Problemy z nowym nabytkiem (R50)
: 04 paź 2013, 00:19
Dzien dobry,
kupilem Mamie Coopera poliftingowego w bardzo apetycznej specyfikacji i chce go doprowadzic do stanu 'gabinet', w zwiazku z tym mam kilka pytan. Pewnie wiekszosc tych problemow jest rozgryziona, ale nie znalazlem odpowiedzi ani tu ani na forach northamericanmotoring czy mini2.
1) skrzynia biegow - dzwignia chodzi przyciezko, nie wraca sama w pozycje srodkowa na luzie, tylko mozna ja ustawic bardziej w lewo/prawo i tak zostanie. Ciezko mi to opisac, ale wyglada to tak, jakby trzeba cos bylo nasmarowac. Zjawisko to powoduje, ze kierowca nieprzyzwyczajony wbija 1 zamiast 3 i odwrotnie.
2) skrzynia biegow - czasami przy wrzucaniu wstecznego jest uderzenie, jakby zespol napedowy byl nie do konca wysprzeglony. Nie wiem czy ma to zwiazek z pkt 1 czy nie, ale nie sadze. Konczy sie sprzeglo, czy moze cos innego?
3) szyby boczne - po paru opuszczeniach i podniesieniach, zwlaszcza w wilgotne dni, na szybie pojawia sie smar. Mniej wiecej w okolicach srodka szyby, wiec to pewnie z mechanizmu podnosnika szyby. Rozebranie drzwi i przemycie listwy zbierajacej rozwiaze problem? W aucie serwis smarowal wszystko jakims bialym ciulskim smarem (zawiasy drzwi, zamki itp). Niby dobrze, ale ja jestem pedantem i lubie miec czysto, a chlopaki hojnie aplikowali smar. Nie wiem czy to ten smar, czy cos innego.
4) Daszki przeciwsloneczne - widzialem na northamericanmotoring, ze chlopaki kupowali z powodu mojego problemu nowe lusterka z lampkami w daszki, ale tego chce uniknac. Opada mi oslona lusterka w daszkach, zamiast trzymac sie w pozycji otwartej. Irytujace, da sie to naprawic bez wymiany?
5) Pas kierowcy - nie zwija sie idealnie szybko, a raczej leniwie. Cos przesmarowac?
6) Inne - goraco kolo tunelu srodkowego z przodu. Fakt, ze jezdze ostrawo, ale jakos strasznie cieplo robi sie przy tunelu srodkowym z przodu, kolo pedalu gazu. Sprawdzilem od spodu i wszystkie oslony termiczne wydechu sa na miejscu. TTTM?
Mam nadzieje, ze nie obrazicie sie za mnogosc pytan... A tak w ramach ciekawostki: pokochalem MINI. Zawsze uwazalem je za auto dla baby/geja, ale 2 tysiace kilometrow calkowicie zmienily moje nastawienie. Do teraz sie zastanawiam jakim cudem BMW, ktore doswiadczenia w FWD nie ma, zrobilo auto, ktore praktycznie nie ma torque steering? Prowadzenie jest boskie, granice przyczepnosci latwo wyczuwalne, opony 205/45/17 daja wystarczajace rezerwy... nawet mocy jakos specjalnie nie brakuje (115). Szau! Tylko audio jest kompletnie do doopy (radio boost).
kupilem Mamie Coopera poliftingowego w bardzo apetycznej specyfikacji i chce go doprowadzic do stanu 'gabinet', w zwiazku z tym mam kilka pytan. Pewnie wiekszosc tych problemow jest rozgryziona, ale nie znalazlem odpowiedzi ani tu ani na forach northamericanmotoring czy mini2.
1) skrzynia biegow - dzwignia chodzi przyciezko, nie wraca sama w pozycje srodkowa na luzie, tylko mozna ja ustawic bardziej w lewo/prawo i tak zostanie. Ciezko mi to opisac, ale wyglada to tak, jakby trzeba cos bylo nasmarowac. Zjawisko to powoduje, ze kierowca nieprzyzwyczajony wbija 1 zamiast 3 i odwrotnie.
2) skrzynia biegow - czasami przy wrzucaniu wstecznego jest uderzenie, jakby zespol napedowy byl nie do konca wysprzeglony. Nie wiem czy ma to zwiazek z pkt 1 czy nie, ale nie sadze. Konczy sie sprzeglo, czy moze cos innego?
3) szyby boczne - po paru opuszczeniach i podniesieniach, zwlaszcza w wilgotne dni, na szybie pojawia sie smar. Mniej wiecej w okolicach srodka szyby, wiec to pewnie z mechanizmu podnosnika szyby. Rozebranie drzwi i przemycie listwy zbierajacej rozwiaze problem? W aucie serwis smarowal wszystko jakims bialym ciulskim smarem (zawiasy drzwi, zamki itp). Niby dobrze, ale ja jestem pedantem i lubie miec czysto, a chlopaki hojnie aplikowali smar. Nie wiem czy to ten smar, czy cos innego.
4) Daszki przeciwsloneczne - widzialem na northamericanmotoring, ze chlopaki kupowali z powodu mojego problemu nowe lusterka z lampkami w daszki, ale tego chce uniknac. Opada mi oslona lusterka w daszkach, zamiast trzymac sie w pozycji otwartej. Irytujace, da sie to naprawic bez wymiany?
5) Pas kierowcy - nie zwija sie idealnie szybko, a raczej leniwie. Cos przesmarowac?
6) Inne - goraco kolo tunelu srodkowego z przodu. Fakt, ze jezdze ostrawo, ale jakos strasznie cieplo robi sie przy tunelu srodkowym z przodu, kolo pedalu gazu. Sprawdzilem od spodu i wszystkie oslony termiczne wydechu sa na miejscu. TTTM?
Mam nadzieje, ze nie obrazicie sie za mnogosc pytan... A tak w ramach ciekawostki: pokochalem MINI. Zawsze uwazalem je za auto dla baby/geja, ale 2 tysiace kilometrow calkowicie zmienily moje nastawienie. Do teraz sie zastanawiam jakim cudem BMW, ktore doswiadczenia w FWD nie ma, zrobilo auto, ktore praktycznie nie ma torque steering? Prowadzenie jest boskie, granice przyczepnosci latwo wyczuwalne, opony 205/45/17 daja wystarczajace rezerwy... nawet mocy jakos specjalnie nie brakuje (115). Szau! Tylko audio jest kompletnie do doopy (radio boost).