Mini SPI podłączenie komputera do ECU
: 17 lut 2015, 00:01
Witam! Od 3 miesięcy posiadam miniaka. Wersja British Classic Open, kierownica po lewej, wyprodukowany przez ROVER-a. Posiada jednopunktowy wtrysk, silnik 1.3i. Mam pełną dokumentację, serwisy i historię. W związku z tym podszedłem bardzo poważnie do odrestaurowania pojazdu. W związku z problemami z odpalaniem / obrotami jałowymi / gaśnięciem silnika jako zapalony elektronik postanowiłem podłączyć się komputerem do ECU. Ten temat jest raczej niszowy i przeglądając forum nie widziałem takiego rozwiązania.
Udało mi się! O ile program jest darmowy, potrzebna jest specjalna przejściówka USB->ECU. Jestem w stanie taką wykonać na sprzedaż, wystawiam fakturę VAT. Jeśli potrzeba interfejsu Bluetooth->ECU, również mam przygotowane takie rozwiązanie. Detale - cena na priv.
Program pozwala:
- odczytać wartości czujnika podciśnienia, prędkości obrotowej, temp. silnika i temperatury powietrza w filtrze.
- sprawdzenie błędów: czujnika temperatury ECT, czujnika temperatury powietrza, obwodu pompy paliwowej, oraz pozycji przepustnicy.
- możliwość sterowania: przekaźnikiem podgrzewania wtrysku, samym wtryskiem, przekaźnikiem pompy paliwowej, cewką zapłonową.
- dane mogą być zapisywane w data logi.
- istnieje możliwość skasowania błędów historycznych (pomaga ECU szybko dostroić parametry pracy do nowo zmienionych czujników).
Zdjęcie Mini z 30 stycznia 2014r. w załączniku. Teraz praktycznie silnik w 3/4 jest rozebrany. Całe wnętrze już rozebrałem, wiele rzeczy naprawiłem, teraz zaczynam składać z powrotem. Walczę jeszcze z układem wydechowym.
Mam nadzieję, że kogoś zainteresuję temat diagnostyki silnika od Mini Mi pomogło bardzo. Jeszcze bez komputera doszedłem do uszkodzonych elementów, wymieniłem je, ale nie nastąpiła "nagła" poprawa. Po podłączeniu do ECU: znalezienia problemu podciśnieniem ( z odczytów - niedociśnięty przewód podciśnieniowy) oraz po skasowaniu błędów - wszystko cyka jak powinno.
Udało mi się! O ile program jest darmowy, potrzebna jest specjalna przejściówka USB->ECU. Jestem w stanie taką wykonać na sprzedaż, wystawiam fakturę VAT. Jeśli potrzeba interfejsu Bluetooth->ECU, również mam przygotowane takie rozwiązanie. Detale - cena na priv.
Program pozwala:
- odczytać wartości czujnika podciśnienia, prędkości obrotowej, temp. silnika i temperatury powietrza w filtrze.
- sprawdzenie błędów: czujnika temperatury ECT, czujnika temperatury powietrza, obwodu pompy paliwowej, oraz pozycji przepustnicy.
- możliwość sterowania: przekaźnikiem podgrzewania wtrysku, samym wtryskiem, przekaźnikiem pompy paliwowej, cewką zapłonową.
- dane mogą być zapisywane w data logi.
- istnieje możliwość skasowania błędów historycznych (pomaga ECU szybko dostroić parametry pracy do nowo zmienionych czujników).
Zdjęcie Mini z 30 stycznia 2014r. w załączniku. Teraz praktycznie silnik w 3/4 jest rozebrany. Całe wnętrze już rozebrałem, wiele rzeczy naprawiłem, teraz zaczynam składać z powrotem. Walczę jeszcze z układem wydechowym.
Mam nadzieję, że kogoś zainteresuję temat diagnostyki silnika od Mini Mi pomogło bardzo. Jeszcze bez komputera doszedłem do uszkodzonych elementów, wymieniłem je, ale nie nastąpiła "nagła" poprawa. Po podłączeniu do ECU: znalezienia problemu podciśnieniem ( z odczytów - niedociśnięty przewód podciśnieniowy) oraz po skasowaniu błędów - wszystko cyka jak powinno.