IACV - Silniczek krokowy MPI

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: Bochen »

Hej,

mam pytanie związane z IACV czyli potocznie silniczkiem krokowym do MPI. Powiedzcie, czy macie jakieś doświadczenia z silniczkami z rovera? Na allegro jest kilka sztuk np. od rovera 25. Element ten ma podobnie jak w mini nadrukowany numer SB008. Pod tym numerem nadrukowany jest numer 2888. Jest na allegro kilka sztuk tego silniczka (z wyglądu jest identyczny), pierwszy numer się zgadza ale drugi jest inny. Podejdzie to do MPI? Jest sens próbować?

Drugie pytanie dotyczy normalnego wyglądu tego silniczka jak jest wymontowany - czy trzpień który blokuje albo otwiera przepływ powietrza powinien mieć jakiś luz?

Przy okazji trzecie pytanie - jak montowany jest w MPI po stronie kolektora przewód podciśnienia idący od serwa? Na minispares taki przewód jest montowany na śrubę z dyszą tak jak tutaj:

http://www.minispares.com/product/Class ... 0catalogue

W moim kolektorze wciśnięta jest z użyciem takiej czerwonej przelotki - nie ma żadnej śruby, po prostu montowane na wcisk. Jak to powinno być montowane?

Jest sens mocować przepustnicę do kolektora na silikon żeby nie szło lewe powietrze?
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: Bochen »

Nikt nic nie wie? :cry:
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: Gibki Staruszek »

pewnie to Ty nam na wszystko odpowiesz ... :grin:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: Sadam »

akurat klient dzwonił z podobnym tematem:

http://allegro.pl/silniczek-krokowy-sbz ... 09417.html

biorąc pod uwagę że zakres jest od 1,1 do 1,8l to myślę, że będzie pasował. sprawdź liczbę pinów, jeśli się zgadza to za tę parę zł co na allegro stoją to bym zaryzykował

sprawdzisz i nam powiesz :D
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: Bochen »

Widzę, że podjąłem się w ramach forum nierównej walki o wyjaśnienie wszystkich bolączek MPI :D ale uparty jestem także bede walczył

Sadam, ten na bank nie bedzie pasował bo ten w mini ma wejście wtyczki wpinane od góry a nie od przodu, a do tego dolne kolanko doprowadzające powietrze jest załamane pod kątem 90 stopni ;)

pojadę w przyszłym tygodniu do łódzkiego Japancar i będę grzebał w stertach śmieci. Pytanie tylko czy ten mój silniczek jest zepsuty, a ni chuja nie wiem jak to sprawdzić.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: flapjck1 »

krokowiec slychac
poza tym sterowniki roverowe MEMSy robia adaptacje w takowym, można ja wymusić sztucznie: wlaczasz zapłon, naciskasz gaz 5x do oporu ( wymagany sprawny i podpięty potencjometr przepustnicy ), wylaczasz zapłon, wtedy powinna być slyszalna praca - bzyczenie/szum, po odpaleniu silnika jest już skalibrowany

krokowiec odpowiada za regulacje obrotow biegu jalowego, podbicie obrotow na zimnym silniku, przy wlaczonym dużym poborze pradu i przy wlaczonej klimie ( w miniaku raczej to odpada ;) )

wiec jeżeli masz kłopoty z obrotami to owszem może teo być krokowiec, jeżeli nie, to nie radze grzebać, można zepsuc przy demontażu

w mpi jest taki http://allegro.pl/rover-100-200-400-sil ... 16483.html
Ostatnio zmieniony 09 maja 2014, 15:55 przez flapjck1, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: Bochen »

No i mam winowajcę samoczynnego wchodzenia obrotów na 2000. Coś jest nie tak z połączeniem czujnika położenia przepustnicy (potencjometru). Jeszcze nie wiem czy wtyczka walnięta czy sam czujnik ale w końcu jest trop!

Jak sprawdzić poprawność działania takiego potencjometru?
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: Bochen »

Przy okazji jakby ktoś szukał:

https://www.roverki.eu/techniczne-faq/6 ... owego.html

silniczek taki sam jak w MPI
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

Post autor: Sadam »

nie mając odpowiedniego sprzętu mozna próbować multimetrem. Napięcie powinno być pomiędzy 0,5 a 5V w zależności od położenia przepustnicy, między 0,5 a 0,6V przy zamkniętej

pomiędzy którymi kablami się mierzy to nie pamiętam, ale są 3 więc nie trzeba wielu podejść by trafić
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