Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Moderator: flapjck1
Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Witam serdecznie wszystkich
Jaka pompka paliwa będzie odpowiednia do silnika rover mini 1.3 silnik zasilany gaźnikiem SU . Uszkodzeniu uległa pompa paliwa elektryczna oryginalna jaką pompę można zamiennie zastosować ? Czy np pompa od Poloneza 3 bar będzie odpowiednia ?
Jaka pompka paliwa będzie odpowiednia do silnika rover mini 1.3 silnik zasilany gaźnikiem SU . Uszkodzeniu uległa pompa paliwa elektryczna oryginalna jaką pompę można zamiennie zastosować ? Czy np pompa od Poloneza 3 bar będzie odpowiednia ?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
nie, do gaznikow sa pompy o max cisnieniu 0,2- 0,3 bara,
3 bary jest do wtryskow
najmniej klopotliwie tak naprawde to pompka taka http://www.englishcars.pl/?productID=2053
lub taka
http://www.englishcars.pl/?productID=1616
3 bary jest do wtryskow
najmniej klopotliwie tak naprawde to pompka taka http://www.englishcars.pl/?productID=2053
lub taka
http://www.englishcars.pl/?productID=1616
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Do tej pory to tak pracowało , silnik jest 1.3 i przerobiony na gaźnik a pompka paliwa była właśnie do wtrysku montowana wewnątrz zbiornika paliwa . Zamiennie chcę również zastosować pompę zanurzeniową do baku .
Jakie ma znaczenie że pompa wytwarza zbyt duże ciśnienie 3 bar zamiast 0,3 bara , na co ma to wpływ ?
Jakie ma znaczenie że pompa wytwarza zbyt duże ciśnienie 3 bar zamiast 0,3 bara , na co ma to wpływ ?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
jak ci to dzialalo bez zarzutu to opcje byly 2:
pompa byla zmeczona i nie dawala 3 barow,
pompa byla dobrana i byla niskocisnieniowa
chyba ze zastosowales 3nik i jakos udalo ci sie dobrac cisnienia
generalnie pompa 3 bary bedzie prowadzila do zalewania silnika, a jak byla zamontowana bez powrotu to wykancza sie szybko dodatkowo
pompa byla zmeczona i nie dawala 3 barow,
pompa byla dobrana i byla niskocisnieniowa
chyba ze zastosowales 3nik i jakos udalo ci sie dobrac cisnienia
generalnie pompa 3 bary bedzie prowadzila do zalewania silnika, a jak byla zamontowana bez powrotu to wykancza sie szybko dodatkowo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Tak był zamontowany trójnik przy gaźniku , i powrót paliwa do baku .
Trudno mi powiedzieć jakie było ciśnienie w układzie , ale tak to pracowało.
Trudno mi powiedzieć jakie było ciśnienie w układzie , ale tak to pracowało.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
org pompka droga, zamienniki praktycznie nie wystepuja, mozna dobrac "cos" - ktos mi to kiedys ogarnal ale nadal drogo
proponuje zanabyc bak gaznikowy + pompka ktoras z powyzszych - koszty podobne, roboty mniej wiecej tyle samo
ew po taniosci sa na alle pompki gaznikowe "w linie" za okolo 100ke
proponuje zanabyc bak gaznikowy + pompka ktoras z powyzszych - koszty podobne, roboty mniej wiecej tyle samo
ew po taniosci sa na alle pompki gaznikowe "w linie" za okolo 100ke
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
zamiennik da się kupić i nie jest drogi, już pisałem 2 albo 3 razy w tematach związanych z SPI
można mi podesłać starą i ogarnę temat
można mi podesłać starą i ogarnę temat
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Widzę że na allegro są faktycznie pompy paliwa do gaźników 0,2 Bara Pierburg i stosunkowo tanio 89 zł . Tylko że są to pompy do montażu poza bakiem . W którym miejscu w mini montowane są takie pompy ?
Zastanawiam się jednak czy nie pozostawić obecnego rozwiązania tzn. pompa zanurzeniowa do baku 3 bary i trójnik przy gaźniku z powrotem paliwa do baku . Wydaje mi się że w takim układzie nie powstanie ciśnienie 3 bary , przy wtrysku jest chyba jeszcze zawór ciśnieniowy na schemacie opisany jako (manifold absolute pressure MAP sensor fuel trap ) który utrzymuje odpowiednie ciśnienie paliwa a nadmiar przepuszcza z powrotem do zbiornika paliwa .
