'CHECK ENGINE' a paliwo...
'CHECK ENGINE' a paliwo...
Witam!
Czy spotkaliście się z zapalaniem przez Wasze MINIaki kontrolek 'check engine' + czasami EML po zatankowaniu innego paliwa niż dotychczas stosowane? Wczoraj zatankowałem VPower Nitro+ na Shellu i po tym zaczęły się problemy. Po przejechaniu 10km, po odpaleniu auta, obroty zaczęły skakać (tak jakbym lekko pulsacyjnie gazował auto). Następnie na światłach, auto zgasło i po ponownym odpaleniu zaczęła świecić się kontrolka CHECK ENGINE. Wróciłem do domu i odpaliłem auto jeszcze parę razy dla sprawdzenia - kontrolka znikneła. Pojedziłem wczoraj jeszcze jakieś 80km i wszystko było w porządku. Dzisiaj rano odpalam auto i znowu niemiłe zaskoczenie - zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE i EML, przez co auto przeszło w tryb awaryjny i nie wkręcało się na obroty. Wyłączyłem zapłon, odpaliłem raz jeszcze i EML zniknęło. Przez cały dzień jazdy EML raz się zapala raz nie. CHECK świeci teraz nieustannie...
Czy może to być spowodowane innymi odczytami komputera niż wcześniej na 95?
Dodam jeszcze, że na zwykłej Bezołowiowej 95 silnik zupełnie inaczej pracuje, jest głośniejszy i czasem zdaży mu się pofalować obrotami na jałowym o jakieś 100 obr/min. Na Vpower silnik pracuje równiuteńko, ale praktycznie w kabinie go nie słychać, wydech też mniej pierdzi - generalnie zachowuje się trochę jakby miał przygasać.
Co radzicie? Dolać do 10l Vpowera, zwykłej 95 i zobaczyć co się stanie? czy wypalić do rezerwy?
Czy takimi kontrolkami może sygnalizować komputer zapchany katalizator?
Wiem, też że napiszecie, żeby podłączyć do kompa to się dowiem co mu dolega, ale pytam, bo może miał ktoś podobny problem? Szukając w internecie na ten temat znalazłem fora gdzie ludzie opisują, że po zatankowaniu VPower'a zapalała się kontrolka CHECK ENGINE.
P.S. W piątek wymieniana była pompa wspomagania i akumulator. Po odebraniu od mechanika auto jeździło bez żadnych problemów jakieś 30km. Problem zaczął się właśnie parę km po wyjechaniu ze stacji Shella.
Czy spotkaliście się z zapalaniem przez Wasze MINIaki kontrolek 'check engine' + czasami EML po zatankowaniu innego paliwa niż dotychczas stosowane? Wczoraj zatankowałem VPower Nitro+ na Shellu i po tym zaczęły się problemy. Po przejechaniu 10km, po odpaleniu auta, obroty zaczęły skakać (tak jakbym lekko pulsacyjnie gazował auto). Następnie na światłach, auto zgasło i po ponownym odpaleniu zaczęła świecić się kontrolka CHECK ENGINE. Wróciłem do domu i odpaliłem auto jeszcze parę razy dla sprawdzenia - kontrolka znikneła. Pojedziłem wczoraj jeszcze jakieś 80km i wszystko było w porządku. Dzisiaj rano odpalam auto i znowu niemiłe zaskoczenie - zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE i EML, przez co auto przeszło w tryb awaryjny i nie wkręcało się na obroty. Wyłączyłem zapłon, odpaliłem raz jeszcze i EML zniknęło. Przez cały dzień jazdy EML raz się zapala raz nie. CHECK świeci teraz nieustannie...
Czy może to być spowodowane innymi odczytami komputera niż wcześniej na 95?
Dodam jeszcze, że na zwykłej Bezołowiowej 95 silnik zupełnie inaczej pracuje, jest głośniejszy i czasem zdaży mu się pofalować obrotami na jałowym o jakieś 100 obr/min. Na Vpower silnik pracuje równiuteńko, ale praktycznie w kabinie go nie słychać, wydech też mniej pierdzi - generalnie zachowuje się trochę jakby miał przygasać.
Co radzicie? Dolać do 10l Vpowera, zwykłej 95 i zobaczyć co się stanie? czy wypalić do rezerwy?
Czy takimi kontrolkami może sygnalizować komputer zapchany katalizator?
