Strona 1 z 1
Płyn do filtra DPF
: 28 maja 2013, 16:29
autor: minigjj
Czołem! Wyświetliła mi się niedawno lampka, że skończył się dodatek paliwowy do filtra DPF. Czy ktoś wie jak to uzupełnić? Gdzie kupić taki płyn? Można to zrobić samemu? Szukam po sieci, ale na nic konkretnego nie mogę trafić, a w aso w Jankach temat ten jest zupełnie obcy...
Tak w ogóle, to płyn wystarczył na 88.000 km.
Re: Płyn do filtra DPF
: 28 maja 2013, 18:12
autor: flapjck1
Re: Płyn do filtra DPF
: 18 lis 2013, 07:57
autor: speed0
flapjck1 pisze:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=MN51&mospid=50620&btnr=16_0673&hg=16&fg=05
dodatek eolys 176 nr OEM 83192208040
Witam,
Zaczynam się wgłębiać w temat Dooper'a - DPF, EGRu, płynów itd...
i trochę zgłupiałem.
CMQ pisze:Hej,
Niestety nie dotarłem do tej informacji, liczę że tutejsi wyjadacze mnie poratują. Wiem że 1.6d w R56 jest dziełem BMW i PSA. Jako że dość dobrze znam auta Volvo z racji wykonywanej pracy wiem, że silnik o identycznych parametrach montowany w Volvo posiada filtr DPF z dodatkowym zbiornikiem na dodatek do paliwa. Co 3 przeglądy wymagane jest dopełnienie dodatku (koszt dodatku ok 500pln), co 6 przeglądów wymienia się cały DPF (jakieś 3500pln). Zabawna sprawa dla kogoś, kto kupuje diesla 1.6 by tanio jeździć. Ja wiem ze można nalać płynu z Karchera w DPF i potem wpakować w niego lancę myjki ciśnieniowej i jazda, ale mam niechęć do takich metod regeneracji i takiego podejścia do auta. Czy ktoś z Was wie jak wygląda system DPF w Mini 1.6d? Czy jest to podobnie jak w Volvo system "mokry" bo to np ten sam silnik? Czy też może oczyszczanie DPFu zachodzi w nim na sucho, podczas jazdy z prędkościami autostradowymi przez określony czas?
Będę wdzięczny za pomoc!
flapjck1 pisze:takie metody regeneracji DPF jak przedstawiles to dla mnie jakas abstrakcja

pierwsze slysze
ja wiem ze jak sie jezdzi w miescie to DPF zamula i przewody do czujnika roznicowego cisnien moga sie zasyfic ale zeby karcherem go myc to przesada
ale w dooperach jest suchy DPF, dopalanie programowe, dla poprawnego dzialania niezbedne szczelne przewody do czujnika cisnieniowego, sprawny czujnik cisnieniowy i temp katalizatora
nie powinno byc klopotow
To jest jednak ten płyn do DPF do silników W16/9HZ z PSA? Czy nie ?
Jak TAK - to jak można sprawdzić poziom, dolać itd ...
Jak nie - to jak wygląda proces wyplania programowego?
Jakaś kontrolka się zapali?
Dzięki za pomoc.
Re: Płyn do filtra DPF
: 18 lis 2013, 11:49
autor: minigjj
Tak - jest płyn "eolys" (w linku od flapjck1 masz schemat gdzie nr 17 to właśnie ten płyn)
Poziom możesz sprawdzić jako "diesel additive - liczba km do wymiany". W serwisie z kluczyka też Ci powiedzą i mogą wydrukować od ręki. U mnie zaczął się domagać wymiany (serwis na wyświetlaczu) przy 88000km i miałem jeszcze na 3000km płynu wg kompa.
Dolewanie płynu odpada, bo pojemnik jest jednorazowy(worek?), płynu nie kupisz od tak(jak np. adblue), a nawet jak byś chciał się bawić strzykawką, to nie każdy płyn eolys jest taki sam (nie znam się, ale chodzi o stężenia czy skład).
Nie ma kontrolki, która informuje o działaniu/wypalaniu.
Wyczytałem tyle jeśli chodzi o te różne płyny, że eolys jest dodawany do paliwa, w celu obniżenia temp spalania w silniku, a adblue jest dodawany za silnikiem, chyba bezpośrednio do filtra.
Wymiana w serwisie kosztowała mnie jeśli dobrze pamiętam około 700zł i trwała 1h.
A przy okazji, bo tego nie ma w kompie pokładowym - co ile wymienia się pasek rozrządu w Dooperze? Ktoś wie?
Re: Płyn do filtra DPF
: 19 lis 2013, 00:21
autor: speed0
Dzięki minigjj
Co do tego płynu to poszperałem teraz i na alledrogo można kupić taki (jaki podaje specyfikacja PSA) za ok 200 za litr + zestaw do napełniania.
Hmmm...
Mam nadzieję że to działa.
http://allegro.pl/plyn-do-filtra-dpf-fa ... 54340.html
Znalazłem jeszcze taki opis - może się komuś przyda
http://www.mini2.com/forum/mini-cooper- ... 176-a.html
Odnośnie rozrządu.
Gdzieś kiedyś trafiłem na dane mówiące o wymianie co 120 000 km.
Ja niestety musiałem to zrobić przy 60 000km, bo się pasek zerwał.
Prawie że już szukałem silnika, ale że stało się to jak podjeżdżałem pod dom (stawałem - więc prędkość była z 5km/h i min obroty) nic się poważnego nie stało.
Skończyło się na wymianie kompletu z alledrogo (pompa wody, pasek, 2 rolki jak pamiętam - wszystko z SKF za jakieś 420 zł + wymiana)
Mam nadzieję mieć teraz spokój na kolejne 60 000km
Myślę że kasa za wymianę kompletu rozrządu za wczasu jest niczym gdybyś tak musiał zrobić remont silnika.
A ja jeszcze podrożę temat wypalania DPF (właściwie to mamy FAP)
Stosujecie jakieś specjalne metody np. jazda przez 15-20km na 3-4-e przy stałej prędkości ok 100 km/h czy inne takie?
Jak żyć z tym ustrojstwem ?