Zastanawiam się jednak czy nie pozostawić obecnego rozwiązania tzn. pompa zanurzeniowa do baku 3 bary i trójnik przy gaźniku z powrotem paliwa do baku . Wydaje mi się że w takim układzie nie powstanie ciśnienie 3 bary , przy wtrysku jest chyba jeszcze zawór ciśnieniowy na schemacie opisany jako (manifold absolute pressure MAP sensor fuel trap ) który utrzymuje odpowiednie ciśnienie paliwa a nadmiar przepuszcza z powrotem do zbiornika paliwa .
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
ani MAP, ani fuel trap to nie jest zawór ciśnieniowy, ale faktycznie w samym wtrysku jest wyprowadzenie powrotne do baku, nie wiem na jakiej zasadzie jest regulowane
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Jak wygląda oryginalne rozwiązanie układu paliwowego dla gaźnika SU HIF w mini przy pompie paliwowej elektrycznej 0,3 bara ?
Można prosić jakiś schemat poglądowy takiego układu.
Można prosić jakiś schemat poglądowy takiego układu.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Pompę możesz umieścić gdziekolwiek, ale najlepiej poniżej zbiornika.
Do czego jest Ci potrzebny schemat? Na pompie jest oznaczone wej. - wyj.
Dla wyrównania pulsacji możesz zastosować regulator a filtrem (np. Filter King).
Do czego jest Ci potrzebny schemat? Na pompie jest oznaczone wej. - wyj.
Dla wyrównania pulsacji możesz zastosować regulator a filtrem (np. Filter King).
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Trochę fotek jak to teraz wygląda .
Do czego ma być podłączony wolny króciec od gaźnika zaznaczony na czerwono , teraz jest zostawiony wolny ( to jest przelew paliwa ) ??
Do czego ma być podłączony wolny króciec od gaźnika zaznaczony na czerwono , teraz jest zostawiony wolny ( to jest przelew paliwa ) ??
- Załączniki
-
- zbiornik paliwa
- DSCN0699.JPG (319.34 KiB) Przejrzano 2489 razy
-
- uszkodzona pompa
- DSCN0689.JPG (309.46 KiB) Przejrzano 2489 razy
-
- gaźnik z trójnikiem i do czego czerwony króciec
- DSCN0686.JPG (326.84 KiB) Przejrzano 2489 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
ten czerwony do niczego - to jest przelew paliwa jak wykoncypowales, w wyczynowych silnikach podlacza sie go krotka petelka do odmy w gazniku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Sytuacja trochę dziwna. Czy to auto miało oryginalnie silnik SPI i zasilanie przerobiono na gaźnik ?. Jak długo jeździłeś z tą kombinacją z trójnikiem twierdząc "że było dobrze". Po pierwsze, dobrze być nie mogło bo gaźnik nie jest przystosowany do ciśnienia 10 krotnie wyższego niż powinno być. Po drugie na ilustracji widać że nie jest podłączony przewód od kolektora ssącego do serwa hamulcowego. Nie ma serwa ? Jeżeli tak to jakie to było SPI bez serwa. Dalej jezeli to nie było SPI to po co zbiornik z pompą 3 bar i kombinacje z trójnikiem i powrotem paliwa.
Gaźnik nie potrzebuje przewodu powrotnego paliwa do zbiornika. Ciśnienie pompy nie może przekraczać 0,28. Wyższego ciśnienia nie utrzyma zaworek iglicowy w komorze pływakowej i gaźnik bedzie przelewany nadmiarem paliwa. Pompa może być zwykła mechaniczna zamocowana z tyłu bloku po usunieciu zaślepki ( wałek silnika SPI ma krzywkę do napędu mechanicznej pompy). Może być pompa elektryczna, ale taka która pracuje okresowo (podobnie jak mechaniczna), czyli wtedy gdy jest zapotrzebowanie na paliwo a nie ciągle. Są to pompy o ciśnieniu 0,2-0,3. Powinna byc zamocowana jak najbliżej zbiornika i jak najniżej najlepiej pod podłogą bagażnika do ramy wózka. Jeżeli zasilanie gaźnikowe ma w tym samchodzie pozostać najlepiej wymienic zbiornik na seryjny dla układu gaźnikowego i zamocować jeden przewód paliwowy pod podłogą o średnicy 7 - 8 mm.
