'09 One R56 - szereg pytań serwisowych.
: 26 mar 2015, 16:39
Cześć,
w związku z tym, że mam ostatnimi czasy różne obserwacje dotyczące eksploatacji MINI, pozwoliłem je sobie zebrać w ten jeden temat by nie zaśmiecać za bardzo forum.
Do rzeczy, pierwsza sprawa to nierówna praca nierozgrzanego silnika. Objawy: przy wciśniętym sprzęgle, na biegu jałowym bądź na wrzuconym biegu auto ma problem z utrzymaniem równej pracy silnika. Obroty spadają poniżej 700-800, czasami doprowadza to do zdławienia się motoru (i pełnego zgaśnięcia, popartego sporadycznie ikonką systemu START-STOP, który to system regularnie wyłączam). W okresie niższej dobowej amplitudy temperatury problem był znacznie większy, teraz, przy 10-11 stopniach w dzień - występuje rzadziej ale jednak występuje.
EDIT: dla zilustrowania problemu - dzieje się coś podobnego do tego przypadku: https://www.youtube.com/watch?v=TF1BNhc0mL8
Druga kwestia to charakterystyczne cykanie silnika po rozruchu, dzieje się to również sporadycznie, raczej w momencie rozruchu po krótkim postoju (5-10 min), czasami po dłuższym (1,5h). Przy pierwszym rozruchu nie zaobserwowałem, gdyż występuje wtedy ( i na nim jestem skupiony) problem nr. 1.
Trzecia sprawa, już najmniej mnie zajmująca. MINI ostatnio pokazało czerwoną ikonkę serwisową, która zidentyfikowana została jako wezwanie do wymiany płynu hamulcowego. W serwisie BMW Zdunek w Gdyni powiedziano mi, że wymiana wraz z drobiazgami (czyszczenie samochodu etc.) to 150-180zł. Mogę sobie pozwolić na taką kwotę, jednak wiem, że nie jest to skomplikowana operacja i w zewnętrznych serwisach można to wykonać znacznie taniej (podobno - 50% taniej). Pytanie - jakie są argumenty za wykonywaniem takich operacji w ASO ? Czy zewnętrzny serwis poradzi sobie również z bezinwazyjnym skasowaniem błędu ? Dodam, że auto ma sześć lat (dokładnie w przyszłym miesiącu) ma 104,500km przebiegu.
Powiązane z poprzednim i, wreszcie, ostatnie pytanie to czy mamy w Trójmieście zaufany bądź po prostu sprawdzony serwis niezależny ?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Ch
w związku z tym, że mam ostatnimi czasy różne obserwacje dotyczące eksploatacji MINI, pozwoliłem je sobie zebrać w ten jeden temat by nie zaśmiecać za bardzo forum.
Do rzeczy, pierwsza sprawa to nierówna praca nierozgrzanego silnika. Objawy: przy wciśniętym sprzęgle, na biegu jałowym bądź na wrzuconym biegu auto ma problem z utrzymaniem równej pracy silnika. Obroty spadają poniżej 700-800, czasami doprowadza to do zdławienia się motoru (i pełnego zgaśnięcia, popartego sporadycznie ikonką systemu START-STOP, który to system regularnie wyłączam). W okresie niższej dobowej amplitudy temperatury problem był znacznie większy, teraz, przy 10-11 stopniach w dzień - występuje rzadziej ale jednak występuje.
EDIT: dla zilustrowania problemu - dzieje się coś podobnego do tego przypadku: https://www.youtube.com/watch?v=TF1BNhc0mL8
Druga kwestia to charakterystyczne cykanie silnika po rozruchu, dzieje się to również sporadycznie, raczej w momencie rozruchu po krótkim postoju (5-10 min), czasami po dłuższym (1,5h). Przy pierwszym rozruchu nie zaobserwowałem, gdyż występuje wtedy ( i na nim jestem skupiony) problem nr. 1.
Trzecia sprawa, już najmniej mnie zajmująca. MINI ostatnio pokazało czerwoną ikonkę serwisową, która zidentyfikowana została jako wezwanie do wymiany płynu hamulcowego. W serwisie BMW Zdunek w Gdyni powiedziano mi, że wymiana wraz z drobiazgami (czyszczenie samochodu etc.) to 150-180zł. Mogę sobie pozwolić na taką kwotę, jednak wiem, że nie jest to skomplikowana operacja i w zewnętrznych serwisach można to wykonać znacznie taniej (podobno - 50% taniej). Pytanie - jakie są argumenty za wykonywaniem takich operacji w ASO ? Czy zewnętrzny serwis poradzi sobie również z bezinwazyjnym skasowaniem błędu ? Dodam, że auto ma sześć lat (dokładnie w przyszłym miesiącu) ma 104,500km przebiegu.
Powiązane z poprzednim i, wreszcie, ostatnie pytanie to czy mamy w Trójmieście zaufany bądź po prostu sprawdzony serwis niezależny ?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Ch