Informacje, jak skorygować ustawienie zapłonu znajdziesz na mojej stronie
w tym miejscu
Na razie masz inny problem. Aparat jest ustawiony na tyle nieprawidłowo (poza zakresem regulacji), że prawdopodobnie nie można uruchomić silnika.
Sposób nie wymagający wybitnej wiedzy fachowej :
1. Ustawić tłok pierwszego cylindra ( od strony chłodnicy ) w górnym martwym punkcie ( w tym celu wykręcić wszystkie świece i na 4 biegu obracać lewym kołem - po podniesieniu lewej strony auta z przodu ). Ważne by był to suw sprężania co można sprawdzić przytykając otwór na świecę palcem. Tłok w górnym punkcie będzie widoczny przez otwór świecy. Dokładny punkt można ustalić włożonym cienkim śrubokrętem.
2. Zdjąć kopułkę i obracając poluzowanym aparatem ustawić palec rozdzielacza dokładnie na przeciwko kołka odpowiadającego przewodowi wysokiego napięcia do świecy 1 cylindra. Aby ułatwić sobie zadanie zaznaczyć na korpusie aparatu (mazakiem) położenie kołka i przewodu do 1 cylindra wtedy gdy kopułka jest zapięta na aparacie.
3. Po właściwym wstępnym ustawieniu aparatu dokręcić mocowanie zapiąć kable we właściwej kolejności 1 3 4 2 w lewo, wkręcić i podłączyć świece i uruchomić silnik.
Po uruchomieniu silnika skorygować ustawienie zapłonu w/gwskazówek na mojej stronie.