Co do "czerwonego" króćca gaźnika SU HIF jest to odpowietrzenie komory pływakowej i należy zostawić ten króciec otwarty lub założyć na niego rurkę ale z niczym jej nie łączyć ( musi mieć otwarty dostęp powietrza ). Połączneie z "odmą" powoduje powstawanie podcisnienia w komorze co zakłóca / hamuje dopływ paliwa do gniazda dyszy głównej.
Gaźnik nie potrzebuje przewodu powrotnego paliwa do zbiornika. Ciśnienie pompy nie może przekraczać 0,28. Wyższego ciśnienia nie utrzyma zaworek iglicowy w komorze pływakowej i gaźnik bedzie przelewany nadmiarem paliwa. Pompa może być zwykła mechaniczna zamocowana z tyłu bloku po usunieciu zaślepki ( wałek silnika SPI ma krzywkę do napędu mechanicznej pompy). Może być pompa elektryczna, ale taka która pracuje okresowo (podobnie jak mechaniczna), czyli wtedy gdy jest zapotrzebowanie na paliwo a nie ciągle. Są to pompy o ciśnieniu 0,2-0,3. Powinna byc zamocowana jak najbliżej zbiornika i jak najniżej najlepiej pod podłogą bagażnika do ramy wózka. Jeżeli zasilanie gaźnikowe ma w tym samchodzie pozostać najlepiej wymienic zbiornik na seryjny dla układu gaźnikowego i zamocować jeden przewód paliwowy pod podłogą o średnicy 7 - 8 mm.
Co do "czerwonego" króćca gaźnika SU HIF jest to odpowietrzenie komory pływakowej i należy zostawić ten króciec otwarty lub założyć na niego rurkę ale z niczym jej nie łączyć ( musi mieć otwarty dostęp powietrza ). Połączneie z "odmą" powoduje powstawanie podcisnienia w komorze co zakłóca / hamuje dopływ paliwa do gniazda dyszy głównej.
Re: Jaka pompka paliwa do silnika 1.3 rover mini 1991
Servo jest wpięte do króćca kolektora dolotowego .
Silnik jest 1,3 na wtrysku przerobiony na gaźnik.
Chyba tak to jest że przy zastosowaniu trójnika i odprowadzeniu powrotnym paliwa do zbiornika paliwa ciśnienie w układzie paliwowym będzie niskie mimo to że pompa elektryczna jest przystosowana do 3 barów . W układzie nie ma regulatora ciśnienia paliwa tak jak stosuje się to przy wtrysku (zazwyczaj właśnie na 3 Bary) więc przepływ paliwa jest swobodny i obawiam się że ciśnienie było niższe niż wymagane dla gaźnika 0,26 bara i prawdopodobnie niestabilne
Pompa paliwa na 3 bary jeżeli w układzie nie będzie regulatora ciśnienia paliwa na 3 bary sama nie wytworzy takiego ciśnienia w układzie , będzie to swobodny przepływ pomniejszony przez opory tłoczenia.
Proszę mnie poprawić jak źle to zrozumiałem
Silnik jest 1,3 na wtrysku przerobiony na gaźnik.
Chyba tak to jest że przy zastosowaniu trójnika i odprowadzeniu powrotnym paliwa do zbiornika paliwa ciśnienie w układzie paliwowym będzie niskie mimo to że pompa elektryczna jest przystosowana do 3 barów . W układzie nie ma regulatora ciśnienia paliwa tak jak stosuje się to przy wtrysku (zazwyczaj właśnie na 3 Bary) więc przepływ paliwa jest swobodny i obawiam się że ciśnienie było niższe niż wymagane dla gaźnika 0,26 bara i prawdopodobnie niestabilne
Pompa paliwa na 3 bary jeżeli w układzie nie będzie regulatora ciśnienia paliwa na 3 bary sama nie wytworzy takiego ciśnienia w układzie , będzie to swobodny przepływ pomniejszony przez opory tłoczenia.
Proszę mnie poprawić jak źle to zrozumiałem
- Załączniki
-
- Servo
- DSCN0701.JPG (323.6 KiB) Przejrzano 2418 razy