CAR AUDIO W MINI
: 19 lis 2013, 17:51
Witajcie, czytając forum widziałem, że jest dużo pytań na które nie ma odpowiedzi bądź nie mogłem ich znaleźć. Tak więc postanowiłem zebrać wszystkie informacje w jednym temacie.
Zaczynamy od początku. Jeśli chcemy zmienić oryginalne radio w Mini na inne, aftemarketowe, to będą potrzebne nam:
- przejściówka z kostki fakra na ISO --> http://www.pandr.republika.pl/isofakra.jpg
- ramka mocująca radio i panel klimatyzacji --> http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-r ... d-2001.jpg
- może być potrzebna przejściówka wtyku antenowego (zależy od radia)
- oczywiście radio 1DIN , każde jakie wam się spodoba.
Montaż jest prosty. Wykręcamy oryginalne radio, odpinamy od niego kostki , wkładamy naszą nową ramkę i przykręcamy, podpinamy przejściówkę do instalacji w aucie, mocujemy nową ramkę radia w naszej ramce, podpinamy radio, wkładamy je i odpalamy. Cieszymy się nowym radiem
A co jeśli chcemy zmienić głośniki? Tu też nie ma problemu!! Oryginalne głośniki Mini nie grają źle, faktycznie. Ale ale... polecam wam zrobić prosty test. Ustawiam w radiu dźwięk tylko na przednie głośniki i zwiększamy głośność... Tak, dokładnie, charczą, pierdzą, stękają.... Więc należy je wymienić!
I znowu, potrzebujemy:
- głośniki , najlepiej zestaw odseparowany , oryginalnie głośnik midbassowy ma śednice 130mm , polecam kupic zestaw 165mm
- do montażu głośnika midbassowego potrzebny jest dystans! Dystans można dokupić bez problemu w sklepach Car Audio. I teraz tak, dystans dedykowany do Mini ma średnicę na głośnik 130mm , kupno takiego zestawu głośnikowego mija się z celem bo jest droższy i nie zagra tak pięknie jak 165mm więc... kupujemy dystans od Hondy Civic , dystans ma wyglądać tak --> http://caraudio.nazwa.pl/basser/produkc ... hond01.jpg -- ja dokładnie te dystanse posiadam w swoim Mini i pasują idealnie, bez żadnych dodatkowych modyfikacji
- przydadzą się nam 4 końcówki męskie do kabli --> http://www.tachoparts.pl/galerie/k/kone ... za_506.jpg - które wpinamy do oryginalnej kostki głośnikowej i podpinamy je do zwrotnicy dołaczonej w zestawie głośnikowym.
- klej na gorąco Twoim przyjacielem! Nie ma się co bać, tweeter można śmiało wkleić na kleju na gorąco w koszyk od oryginalnych gwizdków , w razie czego łatwo można go usunąć nie niszcząc niczego. Samą zwrotnicę można również przykleić na kleju do drzwi bądź jeśli jest mała można ja przypiąć do wiązki kabli w drzwiach.
Teraz najważniejsze, to czego nie znalazłem na forum. KOLOR KABLI GŁOŚNIKOWYCH:
W drzwiach lewych i prawych w swoim mini znalazłem te same kable:
*żółto-brązowy - "-"
*żółto-czerwony - "+"
Mając te informacje śmiało możemy bawić się w zmianę głośników w naszym Mini!
Kolory kabli dotyczą Mini od 2001 do 2006 roku bez systemu H/K!
A co jeśli chcemy nie zmieniać radia bo nam się podoba a zależy nam na subwooferze lub podpięciu głośników pod wzmacniacz? To też nic trudnego!
Do podpięcia wzmacniacza do oryginalnego radia potrzebny nam konwerter sygnału głośnikowego na RCA --> http://lider.starachowice.pl/Portals/0/ ... -LEVEL.JPG
Polecam ten konwerter, sam go posiadam , nie w pierwszym samochodzie, każde instalacje robimy na tym i na seryjnym radiu. Jak widać z urządzenia wychodzą 4 kable :
Zielony - lewy "+"
Brązowy - lewy "-"
Szary - prawy "+"
Czarny - prawy "-"
Te kable należy przylutować do kabli w oryginalnej wiązce kabli w kostce głośnikowej. W tym celu należy wyjąć radio, wyciągnąć kostkę na wierzch. Musimy rozciąć taśmę wiążącą kable w kostce. Musimy odnaleźć kable :
żółto-czerwony - lewy przedni "+"
żółto-brązowy - lewy przedni "-"
brązowo-czarny - prawy przedni "+"
niebiesko-czarny - prawy przedni "-"
z tych kabelków zdejmujemy izolację i lutujemy ze sobą kable:
zielony + żółto-czerwony
brązowy + żółto-brązowy
szary + brązowo-czarny
czarny + niebiesko-czarny
Luty izolujemy, kable skręcamy na nowo taśmą izolacyjną i cieszymy się wyjściem na wzmacniacz w oryginalnym radiu! Nic prostego! Polecam te kable przedłużyć sobie aby sam konwerter schować w dostępnym miejscu np. pod kierownicą pod schowkiem.
Jeśli chodzi o przewód remote najprościej podłaczyć go do przewodu w zapalniczce w bagażniku. Będzie to skutkowało tym, że wzmacniacz włączy się dopiero po przekręceniu stacyjki na zapłon i będzie działać podczas jazdy.
Wzmacniacz można schować pod podłogą bagażnika w tej wytłoczce, bez problemu większość się tam mieści.
