Mini r56 serwo hamulca a system start&stop
: 11 sie 2013, 20:10
Witam,
W pierwszym poscie pozdrawiam wszsytkich miłosników Mini
Mam taki temat/pytanie - jako nadworny specjalista muszę zająć sie autem ukochanej - czyli pięknym red chilli R56 Cooper D.
Auto było kupione jako używane - jakiś czas temu. Ma jeden objaw który mnie niepokoi i który auto ma od momentu zakupu.
Po jeździe i wyłączaniu silnika - po dłuższym czasie - przynajmniej 1h - pedał hamulca robi się twardy.
Jeżeli wsiądziemy do zaparkowanego auta i wrzucimy luz i nie daj boże jest z górki - to trzeba mieć nogę słonia żeby auto zatrzymać beze włączonego silnika hamulcem roboczym (oczywiście ręcznym się da).
Po odpaleniu silnika - hamulec działa normalnie, w czasie jazdy i na postoju.
Podejrzewam na 99% układ serwo lub jego komponent.
Czy to typowa usterka? Miał ktoś coś takiego?
Płyn hamulcowy jest, okładziny są, wycieków nie ma. Co sprawdzić?
PS. Sytem Start&Stop - nie działa poprawnie - wyczytałem w instrukcji ze jeżeli auto wyczuje spadek podciśnienia do wspomagania układu hamulcowego - to dezaktywuje S&S
Pytanie - kto w miesicie Łodzi zajmuje się profesjonalnie MINI poza oczywiście ASO?
I kto ma dobrą diagnostykę aby na ślepo nie wy,mieniać dosyć nietanich części.
Dzieki za podowiedzi.
Wowek
Mini r56 Cooper D 2007
Dzięki za podpowiedzi.
W pierwszym poscie pozdrawiam wszsytkich miłosników Mini
Mam taki temat/pytanie - jako nadworny specjalista muszę zająć sie autem ukochanej - czyli pięknym red chilli R56 Cooper D.
Auto było kupione jako używane - jakiś czas temu. Ma jeden objaw który mnie niepokoi i który auto ma od momentu zakupu.
Po jeździe i wyłączaniu silnika - po dłuższym czasie - przynajmniej 1h - pedał hamulca robi się twardy.
Jeżeli wsiądziemy do zaparkowanego auta i wrzucimy luz i nie daj boże jest z górki - to trzeba mieć nogę słonia żeby auto zatrzymać beze włączonego silnika hamulcem roboczym (oczywiście ręcznym się da).
Po odpaleniu silnika - hamulec działa normalnie, w czasie jazdy i na postoju.
Podejrzewam na 99% układ serwo lub jego komponent.
Czy to typowa usterka? Miał ktoś coś takiego?
Płyn hamulcowy jest, okładziny są, wycieków nie ma. Co sprawdzić?
PS. Sytem Start&Stop - nie działa poprawnie - wyczytałem w instrukcji ze jeżeli auto wyczuje spadek podciśnienia do wspomagania układu hamulcowego - to dezaktywuje S&S
Pytanie - kto w miesicie Łodzi zajmuje się profesjonalnie MINI poza oczywiście ASO?
I kto ma dobrą diagnostykę aby na ślepo nie wy,mieniać dosyć nietanich części.
Dzieki za podowiedzi.
Wowek
Mini r56 Cooper D 2007
Dzięki za podpowiedzi.