Pomoc z ustawieniem zapłonu
Moderator: flapjck1
Pomoc z ustawieniem zapłonu
Witam,
Kupiłem nie dawno mini z 83roku i przystąpiłem do demontażu wszystkich części i czyszczenia i pora na składanie wszystkiego do kupy:) Proszę o pomoc w ustawieniu zapłonu, postępowałem zgodnie z instrukcjami na forum ale czy palec ma być skierowany w dół czy w górę gdy mam ustawione na kole punkt 0 i czy można ustawić zapłon "na żarówkę" i jak to zrobić w tym przypadku.
Kupiłem nie dawno mini z 83roku i przystąpiłem do demontażu wszystkich części i czyszczenia i pora na składanie wszystkiego do kupy:) Proszę o pomoc w ustawieniu zapłonu, postępowałem zgodnie z instrukcjami na forum ale czy palec ma być skierowany w dół czy w górę gdy mam ustawione na kole punkt 0 i czy można ustawić zapłon "na żarówkę" i jak to zrobić w tym przypadku.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
Najpierw musisz sprawdzić na którym cylindrze masz sprężanie ( 1 czy 4 ) a potem ustawiasz palec w stosunku do kopułki i kabli. Kontrolką zrobisz jak masz stykowy aparat a jak elektronik to dajesz świecę w kabel, stykasz z masą i widzisz kiedy przeskoczy iskra.
Do prawidłowego ustawienia potrzebna jest lampa stroboskopowa.
Do prawidłowego ustawienia potrzebna jest lampa stroboskopowa.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
Dzięki za odpowiedz.
A jak sprawdzić sprężanie?
A jak sprawdzić sprężanie?
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
Wykręć świece np. na 1cylindrze wrzuć czwarty bieg, przytkaj palcem otwór po świecy i przepchnij miniaka, jak będziesz mial syczenie to zobacz na znaki na kole pasowym i dojedz do górnego martwego punktu
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
Ok jutro po pracy odrazu sie za to zabiore:) Własnie odczytałem że mam silnik 998A+ czy w tym przypadku sprężanie jest na cylindrze 1 (od strony chłodnicy)?
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
W każdym silniku Mini 1 cylinder jest od strony chłodnicy.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
a w mpi?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
Jest z przodu chłodnica "upierdliwcu"
Ale nie ma problemu z aparatem bo go nie ma.
Ale nie ma problemu z aparatem bo go nie ma.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
ok to teraz czy palec powinien być skierowany do dołu czy do góry (oczywiście wtedy gdy cylinder 1 jest w najwyższym punkcie )
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
na to nie patrz, zacznij po prostu od tego czopa na kopułce liczyc cylindrydaniel_bryla pisze:ok to teraz czy palec powinien być skierowany do dołu czy do góry (oczywiście wtedy gdy cylinder 1 jest w najwyższym punkcie )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
chyba coś źle robię bo gdy mam ustawiony na kole zamachowym naj wyższy punkt w cylindrze 1 i kręcę aparatem i gdy żarówka zapala się to znajduje się tak jak by między kablami nie jestem w stanie określić od którego kabla zacząć liczyć. Czy przerwa na przerywaczu ma tu jakiś związek? Z góry przepraszam za idjotyczne tłumaczenie problemu
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
Palec kręci się w lewo i pierwszy styk (kabel) od góry palca masz mieć zapłon na pierwszym a potem kolejno następne cylindry ustawiasz kablami.
Przerwa na przerywaczu 0,45 i ma wpływ na przyspieszenie i opóźnienie zapłonu.
Przerwa na przerywaczu 0,45 i ma wpływ na przyspieszenie i opóźnienie zapłonu.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
Podstawowe pytanie
Czy wyjmowałeś z silnika wałek napędu aparatu zapłonowego zazębiony z wałkiem rozrządu ?
Jeżeli tak to przede wszystkim należy zacząć od prawidłowego jego ustawienia.
Jeżeli nie, to dobrze i możesz działać dalej. (Pod warunkiem, że ktoś wcześniej nie zmienił prawidłowego położenia tego wałka)
Palca rozdzielacza nie da się inaczej ustawić jak jest, bo po pierwsze płetwa napędu aparatu ustawiona jest mimośrodowo i pasuje tylko w jednej pozycji, a po drugie palec wchodzi w wycięcie na wałku też tylko w jednej pozycji.
Obracać możesz tylko całym aparatem i w ten sposób zmieniać położenie kopułki względem palca a nie odwrotnie.
Po raz n-ty zwracam uwagę na to, że wałek aparatu obraca się w lewo i załączam poglądową ilustrację prawidłowej pozycji aparatu i podłączenia kabli wysokiego napięcia do świec.
Czy wyjmowałeś z silnika wałek napędu aparatu zapłonowego zazębiony z wałkiem rozrządu ?
Jeżeli tak to przede wszystkim należy zacząć od prawidłowego jego ustawienia.
Jeżeli nie, to dobrze i możesz działać dalej. (Pod warunkiem, że ktoś wcześniej nie zmienił prawidłowego położenia tego wałka)
Palca rozdzielacza nie da się inaczej ustawić jak jest, bo po pierwsze płetwa napędu aparatu ustawiona jest mimośrodowo i pasuje tylko w jednej pozycji, a po drugie palec wchodzi w wycięcie na wałku też tylko w jednej pozycji.
Obracać możesz tylko całym aparatem i w ten sposób zmieniać położenie kopułki względem palca a nie odwrotnie.
Po raz n-ty zwracam uwagę na to, że wałek aparatu obraca się w lewo i załączam poglądową ilustrację prawidłowej pozycji aparatu i podłączenia kabli wysokiego napięcia do świec.
- Załączniki
-
- ignition400.jpg (27.02 KiB) Przejrzano 1505 razy
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
wyciągałem cały aparat i wałek z silnika (wypadł mi przy przesuwaniu silnika) w jaki sposób mam sprawdzić czy odpowiednio to zmontowałem?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 232
- Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Nysa//Wrocław
Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu
To powinno pomóc
- Załączniki
-
- 2.
- bez nazwy 2.jpeg (34.47 KiB) Przejrzano 1448 razy
-
- 1.
- bez nazwy.jpeg (39.23 KiB) Przejrzano 1448 razy
Back on the road...