W razie jakiś pytań śmiało piszcie w tym temacie, chętnie pomogę !
Do moderatorów, może by tak warto podkleić to pod FAQ?
Zaczynamy od początku. Jeśli chcemy zmienić oryginalne radio w Mini na inne, aftemarketowe, to będą potrzebne nam:
- przejściówka z kostki fakra na ISO --> http://www.pandr.republika.pl/isofakra.jpg
- ramka mocująca radio i panel klimatyzacji --> http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-r ... d-2001.jpg
- może być potrzebna przejściówka wtyku antenowego (zależy od radia)
- oczywiście radio 1DIN , każde jakie wam się spodoba.
Montaż jest prosty. Wykręcamy oryginalne radio, odpinamy od niego kostki , wkładamy naszą nową ramkę i przykręcamy, podpinamy przejściówkę do instalacji w aucie, mocujemy nową ramkę radia w naszej ramce, podpinamy radio, wkładamy je i odpalamy. Cieszymy się nowym radiem
A co jeśli chcemy zmienić głośniki? Tu też nie ma problemu!! Oryginalne głośniki Mini nie grają źle, faktycznie. Ale ale... polecam wam zrobić prosty test. Ustawiam w radiu dźwięk tylko na przednie głośniki i zwiększamy głośność... Tak, dokładnie, charczą, pierdzą, stękają.... Więc należy je wymienić!
I znowu, potrzebujemy:
- głośniki , najlepiej zestaw odseparowany , oryginalnie głośnik midbassowy ma śednice 130mm , polecam kupic zestaw 165mm
- do montażu głośnika midbassowego potrzebny jest dystans! Dystans można dokupić bez problemu w sklepach Car Audio. I teraz tak, dystans dedykowany do Mini ma średnicę na głośnik 130mm , kupno takiego zestawu głośnikowego mija się z celem bo jest droższy i nie zagra tak pięknie jak 165mm więc... kupujemy dystans od Hondy Civic , dystans ma wyglądać tak --> http://caraudio.nazwa.pl/basser/produkc ... hond01.jpg -- ja dokładnie te dystanse posiadam w swoim Mini i pasują idealnie, bez żadnych dodatkowych modyfikacji
- przydadzą się nam 4 końcówki męskie do kabli --> http://www.tachoparts.pl/galerie/k/kone ... za_506.jpg - które wpinamy do oryginalnej kostki głośnikowej i podpinamy je do zwrotnicy dołaczonej w zestawie głośnikowym.
- klej na gorąco Twoim przyjacielem! Nie ma się co bać, tweeter można śmiało wkleić na kleju na gorąco w koszyk od oryginalnych gwizdków , w razie czego łatwo można go usunąć nie niszcząc niczego. Samą zwrotnicę można również przykleić na kleju do drzwi bądź jeśli jest mała można ja przypiąć do wiązki kabli w drzwiach.
Teraz najważniejsze, to czego nie znalazłem na forum. KOLOR KABLI GŁOŚNIKOWYCH:
W drzwiach lewych i prawych w swoim mini znalazłem te same kable:
*żółto-brązowy - "-"
*żółto-czerwony - "+"
Mając te informacje śmiało możemy bawić się w zmianę głośników w naszym Mini!
Kolory kabli dotyczą Mini od 2001 do 2006 roku bez systemu H/K!
A co jeśli chcemy nie zmieniać radia bo nam się podoba a zależy nam na subwooferze lub podpięciu głośników pod wzmacniacz? To też nic trudnego!
Do podpięcia wzmacniacza do oryginalnego radia potrzebny nam konwerter sygnału głośnikowego na RCA --> http://lider.starachowice.pl/Portals/0/ ... -LEVEL.JPG
Polecam ten konwerter, sam go posiadam , nie w pierwszym samochodzie, każde instalacje robimy na tym i na seryjnym radiu. Jak widać z urządzenia wychodzą 4 kable :
Zielony - lewy "+"
Brązowy - lewy "-"
Szary - prawy "+"
Czarny - prawy "-"
Te kable należy przylutować do kabli w oryginalnej wiązce kabli w kostce głośnikowej. W tym celu należy wyjąć radio, wyciągnąć kostkę na wierzch. Musimy rozciąć taśmę wiążącą kable w kostce. Musimy odnaleźć kable :
żółto-czerwony - lewy przedni "+"
żółto-brązowy - lewy przedni "-"
brązowo-czarny - prawy przedni "+"
niebiesko-czarny - prawy przedni "-"
z tych kabelków zdejmujemy izolację i lutujemy ze sobą kable:
zielony + żółto-czerwony
brązowy + żółto-brązowy
szary + brązowo-czarny
czarny + niebiesko-czarny
Luty izolujemy, kable skręcamy na nowo taśmą izolacyjną i cieszymy się wyjściem na wzmacniacz w oryginalnym radiu! Nic prostego! Polecam te kable przedłużyć sobie aby sam konwerter schować w dostępnym miejscu np. pod kierownicą pod schowkiem.
Jeśli chodzi o przewód remote najprościej podłaczyć go do przewodu w zapalniczce w bagażniku. Będzie to skutkowało tym, że wzmacniacz włączy się dopiero po przekręceniu stacyjki na zapłon i będzie działać podczas jazdy.
Wzmacniacz można schować pod podłogą bagażnika w tej wytłoczce, bez problemu większość się tam mieści.
W razie jakiś pytań śmiało piszcie w tym temacie, chętnie pomogę !
Do moderatorów, może by tak warto podkleić to pod FAQ?