Wiem, też że napiszecie, żeby podłączyć do kompa to się dowiem co mu dolega, ale pytam, bo może miał ktoś podobny problem? Szukając w internecie na ten temat znalazłem fora gdzie ludzie opisują, że po zatankowaniu VPower'a zapalała się kontrolka CHECK ENGINE.
P.S. W piątek wymieniana była pompa wspomagania i akumulator. Po odebraniu od mechanika auto jeździło bez żadnych problemów jakieś 30km. Problem zaczął się właśnie parę km po wyjechaniu ze stacji Shella.
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Dziwne zachowanie, a moze cos sie z sonda dzieje? ja bym podjechal gdzies zczytac bledy bo po wywaleniu check engein napewo cos sie zakodowali w ecu.
Ogolnie jezdze tylko na 98, tankowalem juz rozne wynalazki: Orlen Verva 98, BP Ultimate 98, Shell V Power jak i V Power Racing, Bliska 98 i auta najelpiej sie zachowuje na BP Ultimate 98 ale nie ma takich objawow jak u Ciebie. PB 95 nigdy nie tankowalem i nie tankuje do takich aut bo to syf a nie paliwo zreszta czasami 98 tez zostawia duzo do zyczenia...
Jedz podepdnij, zczytaj i napisz co bylo
Ogolnie jezdze tylko na 98, tankowalem juz rozne wynalazki: Orlen Verva 98, BP Ultimate 98, Shell V Power jak i V Power Racing, Bliska 98 i auta najelpiej sie zachowuje na BP Ultimate 98 ale nie ma takich objawow jak u Ciebie. PB 95 nigdy nie tankowalem i nie tankuje do takich aut bo to syf a nie paliwo zreszta czasami 98 tez zostawia duzo do zyczenia...
Jedz podepdnij, zczytaj i napisz co bylo
- Bzyq
- Swój Człowiek
- Posty: 481
- Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
- Posiadane auto: MC R50
- Lokalizacja: SC
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
To paliwo nitro+ ma podobno powyżej 100 oktanów - od czasu do czasu można takie paliwo zalać ale nie za dużo i nie za często. Cały zbiornik nalałes? Ja bym zrobił tak jak mówi Olo najpier podpiąć i zobaczyć co pokaze jeśli będzie, że problemy z mieszanką paliwową to albo dolewać albo spuścić z pół baku i nalać 95. Jeśli nie zniknie to może sonda
Bzyku
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
r50 ma zalecenie zeby jezdzic na 95? jak nie to lej na bliskiej 98 normalnie nie zadne cuda. Ja co prawda jezdzilem na v power racing co tak samo ma powyzej 100 octanow ale nic sie nie dizalo oprocz tego, ze auta lepiej reagowalo na gaz
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Ja mam podobny problem z moim R53. Sprawdzałem na kompie i zgłasza on awarię filtra do usuwania wilgoci z paliwa. Problem czasami się pojawia, potem znika. Generalnie nic złego się nie dzieje. Jeżdżę tak od roku bez żadnych problemów
Dodatkowo jeżeli to wersja US (kontrolka check-engine wg mnie występuje w tych wersjach, jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi), to lanie takiego paliwa jest pewnie szokiem dla silnika. Tam jeździ się na niższych oktanach.
Dodatkowo jeżeli to wersja US (kontrolka check-engine wg mnie występuje w tych wersjach, jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi), to lanie takiego paliwa jest pewnie szokiem dla silnika. Tam jeździ się na niższych oktanach.
wojto
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Fakt w stanach paliwo to siurki dlatego taka cena i takie pojemnosci i moce bo cos musi nadrabiac. Tam max to chyba 87 oktanow u nas w sumie 100 ale na europejskie moce to i tak nic nie daje
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Nie podpinałem jeszcze auta do kompa, ale zrobiłem jeszcze wczoraj wieczorem reset komputera sterującego. Dzisiaj rano przez chwilę 'CHECK' się jeszcze świecił, po drugim odpaleniu zniknął. Po pracy odpaliłem po raz kolejny i kontrolki się już nie pojawiły. Mam nadzieję, że reset kompa pomógł i po prostu sterownik przestawił się na inną benzynę.
Nalałem 20l - szczęście, że nie cały bak. Ale dla pewności podjadę jeszcze do kumpla na komputer.
Nalałem 20l - szczęście, że nie cały bak. Ale dla pewności podjadę jeszcze do kumpla na komputer.
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Nie wiem jak w R50 i R53 ale w r 56 i innych gdzie juz nowa generacja wchodzila bledy dodatkowo zapisuja sie w kluczyku co potem mozna w ASO odczytac nie wjezdzajac autem na Driva.venomenon pisze:Nie podpinałem jeszcze auta do kompa, ale zrobiłem jeszcze wczoraj wieczorem reset komputera sterującego. Dzisiaj rano przez chwilę 'CHECK' się jeszcze świecił, po drugim odpaleniu zniknął. Po pracy odpaliłem po raz kolejny i kontrolki się już nie pojawiły. Mam nadzieję, że reset kompa pomógł i po prostu sterownik przestawił się na inną benzynę.
Nalałem 20l - szczęście, że nie cały bak. Ale dla pewności podjadę jeszcze do kumpla na komputer.
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Witam ponownie!
Problem znowu się pojawił. Tyle, że teraz kiedy odpalę auto, w ogóle nie reaguje ono na pedał gazu tylko obroty same skaczą w zakresie 1-1,5tys obr/min. Obroty skaczą pulsacyjnie, równo. Reset komputera nie pomaga. Powiedzcie mi, czy zalewając VPower, mógł on tak przeczyścić bak, że przytkała się pompa paliwa, albo filtr? Czy przyczyny upatrywalibyście gdzieś indziej?
Problem znowu się pojawił. Tyle, że teraz kiedy odpalę auto, w ogóle nie reaguje ono na pedał gazu tylko obroty same skaczą w zakresie 1-1,5tys obr/min. Obroty skaczą pulsacyjnie, równo. Reset komputera nie pomaga. Powiedzcie mi, czy zalewając VPower, mógł on tak przeczyścić bak, że przytkała się pompa paliwa, albo filtr? Czy przyczyny upatrywalibyście gdzieś indziej?
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Pierwsze slysze... Wymien sobie filtr paliwa, ktory masz w baku i jedz na diagnostyke wtedy sporo tam wyjdzie. Bo nie da sie pomoc nie majac auta przy sobie i kompavenomenon pisze:Witam ponownie!
Problem znowu się pojawił. Tyle, że teraz kiedy odpalę auto, w ogóle nie reaguje ono na pedał gazu tylko obroty same skaczą w zakresie 1-1,5tys obr/min. Obroty skaczą pulsacyjnie, równo. Reset komputera nie pomaga. Powiedzcie mi, czy zalewając VPower, mógł on tak przeczyścić bak, że przytkała się pompa paliwa, albo filtr? Czy przyczyny upatrywalibyście gdzieś indziej?
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Doturlałem się dzisiaj do diagnosty na komputer i okazało się, że problem powoduje przepustnica ("Błędne działanie przepustnicy" jak określił komputer).
Czy ktoś teraz może mi powiedzieć, jak zabrać się za jej wyczyszczenie?
Poradzę sobie sam, czy oddać auto do warsztatu?
Czy ktoś teraz może mi powiedzieć, jak zabrać się za jej wyczyszczenie?
Poradzę sobie sam, czy oddać auto do warsztatu?
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
wygugluj
Jak sam widzisz paliwo nie moze powodowac takich zachowan no chyba ze zatankujesz rope albo wode ale wtedy inaczej wyglada rekcja samochodu znam takie przypadki
Jak sam widzisz paliwo nie moze powodowac takich zachowan no chyba ze zatankujesz rope albo wode ale wtedy inaczej wyglada rekcja samochodu znam takie przypadki
Re: 'CHECK ENGINE' a paliwo...
Przepustnicę wyczyściłem własnoręcznie. Faktycznie była trochę zasyfiona. Kontrolki znikły, a auto jeździ jakoś inaczej - płynniej i nie szarpie
Jeśli ktoś miałby podobne objawy czy po prostu byłby zainteresowany czyszczeniem przepustnicy zapraszam na priv, tam wytłumaczę w szczegółach jak to się robi. A czynność naprawdę jest banalna.
Jeśli ktoś miałby podobne objawy czy po prostu byłby zainteresowany czyszczeniem przepustnicy zapraszam na priv, tam wytłumaczę w szczegółach jak to się robi. A czynność naprawdę jest banalna.