IACV - Silniczek krokowy MPI
Moderator: flapjck1
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
IACV - Silniczek krokowy MPI
Hej,
mam pytanie związane z IACV czyli potocznie silniczkiem krokowym do MPI. Powiedzcie, czy macie jakieś doświadczenia z silniczkami z rovera? Na allegro jest kilka sztuk np. od rovera 25. Element ten ma podobnie jak w mini nadrukowany numer SB008. Pod tym numerem nadrukowany jest numer 2888. Jest na allegro kilka sztuk tego silniczka (z wyglądu jest identyczny), pierwszy numer się zgadza ale drugi jest inny. Podejdzie to do MPI? Jest sens próbować?
Drugie pytanie dotyczy normalnego wyglądu tego silniczka jak jest wymontowany - czy trzpień który blokuje albo otwiera przepływ powietrza powinien mieć jakiś luz?
Przy okazji trzecie pytanie - jak montowany jest w MPI po stronie kolektora przewód podciśnienia idący od serwa? Na minispares taki przewód jest montowany na śrubę z dyszą tak jak tutaj:
http://www.minispares.com/product/Class ... 0catalogue
W moim kolektorze wciśnięta jest z użyciem takiej czerwonej przelotki - nie ma żadnej śruby, po prostu montowane na wcisk. Jak to powinno być montowane?
Jest sens mocować przepustnicę do kolektora na silikon żeby nie szło lewe powietrze?
mam pytanie związane z IACV czyli potocznie silniczkiem krokowym do MPI. Powiedzcie, czy macie jakieś doświadczenia z silniczkami z rovera? Na allegro jest kilka sztuk np. od rovera 25. Element ten ma podobnie jak w mini nadrukowany numer SB008. Pod tym numerem nadrukowany jest numer 2888. Jest na allegro kilka sztuk tego silniczka (z wyglądu jest identyczny), pierwszy numer się zgadza ale drugi jest inny. Podejdzie to do MPI? Jest sens próbować?
Drugie pytanie dotyczy normalnego wyglądu tego silniczka jak jest wymontowany - czy trzpień który blokuje albo otwiera przepływ powietrza powinien mieć jakiś luz?
Przy okazji trzecie pytanie - jak montowany jest w MPI po stronie kolektora przewód podciśnienia idący od serwa? Na minispares taki przewód jest montowany na śrubę z dyszą tak jak tutaj:
http://www.minispares.com/product/Class ... 0catalogue
W moim kolektorze wciśnięta jest z użyciem takiej czerwonej przelotki - nie ma żadnej śruby, po prostu montowane na wcisk. Jak to powinno być montowane?
Jest sens mocować przepustnicę do kolektora na silikon żeby nie szło lewe powietrze?
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: IACV - Silniczek krokowy MPI
Nikt nic nie wie?
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: IACV - Silniczek krokowy MPI
pewnie to Ty nam na wszystko odpowiesz ...
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: IACV - Silniczek krokowy MPI
akurat klient dzwonił z podobnym tematem:
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-sbz ... 09417.html
biorąc pod uwagę że zakres jest od 1,1 do 1,8l to myślę, że będzie pasował. sprawdź liczbę pinów, jeśli się zgadza to za tę parę zł co na allegro stoją to bym zaryzykował
sprawdzisz i nam powiesz
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-sbz ... 09417.html
biorąc pod uwagę że zakres jest od 1,1 do 1,8l to myślę, że będzie pasował. sprawdź liczbę pinów, jeśli się zgadza to za tę parę zł co na allegro stoją to bym zaryzykował
sprawdzisz i nam powiesz
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: IACV - Silniczek krokowy MPI
Widzę, że podjąłem się w ramach forum nierównej walki o wyjaśnienie wszystkich bolączek MPI ale uparty jestem także bede walczył
Sadam, ten na bank nie bedzie pasował bo ten w mini ma wejście wtyczki wpinane od góry a nie od przodu, a do tego dolne kolanko doprowadzające powietrze jest załamane pod kątem 90 stopni
pojadę w przyszłym tygodniu do łódzkiego Japancar i będę grzebał w stertach śmieci. Pytanie tylko czy ten mój silniczek jest zepsuty, a ni chuja nie wiem jak to sprawdzić.
