Pytanie

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Barluk

Pytanie

Post autor: Barluk »

Witam ,
Zastanawiam sie nad kupnem Mini Cooper S ( 2003-2004) na co szczegolnie warto zwrocic uwage przy zakupie ?
Awatar użytkownika
iad
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 151
Rejestracja: 25 maja 2012, 13:18
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pytanie

Post autor: iad »

Należy zacząć od przeszukania forum bo takich pytań było tysiące.
Awatar użytkownika
satyr88
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 265
Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Pytanie

Post autor: satyr88 »

ja jak kupowałem mojego coopera s to standardowo sprawdziłem spasowanie elementów, szyby, lakier, sprawdziłem wszystkie elementy elektryczne, przełączniki itp. nasłuchałem i obejrzałem silnik szukając wycieków, nasłuchałem zawieszenie, szukałem śladów napraw typu spawy, szpachla, nieoryginalne śruby itp , obejrzałem książkę serwisową , faktury i dokumenty, numery vin, warto porównać kilka egzemplarzy przed zakupem. przy zaniżonych przebiegach zwróć uwagę na stan tapicerki, wytarcia kierownicy i sprawdź wpisy przebiegu na fakturach, karteczce zmiany oleju itp

mi się trafił dobry egzemplarz, ale pare dni przed jego zakupem oglądałem też inny w komisie.. wszystkie tarcze hamulcowe miał przegnite, z głębokimi wżerami i pokruszoną rdzą - co świadczyło o tym, że stał dość długo, przedni zderzak był źle spasowany, kierownica, fotele wytarte maksymalnie itp

dla spokoju najlepiej podjechać na stację diagnostyczną i pozwolić prześwietlić auto specjalistom. powodzenia :)!
Awatar użytkownika
Kocyk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie

Post autor: Kocyk »

satyr88 pisze:ja jak kupowałem mojego coopera s to standardowo sprawdziłem spasowanie elementów, szyby, lakier, sprawdziłem wszystkie elementy elektryczne, przełączniki itp. nasłuchałem i obejrzałem silnik szukając wycieków, nasłuchałem zawieszenie, szukałem śladów napraw typu spawy, szpachla, nieoryginalne śruby itp , obejrzałem książkę serwisową , faktury i dokumenty, numery vin, warto porównać kilka egzemplarzy przed zakupem. przy zaniżonych przebiegach zwróć uwagę na stan tapicerki, wytarcia kierownicy i sprawdź wpisy przebiegu na fakturach, karteczce zmiany oleju itp

mi się trafił dobry egzemplarz, ale pare dni przed jego zakupem oglądałem też inny w komisie.. wszystkie tarcze hamulcowe miał przegnite, z głębokimi wżerami i pokruszoną rdzą - co świadczyło o tym, że stał dość długo, przedni zderzak był źle spasowany, kierownica, fotele wytarte maksymalnie itp

dla spokoju najlepiej podjechać na stację diagnostyczną i pozwolić prześwietlić auto specjalistom. powodzenia :)!
W zasadzie zakup dobrego egzemplarza MINI, nie ważne czy One, Cooper, czy Cooper S to temat na tyle złożony, że ciężko byłoby to opisać w jednym poście.
Tak jak kolega wyżej napisał - warto zarwać nockę i poczytać forum. Zapoznać się ogólną charakterystyką, czym różnią się od siebie różne wersje. Temat był poruszany bardzo często i nie ma co rozpisywać się ponownie.

Powiem jedno - z Cooperem S trzeba uważać, bo większość egzemplarzy na rynku wtórnym jest strasznie skatowanych! Nie oszukujmy się, ale ktoś kto kupuję S'kę nie robi tego, żeby jeździć zgodnie z przepisami :)
Awatar użytkownika
satyr88
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 265
Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Pytanie

Post autor: satyr88 »

Dokładnie, warto poczytać forum zapoznać się trochę z tematem. Ja przez 1,5 roku śledziłem to forum czytając najróżniejsze tematy zanim podjąłem się zakupu auta. Przeglądałem prawie codziennie oferty sprzedaży, dzięki czemu miałem rozeznanie rynku
WW

Re: Pytanie

Post autor: WW »

Kocyk pisze: Powiem jedno - z Cooperem S trzeba uważać, bo większość egzemplarzy na rynku wtórnym jest strasznie skatowanych! Nie oszukujmy się, ale ktoś kto kupuję S'kę nie robi tego, żeby jeździć zgodnie z przepisami :)
Kocyk czy to generalizowanie to wyraz goryczy, że nie masz S-ki?

Jaki związek ma przestrzeganie przepisów do utrzymania i dbania o samochód? Z tego co czytam na forum i własnego doświadczenia to właściciele S-ek zmieniaja olej i inne materiały eksploatacyjne zdecydowanie częściej niż zaleca producent... stan naszych dróg jest taki sam dla wszystkich, a idiota potrafi zakatować każde auto.
nzone

Re: Pytanie

Post autor: nzone »

Kocyk pisze: a idiota potrafi zakatować każde auto.
święta racja ...
nzone

Re: Pytanie

Post autor: nzone »

ech ten brak edytowania postów ... oczywiście cytat treści WW
Awatar użytkownika
t_scarf
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 202
Rejestracja: 26 lip 2012, 12:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Pytanie

Post autor: t_scarf »

Zgadzam się, ale mimo wszystko rozbieżność cenowa S-ek jest tak ogromna, że powinno to dać do myślenia... Samochód kusi mocą i wyglądem, ale te najtańsze sprowadzane to po prostu złom bez wyjątku - kto oglądnął kilka takich ten potwierdzi.
Awatar użytkownika
Kocyk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie

Post autor: Kocyk »

WW pisze: Kocyk czy to generalizowanie to wyraz goryczy, że nie masz S-ki?

Jaki związek ma przestrzeganie przepisów do utrzymania i dbania o samochód? Z tego co czytam na forum i własnego doświadczenia to właściciele S-ek zmieniaja olej i inne materiały eksploatacyjne zdecydowanie częściej niż zaleca producent... stan naszych dróg jest taki sam dla wszystkich, a idiota potrafi zakatować każde auto.
WW, to fakt, w wielu momentach bardzo żałuję, że nie posiadam S'ki :)

Nie zmienia to faktu, że coraz trudniej będzie kupić zadbane R53... nie z uwagi na to, że ktoś nie zmieniał oleju jak trzeba, lecz powtórzę się - nie kupujesz S'ki żeby jeździć jak dziadek. A wyczynowe użytkowanie niszczy.
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 428
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pytanie

Post autor: lookee94 »

t_scarf pisze:Zgadzam się, ale mimo wszystko rozbieżność cenowa S-ek jest tak ogromna, że powinno to dać do myślenia... Samochód kusi mocą i wyglądem, ale te najtańsze sprowadzane to po prostu złom bez wyjątku - kto oglądnął kilka takich ten potwierdzi.
Myslę, że to się tyczy nie tylko S-ek...
ODPOWIEDZ