Arafat pisze:..."Luz po-osiowy" chodzi o korektę podkładkami by koła były w lini?
Nie. Chodzi o luz poosiowy samego wałka rozrządu. Luz ten ustalony jest podkładką przykręconą do płyty rozrządu trzema śrubami. To o czym piszesz to ustawienie kół w jednej płaszczyźnie, i to regulowane jest podkładkami na wale korbowym.
Pokrywa zaworów, wybierak (komplety zestaw) nie będzie problemu, przestudiowałem już sporo:)
Przeguby wewnętrzne jak tylko oddziele od silnika (półosie wyciągnięte) to simeringi wymienię, ale z tego co widziałem były suche. Uszczelki pod śrubę oleju, czujnik ciśnienia oleju tez profilaktycznie wymienię. Półksiężycy nie będę ruszał (przy kapitalnym remoncie)
Suchych a więc prawdopodobnie jeszcze dobrych simeringów przegubów wewnętrznych nie ruszaj. Skoro tak jest to nie wyciągaj również opraw kielichów przegubów. Wydłubywanie dobrych simeringów i wciskanie ich w pokrywy zamontowane na obudowie FD może sie skończyć tym że stare "nie lały" a nowe "będą" gdy wbijesz je krzywo albo uszkodzisz.
Sprzęgło grubsza robota ale wiem co sprawi trudność, - czy pod sprzęgłem na wałku stożkowym jest uszczelniacz?
Simering tylny wału osadzony jest w obudowie koła zamachowego. Zobaczysz go po zdemontowaniu kompletnego zespołu docisk z piastą/ koło zamachowe/ tarcza. Na tulei napędowej sprzęgła osadzony jest jeszcze płaski pierścień z tworzywa osłaniający ten simering. Gdy będzie tam sucho, zostaw tak jak jest.
Chce podratować trochę ten silnik no ale jeżeli nie pomoże to będzie generalka ale to pewnie Marku się odezewę
Odezwać się możesz ale najbliższe możliwe terminy to prawdopodobnie połowa przyszłego roku
Dbaj o skrzynię biegów. Gdy coś zaczyna zgrzytać szybko reaguj. Odpowietrzenie układu hydraulicznego sprzęgła trwa 5 minut i Naprawa pompki czy siłownika też nie jest droga. Części do skrzyń są bardzo drogie i naprawa może być droższa od naprawy samego silnika. Nie pisał bym o tym gdyby nie fakt, że w kilku ostatnio remontowanych zespołach głównym problemem były właśnie skrzynie ( koło 1, koło 2, kpl piasta synchro 1/2 ). W używanych (tanich) skrzyniach z demontażu popsute jest to samo.
Pozdrawiam