Strona 1 z 1
Korbowody do 998 A-seria
: 12 sty 2015, 17:01
autor: Sadam
Witam,
potrzebuje wymiary główki korbowodu do tysiączki, ale koniecznie A-seria, a nie A+, jak będą odpowiednie to szukam do kupienia
Pozdrawiam,
Adam
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 12 sty 2015, 21:56
autor: monsterk
szukasz korb z tulejkami w główce korbowodu?
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 12 sty 2015, 22:38
autor: Sadam
Szukam takich, które mają maksymalnie dużo mięcha na główce, zastanawiam się czy da się rozwiercić do 22-23mm, żeby osadzić tulejkę pod tłok ze sworzniem 20mm
A+ nawet te z tulejką mają tylko 19mm wewnątrz. Po rozwierceniu nic z główki nie zostanie, starsze z tego co wiem są bardziej toporne.
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 13 sty 2015, 07:43
autor: monsterk
Rozwierć korbowód pod wymiar sworznia i zrob na wcisk tak jak to jest w 1300. A tak z ciekawości zapytam, jaką średnice tloka chcesz wpakować na ten korbowód?
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 13 sty 2015, 09:12
autor: hillman
Korby typu press fitt od 998 A+ powinny wytrzymać przeróbkę. Rozwiercić a sworzeń wcisnąć na gorąco jak było oryginalnie.
http://www.datch.fr/en/12a1999-998-pres ... -3858.html
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 13 sty 2015, 10:28
autor: monsterk
Sprawdzałem juz temat i korby z wciskanymi sworzniami seryjnie i te z tulejkami maja ten sam nr na odlewie, tak wiec fabryka nie zmieniła korbowodu a jedynie sposób osadzenia
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 13 sty 2015, 16:12
autor: Sadam
Faktycznie korby zmienili dopiero w A+ na te bez tulejki, pomyliło mi się z 1300. Te na pewno wychodziły wcześniej w bardziej pancernej wersji
Tłok 68 lub 68,5. Blok rozwiercany offsetowo. Z tego co wiem chyba maks jaki można wcisnąć. Tysiączek mam dostatek, także mogę eksperymentować, jak coś pójdzie nie tak to nie będzie szkoda. Dzięki za pomoc, jak coś z tego wyjdzie to będę się chwalił.
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 13 sty 2015, 16:47
autor: monsterk
Byli tacy co jiz to robili ale sie nie chwalą
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 13 sty 2015, 18:40
autor: hillman
monsterk pisze:Sprawdzałem juz temat i korby z wciskanymi sworzniami seryjnie i te z tulejkami maja ten sam nr na odlewie, tak wiec fabryka nie zmieniła korbowodu a jedynie sposób osadzenia
Korby - Gudgeon Pin Retained By Circlips – mają nr. na odlewie 12G123 i 12G126. Korby - Press Fit Gudgeon Pin – mają nr. na odlewie 12A1997 i 12A1999. Choć po angolach wszystkiego można się spodziewać.
Porównywałem główki i wciskane są odpowiednie do przeróbki a normalne korby to zależy jak im wyjdzie odkuwka. To i trzeba nieć wiadro korb by coś wybrać.
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 13 sty 2015, 21:58
autor: monsterk
a ja mam komplet jednych i drugich i mają te same numery, z ciekawości jeszcze jutro sprawdze
Re: Korbowody do 998 A-seria
: 14 sty 2015, 13:47
autor: hillman
Poszperałem po półkach i faktycznie są takie same jak piszesz. Tylko jakość wykonania jest porażająca. Ale jak to angole robią, jakość nie jest najważniejsza.