Strona 1 z 2

silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 10 lut 2014, 11:54
autor: bocian111
Witam,
Mierzę się właśnie z zakupem Clubmana w dieslu. Niestety opinie o tym peugeotowskim silniku są bardzo różne. Jakie macie doświadczenie ze swoimi dieslami.

Znalazłem na sieci taki wątek:
http://www.autoexpert.pl/technika-i-ser ... PSA,4153,1

Czy ktoś przerabiał ten temat ze swoim silnikiem?

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 10 lut 2014, 15:34
autor: Wollvel
Witam posiadam takowego mini coopper clubman d 2008 rok kupiłem go prosto z niemiec (wrzesień 2012) miał wtedy 94 tyś na dzień dzisiejszy ma 108 tyś, autko daje rade jest to kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, na trasie 4l w mieście 5,5l (małe miasto i normalna jazda).

Aczkolwiek o auto dbam co roczne wymiany filtrów/oleju i na bieżąco to co zużyje się w zawieszeniu (klocki,tarcze,łącznik stabilizatora) tak po za tym jak narazie nie mogę złego słowa powiedzieć.

Jak chcesz się czegoś więcej dowiedzieć pisz chętnie odp

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 10 lut 2014, 20:59
autor: bocian111
a ma może ktoś z forumowiczów taki silniczek z przebiegiem w okolicach 200tys. ??

gadałem dziś ze znajomy mechaniorem od volvo i mówił, że już kilka takich silników przerabiał w C30 i jego doświadczenie jest bardzo negatywne :(

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 10 lut 2014, 22:23
autor: Wollvel
W sumie mam jeszcze citroena berlingo rownież jestem jego 2 właścicielem auto ma silnik ten sam co cooper, 1.6 diesel psa tyle ze 90 km, 180tys nalatane auto jeździ i jeździ wszystko ok, ale różnią sie od siebie osprzętem "mowi sie ze marka marce nie równa" :D

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 10 lut 2014, 22:25
autor: Wollvel
Mowi sie
"Jak dbasz, tak masz" :D

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 11 lut 2014, 10:22
autor: Kocyk
Wollvel pisze:Mowi sie
"Jak dbasz, tak masz" :D
Święta racja. Jak dbasz o auto i silnik, ono odwdzięczy Ci się tym samym. Zadba o Twoją kieszeń. Należy też pamiętać, że silniki wspólnej konstrukcji PSA i BMW w BMW pracują na zupełnie innym osprzęcie niż w Citroenach czy Peugeotach. Osprzęt jest mniej awaryjny co za tym idzie silnik też jest mniej awaryjny :)

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 11 lut 2014, 12:19
autor: Wollvel
Rownież wydaje mi sie ze BMW bedzie miało lepszy osprzęt, ale tak jak pisałem mam citroena i jestem równie zadowolony!

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 11 lut 2014, 13:11
autor: bocian111
A czy któryś z waszych mechaników mierzył się z tymi nieszczelnymi wtryskiwaczami i naprawiał bałagan przez nie powstały? Piszą, że po 2010 rozwiązane ten temat, ma ktoś może z forumowiczów dieselka powyżej 2010roku?

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 11 lut 2014, 14:12
autor: Gibki Staruszek
Wollvel pisze:Rownież wydaje mi sie ze BMW bedzie miało lepszy osprzęt, ale tak jak pisałem mam citroena i jestem równie zadowolony!
jaki osprzęt BMW ma niby lepszy ? w Citroenie pompa jest BOSCHa a to najlepsze pompy na rynku.

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 11 lut 2014, 17:08
autor: Wollvel
"wydaje mi się" to nie twierdzenie :D..... mało ważne, wracając do tematu silniki są i tu i tu ok :)

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 11 lut 2014, 18:40
autor: Gibki Staruszek
1,6 hdi (Dv6) Citroena, to bardzo dobry silnik , bardzo oszczędny choć słaby (mowa o 90 konnym) . Ma zwykłą turbinę Garetta (to samo w Mini) bez ruchomych łopatek . Nie ma koła dwumasowego , filtra cząstek stałych a pompa boscha . Jeśli w takim zestawieniu montowany jest też w Mini to nie ma się czego bać. Z zacieraniem się turbiny i zapychaniem przewodów olejowych jest czasem problem ,ale to z powodu sitka montowanego w przewodach idących do turbo .Ono się z czasem zapycha i brak smarowania. Trzeba je albo czyścić systematycznie albo wywalić całkiem.

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 11 lut 2014, 23:00
autor: Ajo_00
Jako ze robię w regeneracjach turbosprężarek to powiem ci ze z tymi słynnymi 1.6 HDI jest trochę przemiał dużo tego przychodzi do nas. To w jakim opłakanym stanie przychodzą to ręce opadają.
Problemy jak to już przedmówca wspomniał wężyki doprowadzające olej to raz, dwa odma i 3 smok oleju. Największym błędem jest przechodzenie z oleju zalecanego przez producenta na 10W40 (bo tanio) wypłukuje co się da i zatkany smok i odma (pokrywa zaworów, tam jest taka sprężynka na której nagar/syf się osadza)

Ogólnie jest także jak się pojawiają u nas te auta to czyścimy te wężyki, smok nowy, miska w dół, płukanie silnika, i czyszczenie pokrywy zaworów (wszystko w ultradźwiękach) i potem już silniki odżywają.

Ale ogólnie zasada jak dbasz to nie ma problemy na czas olej podstawa.

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 11 lut 2014, 23:47
autor: Wollvel
Czy olej castrol full syntetyk 5w30 to dobry wybór?

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 12 lut 2014, 10:20
autor: Kocyk
Nie wiem jak w nowszych, ale w R50 Castrol to nie był najlepszy wybór mimo zaleceń producenta..

Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008

: 12 lut 2014, 11:48
autor: bocian111
mam właśnie na oku Clubmana z tym silnikiem no i ma przebieg ok. 200tys.
zastanawiam się czy po zakupie takiego egzemplarza od razu zrobić cały serwis jak pisze kolega wyżej?

ile taka usługa u was kosztuje przy okazji?