Się podłączę pod temat: czyli jak to się podłącza?
Dwa kabelki widzę, że idą od przekaźnika do włącznika.
Dwa kabelki idą od przekaźnika do... właśnie, do czego? Do puszki bezpieczników? Pod który bezpiecznik trzeba je podłączyć? A do halogenów kabelki to skąd idą?
Z elektryki jestem jeszcze gorszy niż z mechaniki, obawiam się
mam przekaźnik, kable do halogenów zwinięte i pospinane opaskami
- z jednej strony kończą się klemami a z drugiej nawet nie mam włącznika i nie wiem gdzie są
To jest skrzynka bezpieczników z Syreny! Chodzi mi o poprowadzenie kabli, które tu jest dość jasne i czytelne.
Ktoś tylko musiałby nas poinstruować, do którego z bezpieczników w skrzynce w Mini się podpiąć...
Aha, ten dodatkowy bezpiecznik 16A, który jest na przewodzie z akumulatora do przekaźnika to w Mini też ma tyle mieć? Czy lepiej 20A? I jak go założyć, jest jakaś "wtyczka" do nabycia w sklepach auto-moto-elektro?
Schematy jak najbardziej się nadadzą, co do bezpieczników to poprostu trzeba szukać pod który się podpiąć. A co do tego 16A to kwestia mocy zarówek - trzeba obliczyć z mocy żarówek żeby po włączeniu halogenów nie wywaliło bezpieczników. Myślę że sie wspomogę tymi schematami przy zakładaniu halogenów u siebie.
Zasada poprawnego podłączenia halogenów jest taka,że powinny one dać się włączyć dopiero po włączeniu świateł długich.Natomiast z chwilą wyłączenia świateł długich halogeny powinny się samoczynnie wyłanczać.
Tak więc napięcie do włącznika halogenów należy pobrać z takiego punktu gdzie dochodzi oryginalnie przewód
niebiesko biały. Czyli od złącza wiązki reflektora lub od wiązki przełącznika świateł-długie/krótkie.Wszystkie inne opcje grożą mandatem.
P.S. Kol.Dejwid. Przy okazji przypominam o zwrocie długu!!!!
Kamal, ale dlaczego? Przecież w Skodzie, która jest samochodem sporo nowszym nie ukrywajmy, halogeny zapalają mi się przy światłach normalnych, a nie długich! Ich zapalanie lub gaszenie jest niezależne od tego, czy długie są włączone czy nie...
Po za tym nie wiem jak wy, ale ja jak włączam długie we mgle, to kompletnie nic nie widzę, bo się robi jeszcze gorsze "mleko" niż przy zwykłych...
no bo musicie się określić o jakie halogeny wam chodzi!
Albo przeciwmgielne, załączane oddzielnym włącznikiem, wtedy powinny być one podłączone tak, żeby dało się je włączyć dopiero po włączeniu świateł (co by nie świecić samymi halogenami), albo dalekosiężne bez dodatkowego przełącznika, które włączać będą się razem z światłami długimi (czyli podłączenie musi iść tak, żeby halogeny dostawały prąd dopiero w momencie załączenia długich).
P.S.
wydaje mi się że schemat podłączenia jest w porządku, ale zwracam uwagę, że tutaj plus akumulatora podłączony jest do masy, a nie minius jak w naszych autkach (choć kiedyś miniaki też występowały z takim podłączeniem).
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Ok, ok, mea culpa. W moim przypadku chodzi o halogeny przeciwmgłowe, a nie dalekosiężne.
Dlatego interesuje mnie podłączenie z oddzielnym włącznikiem...
@Sadam - czy zmiana masy z + na - będzie miała jakieś znaczenie? Ja mam na pewno "po miniakowemu" czyli minus podłączony do masy...
no to interesuje Cię pierwszy schemat, rozumiem, że wszystko jest jasne do podłączenia oprócz kwestii przewodu wychodzącego ze skrzynki bezpieczników na przełącznik.
Jak już było pisane, halogeny muszę mieć możliwość włączenia się dopiero po załączeniu normalnych świateł. Tak więc prąd idący na włącznik przeciwmgielnych musi być dostępny dopiero po włączeniu świateł. Trzeba więc podłączyć kabelek idący do włącznika przeciwmgielnych, gdzieś gdzie pojawia się prąd po włączeniu świateł. Prąd na włącznik świateł idzie bez żadnych bezpieczników, tam wychodzi czerwonym kabelkiem i niebieskim kabelkiem, czerwony leci na skrzynkę bezpieczników (pierwszy od góry) a niebieski na przełącznik krótkie długie a także na tylne przeciwmgielne. Po rozgałęzieniu lecąc w strone tylnych przeciwmgielnych przechodzi przez bezpiecznik wpięty na przewodzie dalej na włącznik i potem do światła. Przód najlepiej byłoby podłączyć tak samo.
Tak więc wpinasz się na kabelek niebieski, dalej montujesz bezpiecznik na przewodzie pomiędzy połączeniem a włącznikiem przeciwmgielnych, a dalej z włącznika na przekaźnik.
Ten bezpiecznik który widać na schemacie nr 1 od skody w skrzynce to będzie ten dodatkowy wpięty na przewodzie.
Jak masz Haynesa to zajrzyj do rozdziału 12A36, tam jest schemat który będzie Ci potrzebny, szukasz odbiornika nr 5 (włącznik świateł), lecisz po kabelku BL (niebieski) w strone odbiornika 64 (włącznik przeciwmgielnych) i podłączasz wszystko tak samo tylko zamiast lampy tylnej wpinasz się w przekaźnik. Reszta jak na schemacie skody.
Z tą masą właśnie nie jestem pewien, mam wrażenia że sama zasada podłączenia jest ok na tym skodowym schemacie, ale głowy nie daję.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas