Strona 1 z 1
żółta lampka silnika świeci
: 25 mar 2013, 20:32
autor: Marek Serek
Witam. Dzisiaj zapaliła się żółta lampka kontrolna silniczek. Wg instrukcji - usterka silnika z pogorszeniem wartości spalin. Czy wiecie co zacz? Już kiedyś miałem taką lampeczkę, ale mechanik wyjasnił mi, ze może gorsze paliwo. Tyle, że ja nie zbliżam się do innych niż BP stacji. Panika czy spokój? Pozdrawiam
Re: żółta lampka silnika świeci
: 25 mar 2013, 20:36
autor: pididi
Ogólnie spokój, ale potrzebny mechanik z softem diagnostycznym, żeby zobaczyć co nie działa/nie działało tak jak powinno
Re: żółta lampka silnika świeci
: 25 mar 2013, 20:48
autor: nzone
czasem jak mało zupy w baku a pociskasz to potrafi się przyświecić, ale wtedy wystarczy zalać i po problemie
Re: żółta lampka silnika świeci
: 25 mar 2013, 20:51
autor: mainecoon6
ja bym się nie przejmował, chyba że błąd bedzię wyskakiwał coraz częściej ,wtedy diagnoza
Re: żółta lampka silnika świeci
: 25 mar 2013, 21:06
autor: Olo
Marek Serek pisze:Witam. Dzisiaj zapaliła się żółta lampka kontrolna silniczek. Wg instrukcji - usterka silnika z pogorszeniem wartości spalin. Czy wiecie co zacz? Już kiedyś miałem taką lampeczkę, ale mechanik wyjasnił mi, ze może gorsze paliwo. Tyle, że ja nie zbliżam się do innych niż BP stacji. Panika czy spokój? Pozdrawiam
BP to nie jest jakas rewelacja, lalem juz wszystko praktycznie. BP Ultimate to chyba tylko z napisu zawory graly symfonie Beethovena i po 2 tankowaniach przestalem tankowac. Orlen Verva 98 paliwo jak palowi.Bliska 98 to samo jak i reszta stacji. Polubilem zas shella V Power Racing inaczej auto zaczelo jezdzic jak kilka misiecy temu przesiadlem sie tylko na to paliwo ostatecznie lejej V Powera 95 bo niestety nie na kazdej stacji jest V Power Racing bo jak ludzie widza prawie 6,5 za litr paliwa to zwalu dostaja a roznica prawde mowiac pomiedzy pelnym bakiem na bliskiej czy innej stacji to jakies 16zloty na baku czyli paczka fajek… Nie pale wiec wole poswiecic wiecej dla jakosci.
Ostatnio mialem przypadek w nowej BMW 7 jak po zatankowaniu Orlen Verva Diesel auto przestalo jezdzic i caly uklad paliwowy szlak trafil wiec cos chyba bylo nie tak w paliwie co prawda przejechalem 60tys w rok w poprzednim aucie i nic takiego sie nie stalo.
żółta sampka cd
: 26 mar 2013, 07:11
autor: Marek Serek
zapomniałm dodać, że trochę go przytyka.
Re: żółta sampka cd
: 26 mar 2013, 09:15
autor: Olo
Marek Serek pisze:zapomniałm dodać, że trochę go przytyka.
wkrec sonde co masz ja przed soba jak otworzysz maske czyli od lewej strony za turbo i wez ja przeczysc i wkrec, odpal i zobacz czy cos pomoglo. Mi przezcyszczenie pomoglo na tydzien
hehe a pozniej nowa sonda za 380zl udalo sie wyrwac z Kolmotu
Re: żółta lampka silnika świeci
: 26 mar 2013, 22:05
autor: Sisi0908
Ja zaczęłam mieś problem z tą kontrolką w okresie zimowym. Poprzednie zimy 'przeszły' gładko. Samochód ma prawie 6 lat, jeździ bardzo dużo
.
Najpierw wymienione świece, bo był już czas, po jakimś czasie błąd znowu wyskoczył (niestety nie potrafię podać nr błędu). Po diagnostyce stanęło na wtrysku paliwa (do baku został nalany jakiś płyn czyszczący) i sondy lambda (zostały przeczyszczone). Niestety po około 3 tg. błąd wyskoczył znowu. Moc jest ok. Jedyne co mnie niepokoi to gaśnięcie (nie zawsze) jak odpalam (akumulator jest nowy, wymieniałam w tym roku) i jak jest zimny to na 'jałowym biegu' nierówne obroty.
Na jutro jestem umówiona na diagnostykę, jak wyjdzie znowu ten wtrysk i sondy to pewnie będzie wymiana i zobaczymy.
Daj znać , czy będziesz diagnozował i co wyjdzie.
Re: żółta lampka silnika świeci
: 27 mar 2013, 06:15
autor: Olo
Sisi0908 pisze:Ja zaczęłam mieś problem z tą kontrolką w okresie zimowym. Poprzednie zimy 'przeszły' gładko. Samochód ma prawie 6 lat, jeździ bardzo dużo
.
Najpierw wymienione świece, bo był już czas, po jakimś czasie błąd znowu wyskoczył (niestety nie potrafię podać nr błędu). Po diagnostyce stanęło na wtrysku paliwa (do baku został nalany jakiś płyn czyszczący) i sondy lambda (zostały przeczyszczone). Niestety po około 3 tg. błąd wyskoczył znowu. Moc jest ok. Jedyne co mnie niepokoi to gaśnięcie (nie zawsze) jak odpalam (akumulator jest nowy, wymieniałam w tym roku) i jak jest zimny to na 'jałowym biegu' nierówne obroty.
Na jutro jestem umówiona na diagnostykę, jak wyjdzie znowu ten wtrysk i sondy to pewnie będzie wymiana i zobaczymy.
Daj znać , czy będziesz diagnozował i co wyjdzie.
Najczesciej sondy w Eskach R56 padaja te pierwsze przez turbo bo temperatura je niszczy jak sie auto butuje
Re: żółta lampka silnika świeci
: 07 kwie 2013, 18:56
autor: kubas10
Witam, jestem nowy na tym forum. Samochód Mini cooper s 1.6 125kW 2005r. Samochód ma 57kkm, padła sonda wymieniłem na nową uniwersalną, za miesiąc znowu błąd sondy przed kat. wymieniłem na 2 nową uniwersalną tamtą uznali na gwarancji. Dzisiaj znowu błąd sondy. W między czasie wymieniłem świece i filtr powietrza ale problem pozostał. Sonda pracuje w cały zakresie. Czy do tego modelu musi być jakaś specyficzna sonda, bo hurtownia nakazuje uniwersalną NTK... ?
Poniżej ramka zamrożona:
P0130 Sonda lambda 1 (przed katalizatorem) rząd 1;
sygnał nieprawidłowy,
wystąpił przy przebiegu= 52;
usterka wystąpiła x razy= 34;
ECU: 0x13 Pid:0x02 Frame: 0x00 Warunki wystąpienia kodu usterk P0130
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla
Status: aktywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 zamknięta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 zamknięta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x04 Obliczona wartość obciążenia
Wert: 38.81 [%]
Pid:0x05 Temperatura cieczy chłodzącej
Wert: 9.00 [oC]
Pid:0x06 Krótkotrwała korekta wtrysku rząd 1
Wert:-3.12 [oC]
Pid:0x07 Długotrwała korekta wtrysku rząd 1
Wert: -196.09 [%]
Pid:0x0B Ciśnienie absolutne na kolektorze ssącym
Wert: 42.00 [kPa]
Pid:0x0C Obroty silnika
Wert:1238.00 [1/min]
Pid:0x0D Czujnik prędkości
Wert:0.00 [km/h]
Pid:0x0E Wyprzedzenie zapłonu cyl.1
Wert: -45.50 []
Pid:0x0F Temp. powietrza dolotowego
Wert:-7.00 [oC]
Pid:0x11 Pozycja absolutna przepustnicy
Wert:14.90 [%]
Rozjechany LTFT czym może być spowodowany ??????
Re: żółta lampka silnika świeci
: 07 kwie 2013, 19:52
autor: flapjck1
przyczyna moze byc w uszkodzonych wtryskach, zaworze odpowietrzenia par paliwa, nieszczelnoscia pod kolektorem/egr - nie wiem jak w miniakach to wyglada