Sadam, ten na bank nie bedzie pasował bo ten w mini ma wejście wtyczki wpinane od góry a nie od przodu, a do tego dolne kolanko doprowadzające powietrze jest załamane pod kątem 90 stopni
pojadę w przyszłym tygodniu do łódzkiego Japancar i będę grzebał w stertach śmieci. Pytanie tylko czy ten mój silniczek jest zepsuty, a ni chuja nie wiem jak to sprawdzić.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: IACV - Silniczek krokowy MPI
krokowiec slychac
poza tym sterowniki roverowe MEMSy robia adaptacje w takowym, można ja wymusić sztucznie: wlaczasz zapłon, naciskasz gaz 5x do oporu ( wymagany sprawny i podpięty potencjometr przepustnicy ), wylaczasz zapłon, wtedy powinna być slyszalna praca - bzyczenie/szum, po odpaleniu silnika jest już skalibrowany
krokowiec odpowiada za regulacje obrotow biegu jalowego, podbicie obrotow na zimnym silniku, przy wlaczonym dużym poborze pradu i przy wlaczonej klimie ( w miniaku raczej to odpada )
wiec jeżeli masz kłopoty z obrotami to owszem może teo być krokowiec, jeżeli nie, to nie radze grzebać, można zepsuc przy demontażu
w mpi jest taki http://allegro.pl/rover-100-200-400-sil ... 16483.html
poza tym sterowniki roverowe MEMSy robia adaptacje w takowym, można ja wymusić sztucznie: wlaczasz zapłon, naciskasz gaz 5x do oporu ( wymagany sprawny i podpięty potencjometr przepustnicy ), wylaczasz zapłon, wtedy powinna być slyszalna praca - bzyczenie/szum, po odpaleniu silnika jest już skalibrowany
krokowiec odpowiada za regulacje obrotow biegu jalowego, podbicie obrotow na zimnym silniku, przy wlaczonym dużym poborze pradu i przy wlaczonej klimie ( w miniaku raczej to odpada )
wiec jeżeli masz kłopoty z obrotami to owszem może teo być krokowiec, jeżeli nie, to nie radze grzebać, można zepsuc przy demontażu
w mpi jest taki http://allegro.pl/rover-100-200-400-sil ... 16483.html
Ostatnio zmieniony 09 maja 2014, 15:55 przez flapjck1, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: IACV - Silniczek krokowy MPI
No i mam winowajcę samoczynnego wchodzenia obrotów na 2000. Coś jest nie tak z połączeniem czujnika położenia przepustnicy (potencjometru). Jeszcze nie wiem czy wtyczka walnięta czy sam czujnik ale w końcu jest trop!
Jak sprawdzić poprawność działania takiego potencjometru?
Jak sprawdzić poprawność działania takiego potencjometru?
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: IACV - Silniczek krokowy MPI
Przy okazji jakby ktoś szukał:
https://www.roverki.eu/techniczne-faq/6 ... owego.html
silniczek taki sam jak w MPI
https://www.roverki.eu/techniczne-faq/6 ... owego.html
silniczek taki sam jak w MPI
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: IACV - Silniczek krokowy MPI
nie mając odpowiedniego sprzętu mozna próbować multimetrem. Napięcie powinno być pomiędzy 0,5 a 5V w zależności od położenia przepustnicy, między 0,5 a 0,6V przy zamkniętej
pomiędzy którymi kablami się mierzy to nie pamiętam, ale są 3 więc nie trzeba wielu podejść by trafić
pomiędzy którymi kablami się mierzy to nie pamiętam, ale są 3 więc nie trzeba wielu podejść by trafić
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas