Strona 1 z 1

[R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

: 27 wrz 2014, 02:10
autor: dawid
Cześć,
Kiedy odpalam auto na zimnym silniku, trochę drży i wyskakuje błąd. Gdy po przejechaniu 1-2km nagrzeje się, gaszę i odpalam i można śmiało jechać dalej tysiące kilometrów.
Kiedyś diagnozowaliśmy tu to na forum i cel był trafny - pompa wysokiego ciśnienia.

Podpinałem auto do kompa, oto co wyszło:
Kody Usterek / Silnik / DME MEV172 OBD
Kody Usterek: 11265 /(org kod usterki 2C01)
System wysokiego ciśnienia paliwa.

Dalej jest rozpoznanie systemu typu możliwe skutki (diagnoza ogólna - jak trzeba to zacytuję).

Moje pytanie brzmi następująco - czy można to jakoś doprecyzować? Czy nawalił jakiś fragment pompy, sterownik czy coś tam? Czy w grę wchodzi wymiana całej pompy wysokiego ciśnienia paliwa?
Ona w ogóle jest rozbieralna?
Mam dostęp do nowej pompy za niewielkie pieniądze, z tym, że nie chcę aby stanęło na fakcie, że pompe sięwymieni a problem będzie dalej (bo np może być zapchany filtr paliwa - taką luźną myśl wyzionął mechanik).

Będę wdzięczny za pomoc w objęciu strategii :)
Dawid

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

: 29 wrz 2014, 02:43
autor: dawid
:mrgreen:

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

: 29 wrz 2014, 19:52
autor: wieśniak
dawid pisze:Cześć,
Kiedy odpalam auto na zimnym silniku, trochę drży i wyskakuje błąd. Gdy po przejechaniu 1-2km nagrzeje się, gaszę i odpalam i można śmiało jechać dalej tysiące kilometrów.
Kiedyś diagnozowaliśmy tu to na forum i cel był trafny - pompa wysokiego ciśnienia.

Podpinałem auto do kompa, oto co wyszło:
Kody Usterek / Silnik / DME MEV172 OBD
Kody Usterek: 11265 /(org kod usterki 2C01)
System wysokiego ciśnienia paliwa.

Dalej jest rozpoznanie systemu typu możliwe skutki (diagnoza ogólna - jak trzeba to zacytuję).

Moje pytanie brzmi następująco - czy można to jakoś doprecyzować? Czy nawalił jakiś fragment pompy, sterownik czy coś tam? Czy w grę wchodzi wymiana całej pompy wysokiego ciśnienia paliwa?
Ona w ogóle jest rozbieralna?
Mam dostęp do nowej pompy za niewielkie pieniądze, z tym, że nie chcę aby stanęło na fakcie, że pompe sięwymieni a problem będzie dalej (bo np może być zapchany filtr paliwa - taką luźną myśl wyzionął mechanik).

Będę wdzięczny za pomoc w objęciu strategii :)
Dawid
Moja pompa była wymieniana jeszcze na gwarancji. Pamiętam, że razem pompą zostały wymienione przewody i świece zapłonowe. Ponoć tak nakazuje procedura producenta.

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

: 30 wrz 2014, 01:56
autor: dawid
Czyli miałeś taki sam problem? W sensie, że drżał zimno+błąd dopóki się nie rozgrzał?

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

: 30 wrz 2014, 10:33
autor: wieśniak
dawid pisze:Czyli miałeś taki sam problem? W sensie, że drżał zimno+błąd dopóki się nie rozgrzał?
Z tego co pamiętam to przy pierwszym uruchomieniu silnik pracował nierównomiernie i po chwili wyskakiwał komunikat: pełna moc niedostępna, możesz kontynuować jazdę itd. Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie likwidowało ten problem do następnego zimnego startu. Od wymiany pompy (już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów) problem nie powrócił.

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

: 30 wrz 2014, 12:35
autor: dawid
Wygląda na to samo więc zaopatruje się w nową pompę :)
Jaja z tymi MINIakami, jak nie pompy wspomagania w starszych wersjach to pompy paliwowe w nowszych :razz:

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

: 12 gru 2019, 17:36
autor: q.dance
Witam!

Jestem tu nowy, dlatego witam wszystkich forumowiczów!
Jestem zmuszony odgrzebać temat ponieważ pompy w mini to jedna z najczęstszych usterek.
Tym razem mi również przydarzyła się ta usterka.

Samochód:
Mini Countryman S R60 2011r. - 135 kW

Objawy:
Auto włącza "check engine", kręci się tylko do 4 tys. brak mocy.

Diagnoza:
11265 System wysokiego ciśnienia paliwa,
zalecenie wymiana/regeneracja pompy.

No i tutaj zaczyna się cały problem...
Zgodnie z zaleceniem, wysłałem pompę do regeneracji,
przyszła po kilku dniach fakt faktem w całkiem obiecującym stanie.
Po montażu pompy, usunięcie błędów z komputera.
Auto działa jak marzenie - normalna moc i normalne wkręcanie na obroty
Dane z kompa diagnostycznego (przy dodawaniu gazu):
ciśnienie rail 50 ~ 100
zadane ciśnienie 50 ~ 100
Strona niskiego ciśnienia ~ 5

Jednak przy próbie jazdy ponownie wskakuje błąd 11265 i problem się powtarza...
Ciśnienia rzędu max 5
Po usunięciu Błędów działa normalnie przez chwilę i później ponownie.

Co może jeszcze powodować powyższą usterkę?
Cały układ sprawdzony - przewody, filtry,

Z góry dzięki za pomoc!