[R56 2009 Cooper] piski z silnika, utrata płynu chlodniczego
: 21 maja 2013, 12:13
Witajcie,
2 tygodnie temu byłem w dłuższej trasie (500-600 km) po powrocie i już w czasie jazdy pojawiło się kilka problemów:
1. piski z paska klinowego na wolnych obrotach - Bawaria Motors wymieniła pasek klinowy i jedno z kół - po powrocie do domu i kilku przejazdach znów piszczy (w tej kwestii jutro do nich jadę)
2. pojawiła się "głośna" praca silnika, w górnej części, słychać tak jakby zawory - z tego co czytałem to powodem może być wadliwy łańcuch rozrządu. Prawda to?
3. Ubytek płynu chłodniczego - po trasie były 2 cm poniżej minimum, dolałem do maxa (na chłodnym silniku), po kilku dniach znów ubytek, ale mieści się pomiędzy min a max. Wycieków nie stwierdziłem. Czy to możliwe, że odparowuje plyn chłodniczy z jakiegoś miejsca?
4. W czasie jazdy ze strony pasażera dochodzi dźwięk związany z ruchem obrotowym, dodatkowo pasażerowi "czują" jakieś stukania. Podejrzewam półoś. Czy tam jest jakiś krzyżak, który można wymienić?
Wszystko powyższe zgłosiłem w serwisie Bawarii, dokręcili koła twierdząc, że to był powód 4. W kwestii 1 zapłaciłem prawie tysiaka za wymianę paska i rolki, 2 i 3 nie stwierdzili. W związku z tym, czy macie jakiś serwis, niekoniecznie autoryzowany, specjalizujący się w MINI? Co sądzicie o usterkach, które wystąpiły w samochodzie?
2 tygodnie temu byłem w dłuższej trasie (500-600 km) po powrocie i już w czasie jazdy pojawiło się kilka problemów:
1. piski z paska klinowego na wolnych obrotach - Bawaria Motors wymieniła pasek klinowy i jedno z kół - po powrocie do domu i kilku przejazdach znów piszczy (w tej kwestii jutro do nich jadę)
2. pojawiła się "głośna" praca silnika, w górnej części, słychać tak jakby zawory - z tego co czytałem to powodem może być wadliwy łańcuch rozrządu. Prawda to?
3. Ubytek płynu chłodniczego - po trasie były 2 cm poniżej minimum, dolałem do maxa (na chłodnym silniku), po kilku dniach znów ubytek, ale mieści się pomiędzy min a max. Wycieków nie stwierdziłem. Czy to możliwe, że odparowuje plyn chłodniczy z jakiegoś miejsca?
4. W czasie jazdy ze strony pasażera dochodzi dźwięk związany z ruchem obrotowym, dodatkowo pasażerowi "czują" jakieś stukania. Podejrzewam półoś. Czy tam jest jakiś krzyżak, który można wymienić?
Wszystko powyższe zgłosiłem w serwisie Bawarii, dokręcili koła twierdząc, że to był powód 4. W kwestii 1 zapłaciłem prawie tysiaka za wymianę paska i rolki, 2 i 3 nie stwierdzili. W związku z tym, czy macie jakiś serwis, niekoniecznie autoryzowany, specjalizujący się w MINI? Co sądzicie o usterkach, które wystąpiły w samochodzie?