Strona 1 z 1

Planowanie przeglądu okresowego.

: 21 sty 2014, 14:11
autor: Alfik30
Mój miniaczek wybiera się w lutym na przegląd okresowy. Ze względu na fakt iż przejechał w czasie 9 lat prawie 110 000, i przez ten czas oprócz typowych czynności serwisowych wykonywanych przy przeglądach miał wymienione jedynie filtr i pompę paliwa postanowiłem że zaserwuję mu bardziej "wypasioną imprezkę" więc oprócz typowych wymian olej, filtry, świece dodam mu:
1. Wymianę oleju w skrzyni biegów - ale tutaj mam lekki dylemat ponieważ jeden z renomowanych serwisów BMW powiedział mi aby nie wymieniać oleju bo mają takie doświadczenia, że jak już się go wymieni to potem w krótkim czasie "pada" skrzynia biegów. Moim zdaniem ta wypowiedź nie ma sensu, ale skoro renomowany serwis tak twierdzi??? Co to tym myślicie???
2. Wymiana oleju w kompresorze - z tego względu że może być go już niewiele i mógłby się zacząć powoli"przycierać"
3. Wymiana - nie wiem czego. Chodzi o to że gdy odpalam go rano, to czasem (nie za każdym razem) słyszę delikatne klekotanie jakby diesla. Po rozgrzaniu ten delikatny klekot zanika.
Zdaję sobie sprawę że z opisu to można jedynie wróżyć z fusów, ale może macie jakieś sugestie co może być przyczyną. Ja stawiam na napinacz łańcucha rozrządu ponieważ rozrząd nie był ruszany przez 110 000 tys. Tutaj mam pytanie, czy wymieniać sam napinacz czy razem z łańcuchem, a może cały komplet - Kuner tutaj liczę na Ciebie :) chociaż nie pojadę do Ciebie bo jesteś zbyt daleko.
A może ten klekot odpowiada zupełnie coś innego, tak też myślałem że może sprzęgło (docisk-łożysko-dwumasa), ale czy po rozgrzaniu klekot by zanikał ????
4. Klima działa bez zarzutu - czy po takim przebiegu watro ją przejrzeć ???

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 21 sty 2014, 20:04
autor: iad
Ja wymieniłem olej w skrzyni na motula w maju i jest wszystko OK.
Ale słyszałem od jednego użytkownika mini że jak wymieniłem olej na inny niż w BMW to mi się skrzynia rozpadnie :)

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 21 sty 2014, 21:07
autor: se7ven
iad pisze:Ja wymieniłem olej w skrzyni na motula w maju i jest wszystko OK.
Ale słyszałem od jednego użytkownika mini że jak wymieniłem olej na inny niż w BMW to mi się skrzynia rozpadnie :)
Tak się wieść niesie, że BMW produkuje jakieś dziwne oleje. facepalm

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 22 sty 2014, 11:43
autor: Kuner
BMW nie produkuje olejów. Produkują je producenci olejów i można u nich kupić taki olej zawsze :)

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 23 sty 2014, 09:24
autor: adrianoscyganos
Olej w kompresorze - warto, będzie poprawa a na pewno przedłuży to jego żywotność. Nie każdy potrafi to zrobić (tak miałem w przypadku mesia CLK230K)
Klekotanie na zimnym w Mini - przeglądnij łańcuch rozrządu oraz napinacz. Może on wymagać wymiany. Klekotanie na zimnym to właśnie takie objawy :)
Co więcej wymienić? Filtry, oleje, płyny, płukanka układu chłodzenia, nowy płyn hamulcowy, nabicie klimy. Tyle mu wystarczy.
Wymieniać więcej nie ma sensu, bo szkoda pieniędzy , po prostu :) pozalewaj nowymi płynami, pośmigaj, i nabijaj kilometrów :)

Co do oleju w skrzyni biegów, nie wypowiem się bo nie wymieniam. Chociaż popatrz, jeśli skrzynia biegów np. rozszczelni się i część oleju się wyleje to na spokojnie się go wylewa i zalewa nowym, i skrzynia działa. Więc? Jakiś mit. Faktycznie BMW nie przewiduje wymiany oleju ale każdy mechanik wie że olej nie jest wieczny. Zalej skrzynie dobrym markowym olejem i śmigaj, akurat o skrzynie w miniaczu warto dbać, bo wymiana boli :twisted:
Więcej nic nie pisze bo się nie znam :mrgreen:

