Strona 1 z 1

Porady dla nowego- R56 S

: 19 kwie 2015, 19:23
autor: gkasparow
koledzy proszę o kilka porad eksploatacyjnych, mam Mini od tygodnia. Zależy mi aby utrzymać go w bardzo dobrym stanie technicznym.

Mini Cooper S R56 174 KM 2007- dziennie około 30 km głównie miasto, w weekendy planuje pojeździć mocniej autostrada itp

Książka serwisowa i obsługi swoją drogą, ale bardziej chodzi mi o praktykę i Wasze doświadczenie:

1.Co ile kilometrów wymieniać olej silnikowy?
2. Olej w skrzyni biegów? ( manualna)
3. Mam nowa turbinę na gwarancji jak o nią zadbać oprócz podstawowych zasad nie gaszenia za szybko po mocnej jeździe?
4. Mam wlany do silnika Castrol Edge 5W30 czy rzeczywiście jak zmienię na Motula lub Millersa jakoś to odczuje
5. gdzie kupujecie części, sklep internetowy
6. Czy na

Re: Porady dla nowego- R56 S

: 19 kwie 2015, 19:24
autor: gkasparow
6. Gdzie na

Re: Porady dla nowego- R56 S

: 19 kwie 2015, 19:32
autor: gkasparow
6 gdzie na śląsku serwisujecie swoje Mini?
7 gdzie znajduje się odpowietrznik skrzyni korbowej, gdzieś przeczytałem że lubi się zepsuć
8 co to jest oil catch tank i do czego służy, czy mam to zamontować?

z góry dziękuje

Re: Porady dla nowego- R56 S

: 11 maja 2015, 21:27
autor: Jaśnie Panicz
1.Co ile kilometrów wymieniać olej silnikowy?
2. Olej w skrzyni biegów? ( manualna)
3. Mam nowa turbinę na gwarancji jak o nią zadbać oprócz podstawowych zasad nie gaszenia za szybko po mocnej jeździe?
4. Mam wlany do silnika Castrol Edge 5W30 czy rzeczywiście jak zmienię na Motula lub Millersa jakoś to odczuje
5. gdzie kupujecie części, sklep internetowy
6. Czy na[/quote]

Jaki przebieg auta ?

ad. 1 10.000.
ad. 2 Ponoć się nie wymienia, ja bym przy 100.000 zrobił.
ad. 3 Jak jeździsz po mieście to zmiana biegu na 2tys rpm, dzięki temu będzie eco i turbo będzie mniej kręcić. Po rozgrzaniu oleju 90 stopni i silnika pałujesz na maxa jeśli lubisz szybko do 6200 rpm, każdy bieg, po każdej jeździe czy mocnej czy nie czekasz i nie gasisz auta, liczysz do 95 i dopiero gasisz:) nikomu nie dawaj MINI bo zniszczą turbinę :)
ad. 4 Castrol mega gówno wylej to jak najszybciej, sama woda, tak zamień na Millers lub Motul, preferuję Motula X-Clean 5W40 i tylko ten, ma LL-04 i docenisz dlacego w40 a nie w30 latem jak będzie 35 stopni i będzie katował turbinę na trasie do odcinki. Przed wylaniem wody brązowej (castrola) płukanka motula (motul clean) by cały syf wywalić.

ad. 5 BMW/MINI jak masz rabat na poziomie 20-30% to się opłaca, dobry stacjonarny sklep w swoim mieście, nigy w necie, allegro itd. dużo podrób.
Przebitka na częściach jest 70% (intercars, hart, gordon itdp. hurtownie motoryzacyjne), jeśli coś kosztuje 150 zł w intercarsie to dostaniesz to za 60 zł :)

Re: Porady dla nowego- R56 S

: 12 maja 2015, 07:36
autor: gkasparow
przebieg 87 tyś, po kolei wymieniam wszystkie części eksploatacyjne tzn. olej wymieniany był 3 tyś km temu -wymieniłem jeszcze raz, ale niestety wlałem to co w książce serwisowej wlewała poprzednia właścicielka- czyli Castrol Edge 5W30 + filtr oleju . Skoro mówisz że rzeczywiście ten olej to syf to za jakieś 2 tyś wymienię na Motula. Akumulator kupiłem nowy ( stary był fabryczny), filtr przeciwpyłkowy oraz powietrza także wymieniłem

- wymieniłem także zimering wału bo się pocił, koło pasowe ponieważ jak mechanik wymieniał zimering rozwarstwiła się guma

zamierzam w najbliższym czasie wymienić:
- filtr paliwa
- świece
- sprzęgło i chyba koło dwumasowe

wydawało mi się że jak kupię samochód od baaaardzo bogatego gościa i zapłacę więcej niż w tym roczniku jest warte to będę miał chwile spokój....ale to mi się tylko wydawało : )

P.S dzięki za pomoc