Strona 1 z 2

Prośba do fachowców.

: 03 lip 2013, 08:39
autor: besmart123
Witam.
Jako że zamierzam zakupić mini dla małżonki postanowiłem zapisać się na forum.
Zrobiłem to dlatego, ponieważ mam nadzieję, że szanowni forumowicze pomożecie mi swoimi radami uniknąć bubla poskładanego z dwóch czy trzech miniaków w jeden.
Pochodzę z Konina. Swoje poszukiwania chcę zaokrąglić w okolicach 100km. W grę wchodzi więc Poznań, Łódź i okolice (jeśli znajdzie się gdzies perełka to pofatyguję się po nia jechać dalej).
Przeglądając oczywiście alledogo natknąłem sie wiele ofert. Większość oczywiście bezwypadkowy, I właściciel, serwisowany w ASO.
Dlatego chciałbym byście rzucili na okiem na kilka propozycji, które wstępnie wybrałem (budżet w okolicach 23- 24 tyś. Będe wdzięczny za wszelkie sugestie. Wiem że ciężko coś wywnioskowac po zdjęciach. Dlatego mam nadzieje, że byc może wskażecie mi jakiś kierunek- na co zwracać uwagę.

http://otomoto.pl/mini-cooper-1-6-C28583239.html

http://otomoto.pl/mini-cooper-stan-bdb- ... 08162.html

http://otomoto.pl/mini-cooper-klima-alu ... 62215.html

Re: Prośba do fachowców.

: 03 lip 2013, 15:35
autor: tomsop
Na moje oko, wszytskie są ok... Ostatni link wydaje sie najciekawszy (http://otomoto.pl/mini-cooper-klima-alu ... 62215.html) , półskórzana tapicerka jest spoko ale i tak wiele jej brakuje do tej z park lane :P Jeżeli pojedziesz oglądać miniaki zwróć uwage na takie sprawy jak: -opony(stan i sposób w jakim są starte bo wg. mojego mechanika r50 lubi tracić zbierzność) - spasowanie drzwi( mam na myśli szpary pomiędzy elementami metalowymi) - no i okna czy odpowiednio się domykają.... Możesz jeszcze otworzyć bagażnik i porównać spawy karoseri prawa lewa strona bedzie je widać po otwarciu bocznych drzwiczek w bagażniku. Zwróć uwage na spawy w komorze silnikowej czy są identycnze po lewej i prwej stronie... To tyle jeśli chodzi o spawanei MINI z kilku różnych aut :P

Re: Prośba do fachowców.

: 03 lip 2013, 17:41
autor: besmart123
Dziś byłem zapoznać się z ofertą białego, a w sumie to ecru- jak to określiła moja kobieta. Autko fajne- klimatyczne. Szyby po otwarciu się domykają same. Niby nic nie stuka nie puka. Choć po wyjściu na zewnątrz gdy chodził słyszałem dziwny łękot jakby pasek się źlizgał. Ponoć miał coś z tyłu robione. przód ponoć nie tknięty. Szyby z tego samego okresu :smile:
P.S.
Czy we wszystkich miniakach sprzęgło tak ciężko chodzi???

Re: Prośba do fachowców.

: 03 lip 2013, 22:55
autor: trempek
Nie mam mini zbyt dlugo, ale moim zdaniem pedał sprzegła pracuje normalnie, nie ciezko

Re: Prośba do fachowców.

: 03 lip 2013, 23:07
autor: mainecoon6
ciężko chodzące sprzęgło to normalka. tak samo jak kierownica, każdy gdy wsiądzie do mojego mini pyta się, "masz ty wspomaganie ? " :D

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 07:49
autor: besmart123
Wielkie dzięki za info mainecoon6.
Faktycznie też zauważyłem, że kierownica ciężko chodzi- szczególnie na postoju.
Sprzęgło w porównaniu do mojego focusa chodzi cieżko, a do Yariski to różnica jest ogromna.
Ok. Jutro jade do Poznania obejrzeć jeszcze parę sztuk. Myślę jeszcze zachaczyc o Słupcę po drodze. Jest tam jedna sztuka przerobiona na gaz. (http://otomoto.pl/mini-cooper-1-6-benz- ... 28272.html). Przypuszczam, że wielu powie że to profanacja, ale chciałem się dowiedzieć, czy są jakieś istotne-głównie negatywne czynniki wpływające na silnik mini przez instalacje gazową.
Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 11:03
autor: Kocyk
Pozwolisz, że zacytuję swoją wypowiedź z "kiedys" :)

Co trzeba sprawdzić/wymienić przed i po zakupie w MINI Cooper R50.

- podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy ;)
- olej, filtr oleju, filtr powietrza (bezwarunkowo, chyba, że auto jest ze 100% pewnego źródła),
- klocki, tarcze hamulcowe,
- sprawdzić płyn pompy wspomagania, ewentualnie wymienić (warto dbać o pompę bo droga),
- otworzyć maskę, później auto na podnośnik i sprawdzić czy nie cieknie z jakiejkolwiek dziury (a lubi sobie pociec z miski olejowej, z półosiek, z przewodu ciśnieniowego pompy wspomagania, z pod pokrywy zaworów, czy dekla rozrządu),
- sprawdzić zawieszenie, w szczególności tuleje wahaczy (są mało żywotne),
- wymienić filtr paliwa (który znajduje się przy baku pod tylną kanapą; wiele osób bagatelizuje tę część, a jest ona baaardzo ważna),
- pojechać do wulkanizatora i wyważyć kółeczka,
- można jeszcze sprawdzić świece zapłonowe,

Generalnie jeżeli większość z tych rzeczy będzie do wymiany to z kieszeni ubywa +/- 2000zł (NIE W ASO, bo ASO zgarnęłoby dwa razy tyle), lecz auto będzie wtedy CACY!

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 11:33
autor: mainecoon6
Kolego :besmart123
W swoim mini one+chip (modowany wsad od coopera ~120km) posiadam gaz, moje spostrzeżenia przy zakupie auta z gazem.
Po pierwsze , to nie jest profanacja tego samochodu, gdyż silnik w mini to zwykłe 1.6 ! a to że zaoszczędze sobie bo kosz przejechania 100 km to ok 22zł to czysta przyjemność z jazdy, nie musze sobię żałować, jeżdze dużo, a zrobiłem na gazie juz ponad 30 tyś. Wymieniałem jedynie filtr za 30 zł..+ 1 przeglad 50zł
Po drugie, klasa/jakoś założonych komponentów instalacji gazowej. Spisujesz nazwe, i wujek google.
Po trzecie, poprostu dej mu na zimnym, i benzynie i na gazie. Nie może być wyczuwalnej różnicy w mocy miedzy gazem a bezyną.
Po czwarte głównym czynnikiem wpływającym negatywnie w posiadaniu gazu, jest to że państwo zarabia na Tobie zdecydowanie mniej !

Pamiętaj dobra instalacja nie ma żadnego wpływu na silnik benzynowy !

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 11:55
autor: Olo
Tylko trzeba pamietac o jednym, ze gaz tez sie serwisuje co 15tys zeby wszystko potem smigalo az milo i warto wymienic ten durny filtr oraz nie tankowac najgorszego scierwa bo jest tyle syfu w nim ze szok (wiem z autopsji) I czestsze wymiany swiec bo na gazie je szybciej upala

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 13:08
autor: Kocyk
Pytanie gdzie jest butla zamontowana.

Podobno można montować butlę pod samochodem, ale nigdy nie widziałem takiej instalacji w mini.

MINI to auto bardzo niepraktyczne, dużo pali i jest drogie w naprawach, a na polskich drogach wybija Ci kręgosłup... istnieje powszechna opinia, że MINI + LPG = WSTYD (o tym zaraz) lecz kiedy otworzysz drzwi, usiądziesz wygodnie w lekko wyprofilowanym fotelu, przekręcisz kluczyk w stacyjce i usłyszysz pomruk Tritec'a, dociśniesz pedał gazu zmieniając kolejno biegi, kiedy z błyskiem w oku i zawrotną prędkością pokonasz kolejny zakręt nie pomyślisz o tym co złe. Zakochasz się w tym aucie jak w pięknej kobiecie, a Twoim głównym marzeniem każdego dnia będzie przejechanie się nim.
LPG - kogo stać na benzynę, powie że gaz to wstyd. Kogo nie stać na benzynę, a kocha markę mini wstawi gaz żeby tylko częściej przeżywać to co opisałem wcześniej!

