Sprintex

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

IceMan

Sprintex

Post autor: IceMan »

Czy ktoś słyszał o kompresorze Sprintex?
http://www.sprintex.com.au/sprintex/sup ... -cooper-s/

Na rożnych forach czytałem ze dzięki niemu mozna uzyskać w Miniaku 270-300km.

Czy w takim razie wystarczy wymienić tylko kompresor czy jeszcze inne rzeczy bo orginaly nie wytrzymają?
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1613
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Sprintex

Post autor: AleXander »

IceMan pisze:Czy ktoś słyszał o kompresorze Sprintex?
http://www.sprintex.com.au/sprintex/sup ... -cooper-s/

Na rożnych forach czytałem ze dzięki niemu mozna uzyskać w Miniaku 270-300km.

Czy w takim razie wystarczy wymienić tylko kompresor czy jeszcze inne rzeczy bo orginaly nie wytrzymają?
Czytałem same superlatywy o wyrobach Sprintexa, więc myślę, że można zaryzykować ;)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Sprintex

Post autor: se7ven »

Wszystko wytrzyma ale do czasu aż........?
Chcesz podnieść drastycznie moc - to niestety kosztuje.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1613
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Sprintex

Post autor: AleXander »

se7ven pisze:Wszystko wytrzyma ale do czasu aż........?
Chcesz podnieść drastycznie moc - to niestety kosztuje.
Myślę Piotrze, że IceMan sobie zdaje z tego sprawę. Po co pisać rzeczy oczywiste?

Sam ten kompresor kosztuje ca. USD 3k a mody które już zostały przeprowadzone też nie były "mało-cenne".

Z tego co się orientowałem to do 300KM wnętrzności silnika w MINI R53 wytrzymują... potem krucho.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Sprintex

Post autor: pididi »

Sprintex to chyba najnowsze rozwiązanie dla R53, głównym problemem było/jest bardzo mocne grzanie powietrza! Ogólnie do zestawów autorstwa RMW z Rotrexem nie ma podejścia...

btw jak ktoś celuje w 270KM to żadna z w/w opcji nie ma sensu, bo tyle pokaże zestaw z wałkiem Catcamsa/Newmana i po obróbce głowicy głowicy z większymi zaworami np TPR-2...
300KM na seryjnej sprężarce M45 też już zostało złamane :smile:
static
IceMan

Re: Sprintex

Post autor: IceMan »

pididi pisze:Sprintex to chyba najnowsze rozwiązanie dla R53, głównym problemem było/jest bardzo mocne grzanie powietrza! Ogólnie do zestawów autorstwa RMW z Rotrexem nie ma podejścia...

btw jak ktoś celuje w 270KM to żadna z w/w opcji nie ma sensu, bo tyle pokaże zestaw z wałkiem Catcamsa/Newmana i po obróbce głowicy głowicy z większymi zaworami np TPR-2...
300KM na seryjnej sprężarce M45 też już zostało złamane :smile:
Jak się dowiadywałem Rotrex nie ma dedykowanych cześci do Mini, a sprintex właśnie taki jest.

Dla mnie sprintex ma sens w momencie kiedy nie będę musiał ruszać wałków i głowicy.

Chodzi mi o to Panowie żeby trochę z tego seryjnego silnika zostało :mrgreen: , bo aż strach pomyśleć co się stanie z Mini jak zacznie się zabawa z wałkami i głowicą :roll:

Ja z dnia na dzień myśle o jakiś nowych przeróbkach, a jeszcze mam obok siebie podpowiadacza Miniaka który o jakimś nitro wspomina facepalm

A gdzie tu zachowanie umiaru, przecież w końcu mnie ta moja druga połówka zbije bo to przecież jej samochód, a już teraz krzywo na mnie patrzy :mrgreen:

No nic w środę pierwszy test Miniaca na Ułężu, a więc trzymajcie kciuki.

Któryś z Was się wybiera???
IceMan

Re: Sprintex

Post autor: IceMan »

AleXander pisze:
se7ven pisze:Wszystko wytrzyma ale do czasu aż........?
Chcesz podnieść drastycznie moc - to niestety kosztuje.
Myślę Piotrze, że IceMan sobie zdaje z tego sprawę. Po co pisać rzeczy oczywiste?

Sam ten kompresor kosztuje ca. USD 3k a mody które już zostały przeprowadzone też nie były "mało-cenne".

Z tego co się orientowałem to do 300KM wnętrzności silnika w MINI R53 wytrzymują... potem krucho.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że im więcej kunia z 1,6 tym mu bliżej :mrgreen:

Ale dzięki za przestrogę będę pamiętał :mrgreen:

Alex pisałem Ci odnośnie przerywania mojego Mini przy przyspieszaniu w innym poście ale jak widać nie zauważyłeś tego, myślisz że to świece???

Zamówiłem teraz świece Denso żeby jak najszybciej wymienic przed tym Ułężem.

Jaki olej lejecie to swoich Miniaków???

Ja teraz zamówiłem Motul Competition- podobno rewelacja
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1613
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Sprintex

Post autor: AleXander »

Sorry faktycznie przegapiłem :( mój błąd... mogą to być świece skoro Kuba tak diagnozuje albo już na aktualnym etapie tak Ci się IC grzeje, że DET3 cofa zapłon?

Motul Competition jeśli dobrze kojarzę, jest OK. Ja jeździłem na Agip 10W60 i nic nie stukało nic nie pukało i bardzo dobrze wytrzymywał 2 lata upalania ;]
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Sprintex

Post autor: pididi »

Nie ma kitu Rotrexa ale są kity z Rotrexem, choć dla 250-270KM szkoda pieniędzy, bo te zestawy osiągają znacznie więcej (nie ma seryjnym silniku). Sprintex też najlepiej założyć na auto zmodyfikowane, bo przyrost z 226 na 256KM i śmieszny wzrost nm za 3k $ jest zupełnie bez sensu. No i z ciekawostek to taki zestaw zagotował wodę + płyn chłodniczy w wodnym IC o pojemności 13 litrów w ciągu jednego okrążenia w pewnym wyścigowym Miniaku :lol:

Ogólnie recepta na moc dla R53 się nie zmienia - kółko, IC, wydech (głównie kolektor), wałek, wtryski, głowica, program i jest ~260-280KM + dodatkowe pierdoły jak świece, metanol jeśli ktoś chce.
static
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 734
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Sprintex

Post autor: alan »

Moim zdaniem na duze moce w r53 ,potrzebne jest turbo :)
IceMan

Re: Sprintex

Post autor: IceMan »

Świece wymienione i szarpanie przy przyspieszaniu ustalo :mrgreen:
IceMan

Re: Sprintex

Post autor: IceMan »

alan pisze:Moim zdaniem na duze moce w r53 ,potrzebne jest turbo :)
Widzę ze jesteś fanem turbo :razz:

Cała zabawa w tym zeby z kompresora uzyskać fajna moc, a nie tylko to turbo i turbo....
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Sprintex

Post autor: pididi »

alan pisze:Moim zdaniem na duze moce w r53 ,potrzebne jest turbo :)
Ja wiem, Rotrexowe Miniaki ponad rok temu miały 400KM+, na przyszły sezon szykują się na 500 (ze strokerem 1.8).

Co do ciekawych opcji, to warto śledzić postępy nad kitem ze sprężarką TVS900 (większa 1320 się nie sprawdziła, a dopiero od jakiegoś czasu produkowane są pojazdy z 900 - np. Lotus czy skuter wodny Kawy). Cenowo ma być wyceniony konkurencyjnie do Sprintexa.
static
Maciusiowy

Re: Sprintex

Post autor: Maciusiowy »

jeszcze w temacie - głowica JCW - warto? Daje jakieś wymierne przyrosty (biorąc pod uwagę np. moje mody, jak wałek, wtryski, kółko, ECU itd.) :?:
IceMan

Re: Sprintex

Post autor: IceMan »

Maciusiowy a jest jakaś różnica w pracy silnika po wymianie wałka??
ODPOWIEDZ