Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 271
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
Witam,
przymierzam się powoli do zakupu Mini Coopera lub Mini One. Cena max 26 000zł. Chciałbym się dowiedzieć z Waszego doświadczenia jakie są koszta części, napraw, jakie są najsłabsze ogniwa Mini. Prosiłbym o oceny w odniesieniu do cen części innych marek samochodowych. Jestem świadom, że Mini to drogie samochody, ale to moje marzenie od dawna, nie chcę innego auta.
Druga sprawa to na jakie szczegóły zwracać przy zakupie używanego samochodu? Mam na oku egzemplarz z 2006roku za nie całe 26000zł. Z długich obserwacji wiem, że to za niska cena, ale opis samochodu jest bardzo wiarygodny, auto serwisowane w aso zakupione w polsce od 1 właściciela.. Niestety linka nie podam bo mam za małą ilość postów na forum mimo, że zaglądam tu od jakiegoś roku
Dziękuję z góry za odpowiedzi!
przymierzam się powoli do zakupu Mini Coopera lub Mini One. Cena max 26 000zł. Chciałbym się dowiedzieć z Waszego doświadczenia jakie są koszta części, napraw, jakie są najsłabsze ogniwa Mini. Prosiłbym o oceny w odniesieniu do cen części innych marek samochodowych. Jestem świadom, że Mini to drogie samochody, ale to moje marzenie od dawna, nie chcę innego auta.
Druga sprawa to na jakie szczegóły zwracać przy zakupie używanego samochodu? Mam na oku egzemplarz z 2006roku za nie całe 26000zł. Z długich obserwacji wiem, że to za niska cena, ale opis samochodu jest bardzo wiarygodny, auto serwisowane w aso zakupione w polsce od 1 właściciela.. Niestety linka nie podam bo mam za małą ilość postów na forum mimo, że zaglądam tu od jakiegoś roku
Dziękuję z góry za odpowiedzi!
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
ceny części są zaskakująco przystępne (nawet w ASO BMW) w porównaniu np do Audi czy nawet Ford. Do tego jest sporo zamienników i części używanych z rozbtych aut. To nie jest mega rzadki pojazd - ceny nie zabijają.
co do ceny auta: sprwdź je dobrze, okazje się zdarzają, ale rzadko. cena jest faktycznie niezła jak za salon PL, 1wł i 2006 rok. umów się do ASO na oględziny, pomierzą, zbadają etc. lepiej wydać kilka stówek i mieć pewność, że się nie kupiło trupa.
co do ceny auta: sprwdź je dobrze, okazje się zdarzają, ale rzadko. cena jest faktycznie niezła jak za salon PL, 1wł i 2006 rok. umów się do ASO na oględziny, pomierzą, zbadają etc. lepiej wydać kilka stówek i mieć pewność, że się nie kupiło trupa.
- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 271
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
Dziękuję za odpowiedź, w opisie tego samochodu pisze, że jest możliwość przepisania pół rocznej gwarancji aso bmw. Opis wiarygodny, ale ciągle mam do tego dystans. Auta niestety nie mogę zobaczyć na żywo bo jest jakieś 350 kilometrów ode mnie, a ja mam ostatnio problemy zdrowotne i muszę wypoczywać w domu.
-
- Wiarus
- Posty: 556
- Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Szczecinek/Poznań
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
miales podobna sytuacje do mnie. kupilem swojego wymarzonego miniaka za 24k. to bylo jakos 3 grudnia 2011, czyli mniej wiecej rok temu. Od tego czasu, nie liczac paliwa na samochod, lacznie z ubezpieczeniem, wydalem ok. 34tys. (nie liczac paliwa/plynow do spryskiwaczy/chlodniczych etc)
z wiekszych rzeczy:
2x ubezpieczenie (~4 tys)
tlumik ~1tys
sprzeglo >1tys
lozysko ~500zl
opony >tys
pozostale to drobiazgi typu wymiana listwy, zarowki, naprawa swiatla cofania, wymiana oleju itd itp
tanio moze nie jest, ale drogo tez nie az tak strasznie (ojciec czasem sam sie dziwi jak niektore oryginalne czesci tanio kosztuja w ASO), a naprawde samochod jest wart zachodu
z wiekszych rzeczy:
2x ubezpieczenie (~4 tys)
tlumik ~1tys
sprzeglo >1tys
lozysko ~500zl
opony >tys
pozostale to drobiazgi typu wymiana listwy, zarowki, naprawa swiatla cofania, wymiana oleju itd itp
tanio moze nie jest, ale drogo tez nie az tak strasznie (ojciec czasem sam sie dziwi jak niektore oryginalne czesci tanio kosztuja w ASO), a naprawde samochod jest wart zachodu
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 271
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
Wiem, że jest wart zachodu nie biorę pod uwagę innego samochodu. Ciągle zbieram pieniądze i oglądam je już z 1,5roku albo i więcej. Martwiłem się jedynie o koszty napraw bo nie mam grubego portfela, ale jak widzę nie ma tragedii.
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
Tragedi nie ma, mogloby sie wydawac ze ciezko o czesci itp ale tak naprawde wszystko jest.
Najslabsze ogniwo? w moim jest ich kilka :] tlumik nie wyglada najlepiej aczkolwiek mimo ze zardzewialy to dziala zawieszenie..hmm.. daje do myslenia.. Silnik lubiacy olej ale to bedzie ciezko sprawdzic pod czas ogledzin, no chyba ze bys dawal po garach a ktos jechal za toba i patrzal czy czarny ogien z rury idzie u mnie jeszcze jest problem sprzegla.. gdybym nie mial drugiego auta, toyoty w ktorej nic sie nie dzieje od 5 lat to pewnie uznal bym to za normalne rzeczy a tak to mam mieszane uczucia... Ale napewno auto warte jest wielu wyzeczen bo fun jest jak w zadnym innym
Najslabsze ogniwo? w moim jest ich kilka :] tlumik nie wyglada najlepiej aczkolwiek mimo ze zardzewialy to dziala zawieszenie..hmm.. daje do myslenia.. Silnik lubiacy olej ale to bedzie ciezko sprawdzic pod czas ogledzin, no chyba ze bys dawal po garach a ktos jechal za toba i patrzal czy czarny ogien z rury idzie u mnie jeszcze jest problem sprzegla.. gdybym nie mial drugiego auta, toyoty w ktorej nic sie nie dzieje od 5 lat to pewnie uznal bym to za normalne rzeczy a tak to mam mieszane uczucia... Ale napewno auto warte jest wielu wyzeczen bo fun jest jak w zadnym innym
- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 271
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
A powiedzcie mi jeszcze jedno. Czy jest możliwość przeróbki silnika w mini na gaz? I jaki najlepiej by się do tego nadawał? Czy taki zabieg ma w ogóle sens?
Druga sprawa to jak jest z cenami części do Coopera S i JCW? Czy jest duża przepaść cenowa? Bo często da się kupić coopery S taniej od zwykłych..
Druga sprawa to jak jest z cenami części do Coopera S i JCW? Czy jest duża przepaść cenowa? Bo często da się kupić coopery S taniej od zwykłych..
-
- Wiarus
- Posty: 556
- Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Szczecinek/Poznań
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
to, ze sie da kupic S taniej od zwyklych powinno dac ci do myslenia
da sie zalozyc gaz do wszystkiego, nawet do porsche kajen. jest o tym caly flame-topic na forum. poszukaj.
da sie zalozyc gaz do wszystkiego, nawet do porsche kajen. jest o tym caly flame-topic na forum. poszukaj.
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
S'ki tańsze od zwykłych ? na bank mają historię wypadkową. ceny części zbliżone, bo co niy S'ka ma innego poza kompresorem ?
JCW ma więcej zmian (zawias, hebel, IC, etc)
założyłem gaz BRC (sekwencja) do S'ki 3miesiące temu. zrobiłem 8tys km, śmiaga aż miło. pali 10/12l (trasa/miasto). jak dużo jeździsz, ale nie potrzebjesz bagażnika to why not ? tu masz wątek.
http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php? ... c&start=60
JCW ma więcej zmian (zawias, hebel, IC, etc)
założyłem gaz BRC (sekwencja) do S'ki 3miesiące temu. zrobiłem 8tys km, śmiaga aż miło. pali 10/12l (trasa/miasto). jak dużo jeździsz, ale nie potrzebjesz bagażnika to why not ? tu masz wątek.
http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php? ... c&start=60
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
maniujr a moglbys wrzucic fote swojego bagaznika?? dzieki
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
przecież jest w wątku...
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
Co do cen części - mogę potwierdzić, że w ASO ceny nie sa tragiczne.
Potrzebowałem ostatnio listewkę chromową z góry przedniego błotnika. Zadzwoniłem do gościa z krakowa, który szczyci się tym, że ma ponoć wszystko do Miniaków. Za wspomnianą listewkę powiedział 100 zeta a po chwili sam opuścił do 70 zeta + wysyłka = złodziej!
W ASO w Katowicach nówkę kupiłem za 38,99 zeta!
Potrzebowałem ostatnio listewkę chromową z góry przedniego błotnika. Zadzwoniłem do gościa z krakowa, który szczyci się tym, że ma ponoć wszystko do Miniaków. Za wspomnianą listewkę powiedział 100 zeta a po chwili sam opuścił do 70 zeta + wysyłka = złodziej!
W ASO w Katowicach nówkę kupiłem za 38,99 zeta!
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
To zalezy co szukamyluka74 pisze:Co do cen części - mogę potwierdzić, że w ASO ceny nie sa tragiczne.
Potrzebowałem ostatnio listewkę chromową z góry przedniego błotnika. Zadzwoniłem do gościa z krakowa, który szczyci się tym, że ma ponoć wszystko do Miniaków. Za wspomnianą listewkę powiedział 100 zeta a po chwili sam opuścił do 70 zeta + wysyłka = złodziej!
W ASO w Katowicach nówkę kupiłem za 38,99 zeta!
jesli chodzi o R56 to tak:
Sprzeglo idzie kupic jakies z lukasa czy valeo za te 800 ale mocniejsze z lepszym odciskiem czyli Sach to juz 2,5tys mowa o MCS.
Turbo nowe w ASO - 5800 a co lepsze od JCW wytrzymalsze i mocniejsze to 5700
Uszczelka pod glowice to 600 ale do tego reszta zimeringow i uszczelek to jakies 1000 zloty.
Termostat to jakies 600zloty na dzien dzisiejszy.
Glowica nowa to kilka ladnych tysiecy i mozna tak dalej.
Zalezy jakie auto Ci sie trafi. W r53 masz to ze jest kompresoren a nie turbischen
Mozna oczywiscie kupic jakies zamienniki albo innych producentow taniej w ASo czasami przeginaja
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
W skrocie mozna opisac eksplotacje : skrzynia biegow 5 biegow,pompa wspomagania,
wiecej rzeczy raczej sie nie psuje
wiecej rzeczy raczej sie nie psuje
- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 271
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Eksploatacja Mini - czyli ile to wszystko kosztuje
Nie wiem już szczerze co było by lepsze, zwykły cooper czy cooper s lub jcw przerobiony na gaz. Kusi mnie ta większa moc z tym dylematem będę musiał sobie poradzić sam. Jak coś postanowię to oczywiście pochwalę się swoim nabytkiem