Strona 1 z 2
Ciężko w obroty...
: 23 wrz 2013, 14:33
autor: Barburka73
Witam
Mam taką zagwozdkę. W świeżo kupionym R50 z 2002 roku silnik ciężko wchodzi w obroty. Wymieniłem właśnie filtr powietrza i chyba troszeczkę pomogło ale generalnie to nie to. Ma ktoś pomysł od czego zacząć poszukiwania przyczyny?
Pozdrawiam
Re: Ciężko w obroty...
: 23 wrz 2013, 15:04
autor: Kuner
wypadanie zapłonu? Na wszystkich cylindrach pracuje?
Re: Ciężko w obroty...
: 23 wrz 2013, 17:19
autor: STi77
Widzę, że kolega z Zawiercia, ja z Olkusza i też mam R50. Możemy się gdzieś spotkać i posprawdzać parę rzeczy. Może kable, może świece (mam idealny komplet BMW). Sporo filtrów paliwa było na forum zatkanych itp... Przejechać się. Porównać. Pogadać.
pompa paliwa
: 26 wrz 2013, 20:36
autor: Barburka73
Czy ktoś z was wymieniał pompę paliwa? Moja chyba niestety umiera i dlatego silnik nie chce wchodzić na obroty. Nie trzyma ciśnienia na listwie zasilającej wtryskiwacze i po wyłączeniu zapłonu natychmiast siada ciśnienie. efekt to ciężki zapłon bo za każdym razem pompka musi najpierw wpompować paliwo i utworzyć ciśnienie. Zamówiłem juz pompkę ale nie próbowałem jak jest z dostępem do niej. Czy trzeba wymontowywać zbiornik czy jest dostęp od strony kabiny? Jak ktoś ma doświadczenie proszę o info.
Pozdrawiam
Re: Ciężko w obroty...
: 26 wrz 2013, 23:12
autor: flapjck1
a filtr paliwa wymienial?
Re: Ciężko w obroty...
: 26 wrz 2013, 23:52
autor: STi77
Też sugeruję filtr paliwa (mniejsze koszty niż pompa). Jeśli będzie zapchany to i nowa pompa nie przepchnie.
Re: pompa paliwa
: 27 wrz 2013, 00:04
autor: tomek-poznan
Barburka73 pisze:Czy ktoś z was wymieniał pompę paliwa? Moja chyba niestety umiera i dlatego silnik nie chce wchodzić na obroty. Nie trzyma ciśnienia na listwie zasilającej wtryskiwacze i po wyłączeniu zapłonu natychmiast siada ciśnienie. efekt to ciężki zapłon bo za każdym razem pompka musi najpierw wpompować paliwo i utworzyć ciśnienie. Zamówiłem juz pompkę ale nie próbowałem jak jest z dostępem do niej. Czy trzeba wymontowywać zbiornik czy jest dostęp od strony kabiny? Jak ktoś ma doświadczenie proszę o info.
Pozdrawiam
Dostęp do pompy paliwa oraz filtra masz po demontażu siedziska kanapy, później odkręcasz dwie metalowe przykrywki. Po lewej stronie, za kierowca znajduje się pompa paliwa. Po prawej stronie za pasażerem znajduje się filtr paliwa - bardzo często wielu użytkowników mini zapomina o jego wymianie!
Sama pompa może dawać różne oznaki zużycia, zazwyczaj są to problemy z rozruchem bądź szarpanie/nie równomierne wkręcanie się na obroty przeważnie w górnym zakresie obrotomierza.
W twoim przypadku, zwłaszcza jeśli nie znasz ostatniej przeszłości serwisowej auta. Proponował bym przede wszystkim wymianę świec, oraz kabli zapłonowych i filtra paliwa. Jeśli problem nadal będzie występował, warto wykonać diagnostykę komputerowa powinna ocenić stan przepływomierza.
Re: Ciężko w obroty...
: 27 wrz 2013, 00:12
autor: STi77
Temat filtra w R50/53 był niejednokrotnie przerabiany ale wrzucę jeszcze raz ilustrowaną instrukcję wymiany :
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Wielkie dzięki :))
: 27 wrz 2013, 13:22
autor: Barburka73
Super
Wielkie dzięki za podpowiedzi. W weekend biorę się za robotę. Świece właśnie wymieniłem, filtr powietrza wymieniłem.
Pozdrawiam
HELP
: 30 wrz 2013, 18:47
autor: Barburka73
Panowie. Kupiłem ten filtr paliwa (wkład) rozebrałem maszynę a tam w środku metalowy filtr VDO i lipa

(( w dodatku nie wiem czy nie uszkodziłem poziomowskazu przy wyciąganiu tego cholerstwa. Co z tym począć jestem w kropce? Ma ktoś jakieś pomysły?
o kurcze
: 01 paź 2013, 10:36
autor: Barburka73
Panowie. Dzwoniłem do serwisu Bawaria Motors i powiedzieli mi że tych filtrów nigdy nie wymieniali. Dziwne filtr którego się nie wymienia????
Re: Ciężko w obroty...
: 01 paź 2013, 17:52
autor: STi77
Kilka osób z forum wymieniało filtr paliwa w R50/R53 i z tego co wyczytałem nie było większych problemów z wymianą.
Re: HELP
: 01 paź 2013, 19:56
autor: tomek-poznan
Barburka73 pisze:Panowie. Kupiłem ten filtr paliwa (wkład) rozebrałem maszynę a tam w środku metalowy filtr VDO i lipa

(( w dodatku nie wiem czy nie uszkodziłem poziomowskazu przy wyciąganiu tego cholerstwa. Co z tym począć jestem w kropce? Ma ktoś jakieś pomysły?
Metalowy filtr VDO? jesteś pewien, że był to filtr paliwa? VDO jest raczej producentem zegarów, wskaźników, czujników a nie filtrów paliwa. Osobiście nie spotkałem się z czymś takim w mini.
he
: 01 paź 2013, 21:25
autor: Barburka73
Na zegar mi nie wyglądało

)) niestety nie zrobiłem fotki Jest to część o numerze katalogowym 16146765122 z wierzchu wygląda podobnie do tych z wymiennym wkładem a w środku metalowa puszka wyglądająca jak dawniej w FSO filtr oleju. Był ten filtr montowany zaledwie przez kilka miesięcy na początku produkcji mini a potem BMW szybko się z nich wycofało. Mam już dosyć tego auta

dzisiaj udało mi się naprawić reflektor ksenonowy (uszkodzony zażarnik, starter) i oczywiście reflektory nie rozbieralne nic w tym aucie nie ma normalnie wszystko pod górkę. Znowu musiałem robić sztuki jak McGyver palnik , nóż itp.
poddaję się :)
: 14 paź 2013, 11:41
autor: Barburka73
No wymiękłem, nazbierałem kasy i umówiłem się w Bawaria Motors w Katowicach, niech diagnozują i działają.