Strona 1 z 1
Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 21 lut 2015, 23:56
autor: kapitan
Hej hej,
ma opcje do kupenia Coopera S z 2012 r z niskim przebiegiem 30kkm. Auto wyglada na bardzo zadbane, serwisowane etc. Jest jeden maly problem, poniewaz pod korkiem do oleju zbiera sie taki szlam (budyn - ponoc jest to skondensowana woda). Z tego co czytalem moze sie tak zdarzac jak auto jezdzi na dosc krotkich dystansach ale z tego co mi znajomy mowil jest tez opcja taka, ze jest po prostu nieszczelnosc na uszczelce pod glowica i moze uciekac plyn chlodniczy.
Czy jest mozliwosc, ze przy takim niskim przebiegu mozna bylo uszkodzic uszczelke? Wiecie jak najlepiej wykluczyc taka ewentualnosc? (jak sprawdzalem zbiornik z plynem chlodniczym to poziom byl ok).
Dzieki z gory za odp,
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 22 lut 2015, 13:28
autor: max77max
Jakby Ci tu odpowiedzieć ? Moja żona jeździ do pracy ok 8 km w tą i z powrotem auto ma też tą samą przypadłość i nic się nie działo z autem a jest kupiona w salonie ja po prostu częściej wym.olej tak co 10 tyś
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 22 lut 2015, 14:33
autor: Bzyq
Wg mnie to tak jak mówi Twój znajomy - z tym, że to powinna być popularnie mówiąc "kawa z mlekiem"
Myślę, że to nie zależy od przebiegu, może być zależne np. od stylu jazdy, może od wady materiału, od tego jak silnik wyszedł z fabryki.. itp.
Poziom płynu był ok a czy jego kolor też był ok?
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 22 lut 2015, 15:15
autor: kapitan
kolor plynu tez byl ok no i ten szlam byl wlasnie takiego koloru kawy z mlekiem. Gdyby pojechac z autem do serwisu to czy sa w stanie w dosc latwy sposob stwierdzic czy uszczelka jest ok?
btw, olej na bagnecie byl ok, bez budyniu. Auto stalo przez dluzszy czas w garazu (okolo 3 tyg bo zostalo wyrejestrowane)
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 23 lut 2015, 14:46
autor: flapjck1
jakie dystanse robisz teraz? jednorazowo od odpalenia do zgaszenia silnika?
jak robisz odcinki po kilka km bez pelnego rozgrzania silnika to bedzie sie tak robilo nawet w pelni sprawnym silniku
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 23 lut 2015, 16:05
autor: kapitan
jeszcze nie kupilem tego mini, ale z tego co sprzedawca mowil to jego zona wlasnie krotkie dystanse robila, do sklepu czy odwiezc dziecko do szkoly.
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 23 lut 2015, 19:03
autor: Psztymucel
Ja takiego nalotu nabawiam się po 2 tygodniach jazdy do pracy 10 km w te i 10 km z powrotem. Potem standardowe wypady po 700 km i już jest ładnie.
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 23 lut 2015, 20:17
autor: hillman
Woda się skrapla i emulguje z powodu małego przebiegu Wytrzyj korek. Następnie przepal go, czyli agresywna jazda przez kilka dni. Tak żeby wentylatory pracowały cały czas. Powinno przejść.
I uważaj na mandaty.
Ale kupić ryzyko.
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 25 lut 2015, 14:56
autor: kapitan
dzieki Panowie za Wasza pomoc, stwierdzilem, ze odpuszcze tego i poszukam innego. Tak jak mowicie, jest ryzyko, ze cos tam moze byc nie tak
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 25 lut 2015, 22:06
autor: fx25
Normalne taki objaw to uszkodzona uszczelka pod głowicą, do sprawdzenia testerów na obecność spalin w układzie chłodzenia.
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 25 lut 2015, 23:41
autor: alan
fx25 pisze:Normalne taki objaw to uszkodzona uszczelka pod głowicą, do sprawdzenia testerów na obecność spalin w układzie chłodzenia.
dokładnie tak 5 minut roboty, kilka miesięcy temu kolega kupił auto z nalotem pod korkiem ,dzisiaj nie ma śladu po nalocie
wszystko sprawne
Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju
: 22 mar 2015, 12:01
autor: kapitan
dzieki chlopaki za pomoc, kupilem innego miniaczka. nalotu bylo doslownie minimalne ilosci, w porownaniu do tamtego poprzedniego gdzie szlamu bylo naprawde sporo. Przegonilem go 800km i wszystko zniknelo. tester szczelnosci sie jak najbardziej przydal