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 23 sty 2014, 13:12
autor: pol343
Potwierdzam - klekot na zimnym -> rozrząd. Jeśli tylko na zimnym to wymiana napinacza powinna pomóc (dosyć prosta, od strony serwisowej sprawa) - u mnie jak ręką odjął.
Niestety doświadczenia amerykańskie pokazują, że nie zawsze wymiana napinacza stanowi 100% rozwiązanie - czasami wymiany wymagają ślizgi/szyny.

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 23 sty 2014, 16:55
autor: mainecoon6
U siebie wymieniałem olej w skrzyni przy ~ 120tkm. Raczej żadnych odczuwalnych zmian w oporze wrzucania biegów (może troche na lepsze ale pewnie to psychika :mrgreen: )
W każdym bądź razie lepiej zmienić ten olej bo wiadomo opiłki metalowe od zgrzytów skrzyni(szczególnie że poprzedni właściciel to studenka z belgii), na pewno wydłuży żywotność.

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 25 sty 2014, 14:09
autor: Alfik30
Dzięki za podpowiedzi.

Tak więc wezmę sie za przeglądnięcie rozrządu, a poza tym:
1. Wymiana filtra i oleju silnikowego (Millers)
2. Wymiana oleju kompresora (dedykowany GM)
3. wymiana oleju skrzyni biegów (tutaj nie wiem czy kupić orygyginalny BMW czy Millersa?)
4. Wymiana płynu hamulcowego (znalazłem Millersa o podwyższonej temperaturze wrzenia pow. 300st.C. ale jest wyraźnie napisane że TYLKO w sporcie motorowym - czy to oznacza że podczas normalnej eksploatacji ten płyn będzie się gorzej zachowywał od zwykłego DOT-4???)
5. Płukanie układu chłodzenia
6. Wymiana płynu chłodniczego (Prestone powinien być OK)
7. Filtry kabinowy i powietrza

tyle na raz do wymiany ze względu na przebieg 100 000.
Później przy przeglądach 1 do roku, będzie tylko "olejówka" i filtry.
Nie wiem z jaką częstotliwością powinienem wymieniać płyn chłodniczy i płyn hamulcowy przy przebiegach ok. 6 tys. km rocznie ??? ( w sensie co ile lat)

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 25 sty 2014, 15:05
autor: flapjck1
zly plyn ham. moze doprowadzic do uszkodzenia przewodow gumowych oraz uszczelnien ruchomych elementow hamulcow

poza tym im wyzsza liczba dot tym wieksza sklonnosc do abosorbowania wilgoci, w przecietnym aucie plyn dot4 powinno sie wymieniac raz w roku, dot5.1 i inne wyczynowe nawet czesciej

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 25 sty 2014, 17:07
autor: Kuner
Millers ma płyn o wysokiej temperaturze wrzenia, do motorsportu, a nadal jest to DOT4 :) Śmiało można zalewać, ale jeśli auto słuzy do zwykłej jazdy codziennej, a nie upalania to szkoda kasy :)

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 25 sty 2014, 17:09
autor: pididi
A jak ma być coś lepszego w przyjemnej cenie to ATE TYP 200 lub Superblue :smile:

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

: 25 sty 2014, 18:22
autor: Alfik30
Kuner pisze:Millers ma płyn o wysokiej temperaturze wrzenia, do motorsportu, a nadal jest to DOT4 :) Śmiało można zalewać, ale jeśli auto słuzy do zwykłej jazdy codziennej, a nie upalania to szkoda kasy :)
Przy ogólnej kwocie przeglądu 20 zł na butelce DOT nie robi na mnie szczególnego wrażenia. Chodzi mi bardziej o to czy płyn wyczynowy nie jest "przerostem formy nad treścią" przy normalnej jeździe.
Pytanko jeszcze o olej silnikowy. Czy wybrać millersa CFS 5W30 czy millersa Tridenta 5W30, zaznaczam że chodzi o coopera S. Z jednej strony lepszy CFS ale z drugiej wymiana co 5 - 6 tys km więc może Trident?