na 256KM i śmieszny wzrost nm za 3k $ jest zupełnie bez sensu. No i z ciekawostek to taki zestaw zagotował wodę + płyn chłodniczy w wodnym IC o pojemności 13 litrów w ciągu jednego okrążenia w pewnym wyścigowym Miniaku
Ogólnie recepta na moc dla R53 się nie zmienia - kółko, IC, wydech (głównie kolektor), wałek, wtryski, głowica, program i jest ~260-280KM + dodatkowe pierdoły jak świece, metanol jeśli ktoś chce.

Ogólnie recepta na moc dla R53 się nie zmienia - kółko, IC, wydech (głównie kolektor), wałek, wtryski, głowica, program i jest ~260-280KM + dodatkowe pierdoły jak świece, metanol jeśli ktoś chce.
static
Re: Sprintex
Moim zdaniem na duze moce w r53 ,potrzebne jest turbo 

Re: Sprintex
Widzę ze jesteś fanem turboalan pisze:Moim zdaniem na duze moce w r53 ,potrzebne jest turbo

Cała zabawa w tym zeby z kompresora uzyskać fajna moc, a nie tylko to turbo i turbo....
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Sprintex
Ja wiem, Rotrexowe Miniaki ponad rok temu miały 400KM+, na przyszły sezon szykują się na 500 (ze strokerem 1.alan pisze:Moim zdaniem na duze moce w r53 ,potrzebne jest turbo

Co do ciekawych opcji, to warto śledzić postępy nad kitem ze sprężarką TVS900 (większa 1320 się nie sprawdziła, a dopiero od jakiegoś czasu produkowane są pojazdy z 900 - np. Lotus czy skuter wodny Kawy). Cenowo ma być wyceniony konkurencyjnie do Sprintexa.
static
Re: Sprintex
jeszcze w temacie - głowica JCW - warto? Daje jakieś wymierne przyrosty (biorąc pod uwagę np. moje mody, jak wałek, wtryski, kółko, ECU itd.) 
