Strona 1 z 2
witam
: 09 gru 2013, 18:00
autor: majero
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem miniaczka (skladaczka) hihi. walczę już z nim od polowy roku by doprowadzic go do jazdy.Mam nadzieje ze z waszą wiedzą i doswiadczeniem w końcu mi się to uda.
Re: witam
: 09 gru 2013, 18:12
autor: majero
I mam takie pytanie czy to normalne ze w uszczelce szyby czolowej i tylnej jest brak szerokosci ok3-4cm i w jaki sposób można to uzupelnic bo leje sie woda do srodka
Re: witam
: 09 gru 2013, 18:18
autor: flapjck1
wymienic uszczelki - pekla na klejeniu i sie skurczyla
doraznie mozna to zakleic klejem do wklejania szyb np
Re: witam
: 09 gru 2013, 18:22
autor: majero
czyli nie brakuje jakiegos klina czy czegos takiego?ups.a Mozna gdzies zakupic jeszcze nowa uszczelkę i jaki to jest koszt?
Re: witam
: 09 gru 2013, 18:31
autor: Chris11
Na dole każdej strony są adresy do sklepów z częściami... Bez problemu dostaniesz uszczelkę.
Re: witam
: 09 gru 2013, 18:39
autor: majero
dzieki za info o resztę będę pytał jeszcze bo mam jeszcze do zrobienia troche
Re: witam
: 09 gru 2013, 19:33
autor: _michal_
majero pisze:czyli nie brakuje jakiegos klina czy czegos takiego?ups.a Mozna gdzies zakupic jeszcze nowa uszczelkę i jaki to jest koszt?
nie no jest klin -wciskany w rowek w uszczelce, wciskanie go wyraźnie powiększa uszczelkę
tu masz link do youtuba
klik
Re: witam
: 10 gru 2013, 11:34
autor: majero
dziwna metoda wkladania szyb. ja zawsze wkladalem na sznurek.o tym klinie(pasek plastikowy) wiem tylko ja jednak mam chyba za małą uszczelke
Re: witam
: 10 gru 2013, 19:01
autor: Chris11
Wydaje Ci się... Z dobrym przyrządem do klina (w postaci chociażby klucza oczkowego) i sporą ilością lubrykantu (ze swojej strony polecam glikol) idzie jak po maśle... Przynajmniej tylna, bo z przednią to jednak trzeba się trochę więcej namęczyć.
Re: witam
: 10 gru 2013, 20:45
autor: _michal_
majero pisze:dziwna metoda wkladania szyb. ja zawsze wkladalem na sznurek.o tym klinie(pasek plastikowy) wiem tylko ja jednak mam chyba za małą uszczelke
byc moze masz jakąś niepasującą uszczelkę, ale uwierz-klin bardzo mocno naciąga uszczelkę, jej wszelkie fałdy itp.
Re: witam
: 11 gru 2013, 14:35
autor: majero
uszczelka wyglada na orginalna nie jest pomarszczona. Mysle ze jest tak jak mowil flipjck1 jest peknieta i dlatego jest szpara.dzwonilem do sklepu i koszt nowej nie zabija w granicach110zl razem z nowym blyszczacym klinem.wiec nawet nie bede teraz probowal wkladac starego klina.W ta szczeline dociolem wczoraj uszczelke od malucha.i powodzi juz raczej nie bedzie.
Re: witam
: 11 gru 2013, 14:43
autor: majero
Po trzech dniach szukania na forum info o kierunkach i awaryjnych i godzinach spedzonych w kablach udalo mi sie zrobic jedno i drugie
ale pojawil sie kolejny klopot.
Ładowanie aku.jest napiecie ladowania 13.8-14.4V ale blak pradu.przy zapalonych swiatłach daje tylko 0.1A albo wcale
.Teraz co jest przyczyna?plytka diodowa?Jest dostepna nowa?czy bylo wiele rodzajow alternatorow.czy raczej jeden typ?jesli ktos ma jakies info.
Re: witam
: 11 gru 2013, 14:54
autor: flapjck1
altek praktycznie to byl jeden ( caly metalowy )
drugi typ ( starszy - z charakterystyczna "dupka" z plastiku czarnego) jest bardzo rzadko spotykany ( u nas w pl )
jezeli masz prac na altku to posprawdzaj kable, pewnie gdzies ci nei kontaktuje ( na rozruszniku?? ) moze klemy? moze pekniety przewod plusowy i zwiera gdzies do budy?
Re: witam
: 11 gru 2013, 15:32
autor: majero
kabel i klemy napewno ok.tylko co do kanli na alter. nie mam pewnosci musze to sprawdzic jeszcze.
Re: witam
: 12 gru 2013, 17:52
autor: forki
Wszystkie podzespoły są dostępne osobno - podeślij zdjęcie alternatora to może podpowiem.
Zazwyczaj były alternatory typu LUCAS oczywiście nie licząc MPI.