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 13:44
autor: besmart123
Dzięki kocyk na wyczerpujące info.
Powiedz mi jeszcze, czy ten komputer dotyczy tylko ASO, czy można gdzie indziej udać się w tym celu- oczywiście jeśli ktoś posiada oprogramowanie?

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 13:45
autor: besmart123
Pytam dlatego, bo jakbym chciał każdego sprawdzić w ASO to bym drugie tyle co samochód musiał wydać.
pozdro

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 13:50
autor: Olo
Kocyk pisze:Pytanie gdzie jest butla zamontowana.

Podobno można montować butlę pod samochodem, ale nigdy nie widziałem takiej instalacji w mini.

MINI to auto bardzo niepraktyczne, dużo pali i jest drogie w naprawach, a na polskich drogach wybija Ci kręgosłup... istnieje powszechna opinia, że MINI + LPG = WSTYD (o tym zaraz) lecz kiedy otworzysz drzwi, usiądziesz wygodnie w lekko wyprofilowanym fotelu, przekręcisz kluczyk w stacyjce i usłyszysz pomruk Tritec'a, dociśniesz pedał gazu zmieniając kolejno biegi, kiedy z błyskiem w oku i zawrotną prędkością pokonasz kolejny zakręt nie pomyślisz o tym co złe. Zakochasz się w tym aucie jak w pięknej kobiecie, a Twoim głównym marzeniem każdego dnia będzie przejechanie się nim.
LPG - kogo stać na benzynę, powie że gaz to wstyd. Kogo nie stać na benzynę, a kocha markę mini wstawi gaz żeby tylko częściej przeżywać to co opisałem wcześniej!
Mini jest drogie w naprawach? Chyba nie miales hondy i nie wiesz ile tam co kosztuje :) Mini jest twarde? :roll: Zmien runflaty na normalne opony. Jak chcesz zobaczyc twarde Mini to zapraszam jeszcze Ci przykrece twardosc na maa bo jest na pol a cala buda pracuje.

Lekko wyprofilowane fotele to sa w seryjnych betach w mini jest naprawde dobrze i nie ma co narzekac bo fotele super ma.

No tak ale istnieje takie cos jeszcze jak zdrowy rozsadek a nie zarzynanie sie zeby miec prawda ale w to nie wnikam to nie z mojej kieszeni idzie wiec robta co chcea :)

Peace V

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 14:19
autor: Kocyk
Tak, MINI jest twarde :) Szczególnie gdy jako drugi samochód używasz Citroena C5 z hydroaktywnym zawieszeniem. Tam nie czujesz nawet podjeżdżania pod krawężnik :P
Mam runflaty na felgach 17 więc to dodatkowo robi swoje! I zawsze będę twierdził, że MINI jest mega twarde (jak na seryjne auto) :)

Może i honda jest droga, ale mini do najtańszych nie należy :)

A fotele :) są LEKKO wyprofilowane. I to nie znaczy, że są to seryjne "krzesła" ani sparco :P w sam raz!

Dobra instalacja lpg, dobrze serwisowana i zadbana nie narobi bałaganu w silniku :)

Re: Prośba do fachowców.

: 04 lip 2013, 15:31
autor: Alfik30
Mini jest drogie w naprawach? Chyba nie miales hondy i nie wiesz ile tam co kosztuje :) Mini jest twarde? :roll: Zmien runflaty na normalne opony.

Co do twardości Mini, ja mam R53 na felgach 17 z runflatami i muszę przyznać że ma bardzo twarde zawieszenie. Czuję każdą fałdkę asfaltu i każdy kamyczek. Miałem okazję pojeździć R56 na felgach 17 z ranflatami i R56 ma wyraźnie łagodniej zestrojone zawieszenie, lżej pracuje skrzynia biegów jak również kierownica. Odniosłem wrażenie że R 56 został ugładzony ( mimo wzrostu mocy który jest zauważalny), stąd mogą być różne opinie. Po prostu to 2 rózne modele :)