Strona 1 z 1

Wymiana sprzęgła, koło zamachowe i pierścienie

: 12 cze 2014, 11:43
autor: kalaharri
Hejka,
W moim Mini One D R50 (r. 2004) mam ten problem, który był już opisywany wielokrotnie na forum: stukanie, po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Wywnioskowałam, że trzeba wymienić łożysko.

Z czystej ciekawości wysłałam zapytanie do autoryzowanego serwisu i od razu powiedzieli, że przy wymianie sprzęgła (cały zestaw: tarcza, docisk, łożysko), należałoby sprawdzić koło zamachowe oraz pierścienie uszczelniające półosi i wału korbowego..........................

Wycena kosmiczna. Ale czy jest w tym chociaż trochę prawdy, że należałoby to sprawdzić?

Pozdrawiam, Kalaharri

Re: Wymiana sprzęgła, koło zamachowe i pierścienie

: 12 cze 2014, 14:15
autor: flapjck1
praktyka warsztatowa mowi ze skoro masz skrzynie zdjeta to wymien te uszczelniacze, dodatkowe 250-300 przy samej robociźnie za około 1500 czy 2000 ( nie wiem ile sobie policzyli ) to żaden koszt

Re: Wymiana sprzęgła, koło zamachowe i pierścienie

: 12 cze 2014, 18:58
autor: Ajo_00
Uszczelniacz wału watro wymienić jak już się sprzęgło ma na wierzchu bo ja tego za pieszym razem nie zrobiłem i uszczelniacz zaczął lać po roku. Dodatkowo widzę tematy pojawiające się na forum z takim samym problemem co u mnie - klekoczące łożysko przy puszczonym sprzęgle. Sprzęgło LUK-a i po 2 latach już się łożysko wysypuje albo mechanik coś na grzebał przy wymianie uszczelniacza ze szybciej się rozleciało.