Strona 1 z 1

POMPKA SPRYSKIWACZY MINI COOPER R 50

: 02 gru 2012, 13:23
autor: SEB 11
witam jechałem dzisiaj i włączyłem spryskiwacz na przednia szybe i działał a za drugim razem juz nie nie slysze pomapki z pszodu kolo zbiorniczka czy padla :?: moze jakis bezpiecznik :?: prosze o jakies sugestie jak sprawdzic to i o ewentualna pomoc jak wrazie co wymontowac owa pompke z gory dziekuje.

Re: POMPKA SPRYSKIWACZY MINI COOPER R 50

: 02 gru 2012, 16:03
autor: hz10
pompka jest pod prawym nadkolem

Re: POMPKA SPRYSKIWACZY MINI COOPER R 50

: 06 gru 2012, 14:58
autor: SEB 11
Niektóre użyteczne informacje znalazłem poniżej na rozwiązywaniu usterek pompy spryskiwacza na R50/53 Mk1 MINI: -

MINI mają wspólny zbiornik i pompa spryskiwaczy przednich i tylnych podkładek znajdujących się za plastikową wkładką nadkoli w pustce poniżej gdzie wypełnić butelka podkładka się po stronie kierowcy (UK). Popatrz na czarną plastikową wkładką wewnętrzną nadkoli i widać mieszankę śrub i uchwytów plastikowych - dostęp jest dużo łatwiejsze, jeśli wyjąć przednie koło (lub użyj krzyż czele Stubby śrubokręta z kół na pełnym skręcie, jeśli wolisz walka) - się je i umieścić je na bok, zdjąć przednią pod mocowanie parapecie plastikowej spódnicy bocznego tego zachowuje również dno tulei łuku. Po usunięciu tych można teraz zginać / skręcać całą wykładzinę z samochodu lub opuścić przednią część in situ i flex tylną część z dala, aby uzyskać dostęp do potrzeb. Pompa jest dwukierunkowa, w jednym kierunku do pompy wody z przedniej szyby dysze spryskiwaczy, inne pompy wodne kierunek obecnie do tylnej dyszy spryskiwacza. Zmiana kierunku obrotów pompy () jest sterowane jedynie przez zmianę biegunowości napięcia doprowadzonego do jednego silnika pompy spryskiwacza. Jeśli silnik nie pracuje w jednym kierunku mogą być przekaźnik błędu. zmiana polaryzacji jest przy użyciu dwóch przekaźniki. Te są niewidoczne i nie są bardzo łatwo dostępne. Aby uzyskać dostęp do przekaźników musisz otworzyć drzwi od strony pasażera i częściowo usunąć drzwi gumową uszczelką, która biegnie wzdłuż ościeżnicy - w przypadku gdy zmienia kierunek z parapetu drzwi do pionowej części ramy drzwi. Usunąć pojedynczy włącznik plastikowy uchwyt dopasowany do prawej górnej części skrzynki bezpieczników pokrywą dostępu. Użyć trochę siły, aby delikatnie odepchnąć plastikową płytkę kopać wokół skrzynki bezpieczników. Stojąc na zewnątrz po stronie pasażera w drzwiach patrząc w jak wcisnąć plastikową płytkę kick back widać dwóch "jasnoszary" przekaźnikami, które wykonują polaryzację zmienia. Przekaźniki są identyczne, a zatem stosowane zamiennie. . Jeśli zamienić przekaźników nad i transfery od błędów powiedzieć przodu do tyłu podkładki lub odwrotnie poznacie przekaźnik jest uszkodzony Numer przekaźnika jest 6136 - 1393415 (ostatnie 7 cyfr to rzeczywisty numer części BMW) Ok. Cena - £ 6,50. Re-montaż jest odwrotna uważaj, aby nie przytrzasnąć wiązkę przewodów. Jeżeli pompa szumy w obu kierunkach, ale nie ma wody i rury / dysze wydają się jasne, sprawdź wody na końcu pompy z rurami wylotowymi usunięte, to Należy wskazać, czy jest blokada rury lub uszkodzenie pompy. Sprawdź również podkładkę uszczelniającą i przefiltrować połączone są jasne odpinając pompę od plastikowej butelki zbiornika. Moja pompa nie jakiś czas temu, był szum, ale nie pompowania jakąkolwiek wodę i wymaga wymiany z powodu złamanego plastikowym wale wewnątrz. Bezpiecznik pompy spryskiwacza w pasażerach przedziału Fusebox F23 20A MINI wyposażonych w reflektory opcją spryskiwaczy masz inny zbiornik wodny / spryskiwacza pompa znajduje się po przeciwnej stronie samochodu w szczelinie między nogi pasażera i na zewnątrz samochodu. Jest takie samo jak powyżej usuwając odwrotny plastikową wewnętrzną warstwę nadkoli