flapjck1 pisze:zero rys, zero uszkodzeń, nie wytyrane wnętrze
Wiesz to z własnego doświadczenia czy tylko ze słyszenia?
Mnie dealer zapewnił, że nie ma żadnych dopłat, jeśli stan auta mieści się zakresie określonym w katalogu normatywnego zużycia udostępnionego przez BMW Financial Services Polska:
https://www.bmw.pl/content/dam/bmw/mark ... 400157.pdf
Jako uszkodzenia nie powodujące żadnych dopłat wymienione są tu:
Na karoserii:
• Wgniecenia lub wybrzuszenia o średnicy do ø 10 mm w górnej części karoserii lub do ø 30 mm w dolnej części (maksymalnie dwa wgniecenia lub wybrzuszenia na jednym elemencie), które nie wymagają
• Ślady po poprzedniej naprawie, które nie są zauważalne podczas oględzin.
• „Delikatne” wgniecenia lub wybrzuszenia o średnicy do ø 10 mm w górnej części karoserii lub do ø 30 mm w dolnej części (maksymalnie dwa wgniecenia lub wybrzuszenia na jednym komponencie), które nie wymagają ponownego lakierowania.
• Ślady po poprzedniej naprawie, które nie są zauważalne podczas oględzin dokonywanych z podanej odległości.
• Niewielkie uszkodzenie lakieru, które nie wymaga lakierowania, np. rysy na zewnętrznej powłoce, które można usunąć za pomocą polerowania.
• Ślady napraw odpowiadające normom BMW AG.
• Górna powłoka lakieru delikatnie wyblakła na skutek działania warunków atmosferycznych.
• Ślady eksploatacji, jakie powstają w myjniach samochodowych.
• Małe odpryski od kamieni, do 5 odprysków na 100 cm² (10 x 10 cm).
• Niewielkie uszkodzenie lakieru, które nie wymaga lakierowania, np. rysy na górnej powłoce, które można usunąć za pomocą polerowania.
• Ślady napraw odpowiadające normom BMW AG, które nie są widoczne z podanej odległości oględzin.
• Górna powłoka lakieru delikatnie wyblakła na skutek działania warunków atmosferycznych.
• Ślady ekspolatacji, jakie powstają w myjniach samochodowych.
• Małe odpryski od kamieni, do 5 odprysków na 100 cm² (10 x 10 cm
• Niewielkie zadrapania lub przytarcia lakieru (głównie na zaokrąglonych częściach), takie które nie przenikają do podłoża i o długości poniżej 100mm.
• Niewielkie zadrapania lub przytarcia lakieru (głównie na zaokrąglonych częściach), przenikające do podłoża i o długości poniżej 20mm.
• Nieznaczne przytarcie lub nacięcia gumowych pasków bez negatywnego wpływu na ich wytrzymałość lub wygląd.
• Jedno wgniecenie (o średnicy poniżej ø 30mm bez uszkodzenia lakieru) na jeden element.
Na zderzakach:
• Niewielkie zadrapania lub przytarcia lakieru (głównie na zaokrąglonych częściach), ale takie, które nie przenikają do podłoża i o długości
poniżej 100 mm.
• Niewielkie zadrapania lub przytarcia lakieru (głównie na zaokrąglonych częściach), przenikające do podłoża i o długości poniżej 20 mm.
• Nieznaczne przytarcie lub nacięcia gumowych pasków bez negatywnego wpływu na ich wytrzymałość lub wygląd.
• Jedno wgniecenie (o średnicy poniżej ø 30 mm bez uszkodzenia lakieru) na jeden element.
Na szybach i lampach:
• Odosobnione ślady po uderzeniach kamieni (nie większe niż 5 mm) i/lub odpryski poza zasięgiem wzroku kierowcy.
• Ślady po uderzeniu drobnych kamieni lub odpryski, do 10 razy na 100 cm² (10 cm x 10 cm), które nie są widoczne z podanej odległości oględzin i nie mają negatywnego wpływu na widoczność na zewnątrz.
• Rysy, które nie są widoczne z założonej odległości oględzin.
• Odosobnione ślady po uderzeniach kamieni (nie większe niż 5 mm) i/lub odpryski poza zasięgiem wzroku kierowcy.
• Ślady po uderzeniu drobnych kamieni lub odpryski, do 10 razy na 100 cm² (10 cm x 10 cm), które nie są widoczne z podanej odległości oględzin i nie mają negatywnego wpływu na widoczność na zewnątrz.
• Rysy, które nie są widoczne z założonej odległości oględzin.
Opony, felgi:
• Głębokość bieżnika powyżej 3 mm dla opon letnich lub 4 mm dla opon zimowych i opon całorocznych.
• Drobne ślady przytarcia na bocznych ściankach opon.
• Drobne rysy i ślady przytarcia na kołnierzu obręczy do długości 50 mm.
• Zaczątki korozji (np. z powodu soli, którą posypuje się drogi).
• Przytarcia na kołpakach do długości poniżej 100 mm.
• Pojazd na letnich oponach.
• Pojazd na zimowych oponach, opony letnie dostarczone.
• Głębokość bieżnika powyżej 3 mm dla opon letnich lub 4 mm dla opon zimowych i opon całorocznych.
• Drobne ślady przytarcia na bocznych ściankach opon.
• Drobne rysy i ślady przytarcia na kołnierzu obręczy do długości 50 mm.
• Zaczątki korozji (np. z powodu soli, którą posypuje się drogi).
• Przytarcia na kołpakach do długości poniżej 100 mm.
• Pojazd na letnich oponach.
• Pojazd na zimowych oponach, opony letnie dostarczone.
• Głębokość bieżnika powyżej 3 mm dla opon letnich lub 4 mm dla opon zimowych i opon całorocznych.
• Drobne ślady przytarcia na bocznych ściankach opon.
• Drobne rysy i ślady przytarcia na kołnierzu obręczy do długości 50 mm.
• Zaczątki korozji (np. z powodu soli, którą posypuje się drogi).
• Przytarcia na kołpakach do długości poniżej 100 mm.
• Pojazd na letnich oponach.
• Pojazd na zimowych oponach, opony letnie dostarczone.
Wnętrze:
• Drobne zadrapania i przytarcia spowodowane użytkowaniem zgodnym z przeznaczeniem.
• Normalne zużycie wykładziny podłogowej i tapicerki.
• Ślady po przypaleniu, które nie są widoczne i dzięki temu nie trzeba nic naprawiać ani wymieniać.
• Zanieczyszczenia lub odbarwienia, które da się usunąć przez profesjonalne czyszczenie.
• Drobne zadrapania i przytarcia spowodowane użytkowaniem zgodnym z przeznaczeniem.
• Normalne zużycie wykładziny podłogowej i tapicerki.
• Ślady po przypaleniu, które nie są widoczne i dzięki temu nie trzeba nic naprawiać ani wymieniać.
• Zanieczyszczenia lub odbarwienia, które da się usunąć przez profesjonalne czyszczenie.
• Niewielkie wywiercone otwory, które nie znajdują się w polu widzenia kierowcy lub pasażerów pojazdu, np. w dolnej części deski rozdzielczej.