Układ wydechowy - prośba o pomoc w wyborze.
: 21 mar 2014, 17:15
Cześć!
Przychodzi powoli czas na zabranie się za wydech i standardowo pojawiło się kilka pytań. Zanim zacznę przedstawię specyfikację autka: silnik 1.3, gaźnik HIF38 z planowaną zmianą na HIF44 za jakiś czas. NIE planuję też jakiegoś dłubania w głowicy etc. w przyszłości.
A więc tak, mój wybór padł wstępnie na wydech + kolektor i tutaj prośba o poradę.
Kolektor wybrałem taki ponieważ ma on miejsce na wkręcenie - nazwijmy to amatorsko - "metalowej rurki", która kończy się przy bloku silnika w okolicach cewki/świec. Nie zauważyłem tego w innych kolektorach i chciałbym się dowiedzieć do czego to służy?
Kolejną sprawą jest temat katalizatora. Jak widzicie w przedstawionym przeze mnie zestawie postanowiłem się go pozbyć. Nie jestem fanem wielkich tuningu (choć szczerze podziwiam prace niektórych forumowiczów), mimo wszystko chciałbym zyskać może nie nie wiadomo ile KM, ale jakoś usprawnić wydech aby silnikowi oddychało się możliwie "lekko". Tutaj pojawia się pytanie jaki będzie to (usunięcie kata.) miało wpływ na całość i jak ma się sprawa przeglądów. Pytam bo jest też bliźniacza wersja takiego setup'u z katalizatorem i jeśli ma to przynieść więcej zamieszania niż pożytku to może po prostu zostawić ten katalizator na miejscu.
I ostatnie pytanie chyba najłatwiejsze, czy przedstawiony przeze mnie zestaw jest typem "plug&play"? Jako, że wiele rzeczy staram się robić sam nie chciałbym nic docinać/kombinować.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi. Wszelkie sugestie odnośnie innych wydechów oczywiście są mile widziane!
Jasiu
Przychodzi powoli czas na zabranie się za wydech i standardowo pojawiło się kilka pytań. Zanim zacznę przedstawię specyfikację autka: silnik 1.3, gaźnik HIF38 z planowaną zmianą na HIF44 za jakiś czas. NIE planuję też jakiegoś dłubania w głowicy etc. w przyszłości.
A więc tak, mój wybór padł wstępnie na wydech + kolektor i tutaj prośba o poradę.
Kolektor wybrałem taki ponieważ ma on miejsce na wkręcenie - nazwijmy to amatorsko - "metalowej rurki", która kończy się przy bloku silnika w okolicach cewki/świec. Nie zauważyłem tego w innych kolektorach i chciałbym się dowiedzieć do czego to służy?
Kolejną sprawą jest temat katalizatora. Jak widzicie w przedstawionym przeze mnie zestawie postanowiłem się go pozbyć. Nie jestem fanem wielkich tuningu (choć szczerze podziwiam prace niektórych forumowiczów), mimo wszystko chciałbym zyskać może nie nie wiadomo ile KM, ale jakoś usprawnić wydech aby silnikowi oddychało się możliwie "lekko". Tutaj pojawia się pytanie jaki będzie to (usunięcie kata.) miało wpływ na całość i jak ma się sprawa przeglądów. Pytam bo jest też bliźniacza wersja takiego setup'u z katalizatorem i jeśli ma to przynieść więcej zamieszania niż pożytku to może po prostu zostawić ten katalizator na miejscu.
I ostatnie pytanie chyba najłatwiejsze, czy przedstawiony przeze mnie zestaw jest typem "plug&play"? Jako, że wiele rzeczy staram się robić sam nie chciałbym nic docinać/kombinować.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi. Wszelkie sugestie odnośnie innych wydechów oczywiście są mile widziane!
Jasiu